ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Ανά Μαθητή

Θέσεις και απόψεις για το μαθητικό υπολογιστή της Α’ Γυμνασίου

Στο Ενημερωτικό Δελτίο τ.29 – Σεπτεμβρίου 2009 είχαμε καταγράψει τις απόψεις μας για τα προβλήματα που θα παρουσιάζονταν κατά την υλοποίηση του έργου «Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής» της Δράσης «Ψηφιακή Τάξη». Σε αυτό το τεύχος συνεχίζουμε παραθέτοντας σχετικά αποσπάσματα με τις θέσεις, απόψεις και προτάσεις διάφορων φορέων, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στο μικρό διάστημα που μεσολάβησε.

Μαθητικός υπολογιστής

Οι θέσεις της Ελληνικής Ένωσης για την αξιοποίηση των ΤΠΕ-Ε σχετικά με το μαθητικό υπολογιστή

«… Η ενέργεια του ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει τόσο βιαστικά στην κίνηση αυτή, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά συζήτηση με αρμόδιους φορείς και χωρίς να φαίνεται ότι υπάρχει ένα καλά οργανωμένο σχέδιο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα και θα είναι αρωγός στην επίτευξη των στόχων της εκπαίδευσης, μας προβληματίζει και δημιουργεί εύλογο ερώτημα για τον απώτερο σκοπό που κρύβει μια τέτοια κίνηση σε αυτήν τη συγκεκριμένη στιγμή που γίνεται.

Σε κάθε περίπτωση η παροχή φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή σε μαθητές και μαθήτριες είναι μια σοβαρή ενέργεια με παιδαγωγικές συνέπειες. Για αυτό θα έπρεπε να είναι ξεκάθαρος και λεπτομερής τόσο ο σχεδιασμός της δράσης όσο και οι αρχές με βάση τις οποίες υλοποιείται. Επιπλέον από την εμπειρία άλλων χωρών που υιοθέτησαν παρόμοια μοντέλα χρήσης των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στην τάξη δεν φαίνεται να προκύπτουν ξεκάθαρα μαθησιακά οφέλη ενώ τονίζονται ιδιαίτερα τα ζητήματα συντήρησης και εποπτείας του τεχνολογικού εξοπλισμού και των αντίστοιχων υποδομών.»

«… Από τα παραπάνω προκύπτουν πάρα πολλά ερωτήματα για την παιδαγωγική αξιοποίηση των φορητών στην Α’ Γυμνασίου, μεταξύ των οποίων τα πιο σημαντικά είναι τα ακόλουθα:

«… Θεωρούμε ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, με τη σωστή χρήση, μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο στη διαδικασία της μάθησης. Στην αντίθετη όμως περίπτωση υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθούν νέα προβλήματα ή να ενισχυθούν παλιές κακές πρακτικές. Για να αποφύγουμε λοιπόν τις αρνητικές συνέπειες και για να μην μετατραπεί ο προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής σε ένα «ακριβό μολύβι» που θα έχουν στα χέρια τους οι μαθητές καταθέτουμε τις προτάσεις μας για την «ψηφιακή τάξη Α’ Γυμνασίου» (σχολική χρονιά 2009-2010). Πρόκειται για προτάσεις που αποσκοπούν στο να βοηθήσουν τη Διοίκηση, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που θα πάρουν στα χέρια τους φορητούς. Μόνο του το Έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό το πολυσύνθετο καθήκον.

i. Η σχολική χρονιά να έχει χαρακτήρα αποκλειστικά πιλοτικό – πειραματικό και να μη γίνονται απλά κινήσεις για εντυπωσιασμό, χωρίς πραγματική ουσία και αποτέλεσμα.

ii. Σε κάθε Νομό να συστηθούν άμεσα «Ομάδες» που θα αναλάβουν την παρακολούθηση και την επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών της Α’ Γυμνασίου στην περιοχή τους. Αυτές μπορεί να αποτελέσουν, σε κάθε νομό, τον πρώτο πυρήνα για τη Δημιουργία «Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» (όπως το περιγράφουμε σε προηγούμενη παρέμβασή μας).

iii. Το ΥΠΕΠΘ να δημοσιοποιήσει όσο γίνεται πιο γρήγορα όλο το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό, πέρα από τα διαθέσιμα λογισμικά και τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τη διδασκαλία στην Α’ τάξη Γυμνασίου να αξιοποιήσουν τους φορητούς.

iv. Να δοθεί από το ΥΠΕΠΘ ιδιαίτερη φροντίδα για την Τεχνική υποστήριξη των σχολείων και την κατάλληλη διαμόρφωση των αιθουσών.

Με το σωστό σχεδιασμό και τη συνεχή υποστήριξη, πιστεύουμε ότι θα μπορέσει ο φορητός υπολογιστής να λειτουργήσει ως εργαλείο στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να γίνει η αφορμή για τις αλλαγές που χρειάζεται το σημερινό σχολείο.»

URL: http://e-diktyo.eu

Μαθητικός υπολογιστής

Από το Χαμόγελο του Παιδιού - Δελτίο τύπου

«… Παράλληλα, όμως, οφείλουμε να τονίσουμε και ορισμένους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν από την άγνοια ή την κακή χρήση της Τεχνολογίας, διαταράσσοντας τη ψυχική και τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών.

Η ασύδοτη χρήση των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα διαγωγής και κοινωνικότητάς τους. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις όπου τα παιδιά, εθιζόμενα στη χρήση του διαδικτύου, αποξενώνονται από το οικογενειακό τους περιβάλλον, πέφτουν θύματα εκφοβισμού ή προσηλυτισμού ή λαμβάνουν πληροφορίες ακατάλληλου περιεχομένου. Επιπλέον, δεν πρέπει να παραβλέπεται και το γεγονός ότι η παροχή δωρεάν κινητής σύνδεσης με το διαδίκτυο στα παιδιά, μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και σωστής παρακολούθησης των μαθημάτων, σε ενθάρρυνση επικοινωνίας με λάθος ανθρώπους που στοχοποιούν και παρενοχλούν τα παιδιά, αλλά και σε συγκρούσεις με τους γονείς που επιχειρούν να περιορίσουν την αλόγιστη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιου είδους φαινόμενα, οι γονείς μπορούν να λάβουν συγκεκριμένα προληπτικά μέτρα, όπως:

Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς οφείλουν να αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους ως αυθύπαρκτες οντότητες με δικαιώματα και υποχρεώσεις. Η κατανόηση των κινδύνων του διαδικτύου από τους ίδιους και η σωστή ενημέρωση των παιδιών απαιτεί γνώση, επιμονή, σεβασμό και αγάπη.»

URL: http://www.hamogelo.gr

Ανησυχίες για το μαθητικό υπολογιστή από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου εκφράζει την ανησυχία του για τους φορητούς υπολογιστές που δόθηκαν στους μαθητές της A’ Γυμνασίου στο πλαίσιο του προγράμματος Ψηφιακή Τάξη, καθώς, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, δεν πληρούν τους θεμελιώδεις κανόνες ασφαλούς πρόσβασης των παιδιών αυτής της ηλικίας στο Διαδίκτυο. Το Κέντρο επισημαίνει ότι:

Αποτέλεσμα αυτού είναι η δυνατότητα χρήσης του, ακόμα και στο σχολικό περιβάλλον (π.χ. στα διαλείμματα), για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που αφορούν την μαθησιακή διαδικασία, αυξάνοντας έτσι τους κινδύνους:

α) πρόσβασης σε παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο (πορνογραφία, ναρκωτικά, τζόγος, κ.λπ.)

β) ανάπτυξης συμπτωμάτων εθισμού στο Διαδίκτυο

γ) σεξουαλικής παρενόχλησης, εκφοβισμού, κ.λπ.

Οι ερευνητές του Κέντρου επισημαίνουν ότι μέσω μαθητικών υπολογιστών μπόρεσαν με μεγάλη ευκολία να εισέλθουν σε ιστοσελίδες με επιβλαβές περιεχόμενο, όπως π.χ. πορνογραφικό υλικό. Το Κέντρο προτείνει:

α) Στο σπίτι, οι υπολογιστές που χρησιμοποιούν τα παιδιά της ηλικίας αυτής πρέπει να τοποθετούνται σε χώρο εύκολα εποπτεύσιμο από τον γονέα, ενώ συνίσταται τα παιδιά να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με την επίβλεψη των κηδεμόνων τους.

β) Στο σχολείο, οι υπολογιστές που χρησιμοποιούνται, πρέπει να είναι συνδεδεμένοι στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο παρέχει προστασία από επιβλαβές περιεχόμενο και η χρήση τους γίνεται υπό την επίβλεψη των αρμόδιων εκπαιδευτικών.

Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σκοπεύει σύντομα να δημοσιεύσει τις προτάσεις του για τη σωστή χρήση του μαθητικού υπολογιστή.

URL: http://www.ert3.gr/news

Από συζήτηση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή στις 10-12-2009

Η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου:

«… Πολύ σωστά λέτε, κυρία συνάδελφε, ότι η δημοσιογραφική έρευνα έδειξε ότι πολλοί μαθητές της Α’ Γυμνασίου δεν εντάχθηκαν στη διανομή φορητών υπολογιστών. Κατ’ αρχήν, να διευκρινίσω ότι επρόκειτο, δυστυχώς, περί διανομής. Ένας σωστός σχεδιασμός θα έπρεπε να συμπεριλάβει την προετοιμασία κατά πρώτον των καθηγητών, την επιμόρφωσή τους, τη διανομή αυτών των υπολογιστών και στους σχολικούς συμβούλους που δεν την έλαβαν ποτέ και βεβαίως έναν εξειδικευμένο σχεδιασμό για εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που θα χρειάζονταν, έτσι ώστε και όλοι οι μαθητές των ειδικών εργαστηρίων, δηλαδή οι μαθητές που έχουν αναπηρίες, να έχουν τη δυνατότητα να έχουν και αυτοί το ηλεκτρονικό βοήθημα.

Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, που μιλάμε υπάρχουν κάποιοι φορητοί υπολογιστές –περίπου εκατόν πενήντα χιλιάδες- στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου, πολλοί εκ των οποίων, όμως, χρησιμοποιούνται μόνο για να παίζουν τα παιδιά. Λυπούμαι που το λέω, αλλά προβλήματα περιπλοκότητας του λογισμικού αποτρέπουν και εκείνους ακόμη τους μαθητές που έχουν τους φορητούς υπολογιστές να τους χρησιμοποιήσουν σωστά -υπάρχουν και μαθήματα που δεν είναι μέσα στο λογισμικό- και αποτρέπουν βεβαίως τους μη επιμορφωμένους καθηγητές τους από το να τους βοηθήσουν.»

«… Έρχομαι τώρα στο γενικότερο. Αυτή, όπως είπατε, η προχειρότητα πρέπει να τελειώσει. Κάνουμε κάθε τι το δυνατόν ούτως ώστε στο τρέχον σχολικό έτος, το οποίο παραλάβαμε, οι υπολογιστές για εκείνους τους μαθητές που τους έχουν να λειτουργήσουν κατά τον καλύτερο δυνατόν τρόπο σε αυτή τη χρονιά. Αλλά, προετοιμάζουμε επισταμένως από τώρα την επόμενη σχολική χρονιά και υπάρχει ιδιαίτερος προγραμματισμός, κυρία συνάδελφε, για τα ειδικά σχολεία και την ειδική εκπαίδευση. Γιατί πρέπει όλα τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα της μάθησης σε ανοικτό σχολείο και της μάθησης και με ηλεκτρονικά μέσα.»

URL: http://www.digi-classroom.gr/bouli.html

Ψηφιακή Τάξη: Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός ΥπολογιστήςΤο έργο «Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής» πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Δράσης «Ψηφιακή Τάξη» (digi-classroom) η οποία αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσπάθεια ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η χρηματοδότηση υλοποίησης του έργου εντάσσεται στο Δ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, [«Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς» (Ε.Σ.Π.Α.)], στο πλαίσιο σχεδιασμού του αναπτυξιακού προγράμματος περιόδου 2007−2013 για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και δομών εκπαίδευσης.

Το έργο αφορά στην επιχορήγηση για τον εφοδιασμό με προσωπικούς φορητούς υπολογιστές από το σύνολο των μαθητών της Α’ τάξης Γυμνασίου του σχολικού έτους 2009-10 καθώς και από τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα επιλεγούν να υλοποιήσουν τη διδασκαλία των μαθημάτων με τη χρήση Η/Υ. Επιπλέον, θα διανεμηθούν 5.000 διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία.

Εκτιμάται ότι 126.000 μαθητές της Α’ Γυμνασίου θα διαθέτουν το δικό τους προσωπικό μαθητικό ηλεκτρονικό υπολογιστή για χρήση τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. Συγκεκριμένα, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2009-10 θα διανεμηθεί από τα σχολεία στους γονείς ή κηδεμόνες κάθε μαθητή της Α’ Γυμνασίου ένα κουπόνι αξίας 450€, για την αγορά του υπολογιστή.

Ο υπολογιστής αυτός θα είναι κατάλληλος για μαθητές και θα περιλαμβάνει προεγκατεστημένα μαθήματα και βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ προβλέπει ελεγχόμενη πλοήγηση στο διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει ψηφιοποιημένα όλα τα βιβλία του Γυμνασίου, καθώς επίσης και 16 εκπαιδευτικά λογισμικά, εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Ο υπολογιστής θα πρέπει να καλύπτεται από εγγύηση καλής λειτουργίας 3 ετών και να έχει εγκατεστημένα τα παρακάτω λειτουργικά συστήματα:

  1. Micrοsoft Windows ΧP Ηome Edition Ελληνική έκδοση ή ανώτερη
  2. Πλήρως εξελληνισμένη έκδοση λειτουργικού συστήματος ανοικτού πηγαίου κώδικα (π.χ. Linux, ubuntu, edubuntu)

Κατά την πρώτη πειραματική εφαρμογή του ανωτέρω προγράμματος οι μαθητές θα διδάσκονται και με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή 2 τουλάχιστον μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος από τα παρακάτω:

Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός ΥπολογιστήςΤα τμήματα της διδακτέας ύλης που θα διδάσκονται με τη χρήση του Η/Υ, θα επιλέγονται από τους διδάσκοντες σε ποσοστό μέχρι 30% του συνόλου της διδακτέας ύλης. Στα επόμενα σχολικά έτη ο αριθμός των μαθημάτων και του ποσοστού της διδακτέας ύλης είναι δυνατόν να αυξηθεί, εφόσον κριθεί σκόπιμο, μετά την αξιολόγηση του πρώτου έτους εφαρμογής της εν λόγω δράσης.

Οι εκπαιδευτικοί που θα διδάσκουν τα μαθήματα με χρήση Η/Υ θα είναι αντίστοιχης προς τα προαναφερόμενα μαθήματα ειδικότητας και θα πρέπει να κατέχουν επιπλέον την πιστοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Εφόσον δεν υπάρχουν πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί στις ΤΠΕ, θα μπορούν να διδάσκουν τα μαθήματα και εκπαιδευτικοί που κατέχουν γενικές γνώσεις πληροφορικής και Η/Υ. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που θα συμμετάσχει στην εν λόγω δράση θα προτείνεται, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών, από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας και θα εγκρίνεται από το Σύλλογο διδασκόντων και την οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για πληροφορίες σχετικά με τη διανομή του μαθητικού φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή, τις διαδικασίες υλοποίησής της, το φορέα που την υλοποιεί, καθώς και επιμέρους ενημερωτικά στοιχεία:

URL: http://pupilslaptop-portal.digitalaid.gr

Φορητοί υπολογιστές στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου;!

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ημερήσιο τύπο του Μαρτίου, με τον δικό τους φορητό υπολογιστή, τον οποίο θα προμηθεύονται δωρεάν ή με πολύ μεγάλη έκπτωση, θα διαβαίνουν την πόρτα του γυμνασίου όλοι οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, πιθανότατα από τη νέα σχολική χρονιά που αρχίζει το ερχόμενο φθινόπωρο.

Αυτό προβλέπει σχέδιο της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού, το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί και πρόκειται να κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, ως το φθινόπωρο πρόκειται να διατεθούν συνολικά περίπου 110.000 φορητοί υπολογιστές.

Οι διαδικασίες απόκτησης των φορητών υπολογιστών θα είναι εξαιρετικά απλές. Η συνολική δαπάνη έχει προϋπολογιστεί σε περίπου 80-90 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο - εκτός των άλλων - θα τονωθεί η αγορά της πληροφορικής, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί και η διείσδυση του γρήγορου Ίντερνετ. Η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού εκτιμά ότι η απόκτηση του φορητού υπολογιστή από τους μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου θα γίνει πρακτικά χωρίς κόστος γι΄ αυτούς, καθώς η επιδότηση ανά υπολογιστή/μαθητή θα μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει ακόμα και τα 500 ευρώ.

Η διαδικασία για τη διανομή των υπολογιστών θα είναι παρόμοια με αυτή της δράσης «Δες την Ψηφιακά», μέσω της οποίας διατέθηκαν υπολογιστές σε περίπου 25.000 πρωτοετείς αριστούχους φοιτητές. Οι μαθητές που επιθυμούν να αποκτήσουν φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή θα κληθούν αρχικά να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στο σχολείο που πρόκειται να φοιτήσουν. Στη συνέχεια το ΥΠΕΠΘ, αφού συγκεντρώσει τα στοιχεία όλων των ενδιαφερόμενων μαθητών της χώρας, σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού, θα αποστείλει ταχυδρομικά στο σπίτι κάθε μαθητή ένα ειδικό εκπτωτικό κουπόνι με έναν προσωπικό κωδικό αριθμό. Ο μαθητής, μετά την παραλαβή του κουπονιού, θα απευθύνεται σε όποιο κατάστημα επιθυμεί για να αγοράσει τον φορητό που θα επιλέξει.

Όσον αφορά τον τύπο του ηλεκτρονικού υπολογιστή, αυτός θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε φορητός, να έχει εξοπλισμό ασύρματης σύνδεσης με το Διαδίκτυο (θύρα Wi-Fi) και να διαθέτει επαρκή μνήμη και αποθηκευτικό χώρο. Επίσης, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένος με σύγχρονο λειτουργικό σύστημα, εφαρμογές αναζήτησης και πλοήγησης στο Ίντερνετ, καθώς και με βασικές εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου.

Αυτό που δεν έχει διευκρινισθεί ακόμα είναι η σχέση αυτού του σχεδίου με τη δράση «Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Ανά Μαθητή» της οποίας η δημόσια διαβούλευση είχε λάβει χώρα πριν από ένα χρόνο. Δηλαδή, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο το αν πρόκειται για ένα σχέδιο ενταγμένο στη δράση «Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Ανά Μαθητή» ή αν πρόκειται για άλλη ανεξάρτητη δράση.

Δημόσια Διαβούλευση για τη Δράση «Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Ανά Μαθητή»

Η δράση για τη δοκιμαστική ενσωμάτωση του «φορητού μαθητικού υπολογιστή» στις σχολικές τάξεις αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013 για την εισαγωγή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Απώτερος σκοπός είναι η χρήση ενός υπολογιστή από κάθε παιδί (one to one computing), ώστε ο κάθε μαθητής ξεχωριστά να μπορέσει να υποδεχθεί τον υπολογιστή ως προσωπικό μέσο έκφρασης, δημιουργίας και συνεργασίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του.

Η δράση θα περιλαμβάνει διακριτά αλλά συμπληρωματικά τμήματα, όπως ενδεικτικά είναι η προμήθεια φορητών υπολογιστών με εγκατεστημένο λειτουργικό σύστημα και εκπαιδευτικό λογισμικό, η προμήθεια απαραίτητου δικτυακού εξοπλισμού, η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, το γραφείο υποστήριξης της δράσης (help desk), η δημιουργία δικτυακής πύλης και προώθηση ενημερωτικών ενεργειών.

Η δράση σχεδιάζεται από κοινού από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η χρηματοδότηση θα πραγματοποιηθεί από κονδύλια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» που συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ.

Στόχοι της Δράσης

Οι στόχοι της δράσης είναι τρεις:

Για λόγους καλύτερης ενσωμάτωσης θα υπάρξει μία πρώτη δοκιμαστική φάση κατά την οποία η δράση θα υλοποιηθεί σε έναν «μικρό» αριθμό σχολείων, ώστε να είναι εφικτή η αξιολόγησή της, από τα αποτελέσματα της οποίας θα κριθεί με ποιο μοντέλο θα προχωρήσει σε ευρύτερη κλίμακα στα σχολεία της χώρας.

Ο ακριβής αριθμός των σχολείων, των τάξεων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στη δράση θα προκύψει μετά από διαδικασία πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κατά την οποία οι σχολικές μονάδες θα δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στη δράση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Τα γνωστικά αντικείμενα που καταρχήν προτείνονται για να υποστηριχθούν από τη χρήση φορητού υπολογιστή, είναι τα εξής:

Αυτά τα γνωστικά αντικείμενα είναι ενδεικτικά και επιλέχθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα εκπαιδευτικά λογισμικά που είναι διαθέσιμα και πιστοποιημένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σήμερα, όσο και τη βούληση να καλυφθούν μαθήματα τόσο θετικής όσο και θεωρητικής κατεύθυνσης. Η τελική επιλογή των μαθημάτων θα γίνει αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις από τη δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου καθώς και οι προτάσεις μαθημάτων από τα σχολεία που θα δηλώσουν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στη δράση.

Μετά τη διαβούλευση του παρόντος Σχεδίου και αφού ολοκληρωθεί και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τα σχολεία, θα επιλεγούν οι τάξεις και τα τμήματα που θα ενσωματωθεί ο φορητός μαθητικός υπολογιστής. Οι τάξεις που είναι καταλληλότερες για να συμμετάσχουν στη δράση, σύμφωνα με τις πρώτες απόψεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είναι οι δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Ε’ και ΣΤ’), καθώς και οι δύο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου (Α’ και Β’).

Οι κυριότερες προϋποθέσεις για να μπορέσει ένα σχολείο να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής είναι:

Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους αρμόδιους Υπεύθυνους ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., θα καταρτίσουν πίνακα των Σχολικών Μονάδων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και τηρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη δράση. Οι πίνακες αυτοί θα σταλούν στο ΥΠΕΠΘ, και μετά την επεξεργασία των στοιχείων θα προκύψει ο τελικός πίνακας των σχολείων που θα συμμετάσχουν στη Δράση.

Θα καταβληθεί προσπάθεια να υπάρχει πλήρης γεωγραφική διασπορά της δράσης, ώστε κάθε Νομός της χώρας να εκπροσωπείται με σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Ενσωμάτωσης Φορητού Μαθητικού Η/Υ Στις Σχολικές Τάξεις είναι αναρτημένο στην παρακάτω διεύθυνση και τίθεται σε δημόσια διαβούλευση για υποβολή παρατηρήσεων έως και την Παρασκευή 4 Απριλίου 2008.

URL: http://ypepth.gr/el_ec_page8552.htm