ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Εκπαιδευτικές Πύλες

Ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Wikipedia

wikipediaΗ Βικιπαίδεια (ο όρος προήλθε από το Αγγλικό Wikipedia σε ελεύθερη μεταγραφή) είναι μία διεθνής, ελεύθερου περιεχομένου, εξελισσόμενη δια συνεργασίας εγκυκλοπαίδεια, η οποία βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.wikipedia.org στο διαδίκτυο. Γράφεται σε συνεργασία από εθελοντές με το λογισμικό wiki, κάτι που σημαίνει ότι άρθρα μπορεί να προστεθούν ή να αλλάξουν από τον καθένα. Το έργο ξεκίνησε στις 15 Ιανουαρίου 2001 ως συμπλήρωμα στη γραμμένη από ειδήμονες Nupedia, με ιδρυτή τον Τζίμι Γουέιλς και λειτουργεί τώρα από το μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα Wikimedia (Wikimedia Foundation). Η Αγγλική Βικιπαίδεια περιλαμβάνει περισσότερα από 2.000.000 άρθρα. Η Βικιπαίδεια έχει αυξηθεί σταθερά σε δημοτικότητα και διάφορα αδελφά προγράμματα έχουν γεννηθεί, όπως το Βικιλεξικό (Wiktionary), τα Βικιβιβλία (Wikibooks) και τα Βικινέα (Wikinews).

Άρθρα της Βικιπαίδεια αναφέρονται τακτικά από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τον ακαδημαϊκό κόσμο, που την εγκωμιάζουν για τη δωρεάν διανομή και έκδοσή της καθώς και για το ευρύ φάσμα που καλύπτει. Οι συντάκτες ενθαρρύνονται να τηρούν μια πολιτική "ουδετερότητας" κάτω από την οποία οι διάφορες απόψεις συγκεντρώνονται χωρίς να γίνεται προσπάθεια να καθοριστεί μια αντικειμενική αλήθεια. Εξαιτίας της ανοικτής φύσης της, ο βανδαλισμός και η ανακρίβεια είναι μόνιμα προβλήματα. Το κύρος της Βικιπαίδειας ως πηγής αναφοράς (π.χ. βιβλιογραφία) είναι αμφισβητούμενο. Έχει επικριθεί επίσης για τη συστηματική τάση προτίμησης της δημοφιλούς άποψης παρά της αξιόπιστης, καθώς και μια σχετική έλλειψη υπευθυνότητας και δικαιοδοσίας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εγκυκλοπαίδειες.

Τα παραπάνω ανακτήθηκαν στις 14/4/2008 από το λήμμα «Βικιπαίδεια» της ελληνικής έκδοσης της εγκυκλοπαίδειας, στη διεύθυνση http://el.wikipedia.org.

Η συνεχώς διευρυνόμενη online εγκυκλοπαίδεια Wikipedia έφτασε το νούμερο-ορόσημο των 10 εκατομμυρίων άρθρων την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2008, συνυπολογίζοντας όλες τις 253 γλώσσες στις οποίες υπάρχει συνεισφορά έστω και ένα άρθρο. H έκδοση της Wikipedia στην Αγγλική γλώσσα είναι η μεγαλύτερη από όλες, περιλαμβάνοντας στις 14/4/2008 περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια άρθρα. Ακολουθείται από τη Γερμανική με 730.000 και τη Γαλλική με 640.000 άρθρα. Η Ελληνική περιλαμβάνει μόλις 33.000 άρθρα, ενώ η Τούρκικη έχει ξεπεράσει τα 100.000 άρθρα.

URLs:
http://www.wikipedia.org
http://el.wikipedia.org

Το Στέκι των Πληροφορικών

Το Στέκι των ΠληροφορικώνΤο Στέκι των Πληροφορικών αποτελεί το πιο δημοφιλές forum για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (και όχι μόνο) εδώ και αρκετά χρόνια. Συντηρείται από ομάδα συναδέλφων αλλά ουσιαστικά ανήκει σε όλους τους συμμετέχοντες, αφού όλοι προσφέρουν υλικό και καταθέτουν τις ιδέες και τις απόψεις τους.

Στο Στέκι αναρτώνται θέματα σχετικά με τα μαθήματα πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τεχνικά θέματα, ενώ πραγματοποιούνται διάφορες συζητήσεις για τη θέση της πληροφορικής στο σύγχρονο σχολείο και για τις προοπτικές που διαμορφώνονται.

Μέχρι τώρα έχουν αναρτηθεί περισσότερα από 16.000 μηνύματα σε περισσότερα από 1.600 θέματα, ενώ έχουν εγγραφεί παραπάνω από 2.100 μέλη. Στις 30/5/2009 ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια επισκέψεων, ενώ το δεύτερο εκατομμύριο πραγματοποιήθηκε μόλις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Αξίζει να αναφερθεί ότι στις 27/5/2009, ημέρα εξέτασης του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της Γ' Τάξης Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, πραγματοποιήθηκαν 17.924 επισκέψεις από 3.855 διαφορετικούς επισκέπτες.

Το Στέκι στεγάζεται στη σελίδα τού συναδέλφου Άλκη Γεωργόπουλου, δημιουργού και του προγραμματιστικού περιβάλλοντος «Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ» για το μάθημα ΑΕΠΠ του Γενικού Λυκείου.

URL: http://users.sch.gr/alkisg/tosteki

 

e-yliko. Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του ΥπΕΠΘ

http://www.e-yliko.gr

image

Στη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη (Δ.Ε.Π.) του Υπ.Ε.Π.Θ. οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν προτάσεις διδασκαλίας, υποστηρικτικό υλικό, άρθρα και κείμενα παιδαγωγικού προβληματισμού, ανακοινώσεις, καθώς και δικτυακές διευθύνσεις με σκοπό την παιδαγωγική τους αξιοποίηση. Το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό εμπλουτίζεται και ανανεώνεται διαρκώς.

Η Εκπαιδευτική Πύλη συνδέει τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τη διδασκαλία και τη διαδικασία της μάθησης με τη χρήση της τεχνολογίας. Έχοντας υπερβεί τις ένα εκατομμύριο μοναδικές επισκέψεις αποτελεί χώρο συνάντησης και αλληλοστήριξης όλων των εκπαιδευτικών.

Τα εγγεγραμμένα μέλη έχουν πρόσβαση στο σύνολο του υλικού και των υπηρεσιών που προσφέρονται από την Εκπαιδευτική Πύλη:

  • imageΠροτάσεις διδασκαλίας
  • Υποστηρικτικό υλικό
  • Χρήσιμες διευθύνσεις
  • Δημιουργία προσωπικού προφίλ
  • Καταχώριση προτάσεων διδασκαλίας ή άλλου εκπαιδευτικού υλικού για δημοσίευση
  • Άλλες υπηρεσίες

Η Εκπαιδευτική Πύλη παρέχει το υλικό και τις υπηρεσίες της τόσο για εκπαιδευτικούς που είναι αρχάριοι στη χρήση υπολογιστών, όσο και για πιο έμπειρους με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.).

Επιπλέον, η Εκπαιδευτική Πύλη επιδιώκει να γνωριστεί από κοντά με τους επισκέπτες της μέσα από την οργάνωση εκδηλώσεων ευρύτερου ενδιαφέροντος σε συνεργασία με τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου και το Μουσείο Ηρακλειδών. Στόχος αυτών των εκδηλώσεων είναι η ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για το έργο και την ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πύλης.

image

Σε εξέλιξη βρίσκεται διαδικασία αλλαγής πλατφόρμας που να παρέχει τις απαραίτητες τεχνολογικές λειτουργίες, για την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του περιεχομένου της, την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, την πραγματοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων και την άμεση και γρήγορη κατάθεση υλικού απευθείας από τους εκπαιδευτικούς.

Σύντομα θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για δημιουργία προτάσεων διδασκαλίας επ' αμοιβή. Θα υπάρξει ενημέρωση για τις ειδικότητες στις οποίες θα απευθύνεται και τα κριτήρια βάσει των οποίων θα εκπονηθούν και τελικά θα αξιολογηθούν οι προτάσεις αυτές.

Για την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Πύλης έχει στελεχωθεί και λειτουργεί από το 2004 το Γραφείο Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του Υπ.Ε.Π.Θ.