ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Σχολικοί δικτυακοί τόποι

Εισαγωγή

Χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότερα σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης αποκτούν παρουσία στον Παγκόσμιο Ιστό δημιουργώντας και δημοσιεύοντας ιστοσελίδες, αξιοποιώντας την αντίστοιχη δυνατότητα που προσφέρει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).

Όροι δημοσίευσης ιστοσελίδων στο ΠΣΔ

Οι σελίδες που φιλοξενούνται εκφράζουν την άποψη των δημιουργών τους και όχι κατ’ ανάγκη την άποψη των φορέων που επιβλέπουν το ΠΣΔ. Οι δημιουργοί των σελίδων έχουν την αποκλειστική ευθύνη του περιεχομένου των σελίδων που δημοσιεύουν στο δικτυακό τόπο που τους παρέχεται στο ΠΣΔ. Στις σελίδες που δημοσιεύονται θα πρέπει:

Ο χρήστης του ΠΣΔ συμφωνεί και αποδέχεται πλήρως τους παραπάνω όρους, από την στιγμή που κάνει τη δημοσίευση των σελίδων του.

URL: http://www.sch.gr

Κριτήρια Αξιολόγησης Σχολικών Δικτυακών Τόπων

Καταγράφονται συνοπτικά τα κριτήρια αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν στον τελευταίο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βράβευσης Σχολικών Δικτυακών Τόπων (Νάουσα 2008). Για τη σύνταξή τους εργάστηκε μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών η οποία έλαβε υπόψη της τη διεθνή πρακτική και βιβλιογραφία.

URL: http://naousa08.ekped.gr

Διαφάνεια, Σαφήνεια στόχων, Συντηρησιμότητα

Η διαφάνεια είναι μια θεμελιώδης ιδιότητα οποιουδήποτε διαδικτυακού κόμβου υψηλής ποιότητας και υποδεικνύει ότι ο δικτυακός τόπος πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια την ταυτότητα και τους στόχους του, την ταυτότητα του οργανισμού που έχει την ευθύνη της διαχείρισής του και των προσώπων που έχουν την ευθύνη σχεδιασμού και ανάπτυξης. Επίσης πρέπει να δηλώνεται η ταυτότητα και η προέλευση του περιεχομένου που διαχειρίζεται, το δε περιεχόμενο να ενημερώνεται τακτικά. Παράλληλα ένα σχολείο εκτός από εκπαιδευτικός οργανισμός είναι και δημόσια υπηρεσία, επομένως ο δικτυακός του τόπος πρέπει να προσφέρει τρόπους επικοινωνίας με τους πολίτες και να παρουσιάζει την εικόνα που αναμένουν αυτοί από μια δημόσια υπηρεσία.

Έτσι, στο δικτυακό τόπο:

Χαρακτηριστικά – Οργάνωση Περιεχομένου

Εξετάζεται η επάρκεια περιεχόμενου σε σχέση με τους στόχους. Γενικά ένας δικτυακός τόπος υψηλής ποιότητας πρέπει να έχει περιεχόμενο που είναι: Α) κατάλληλα επιλεγμένο και σχετικό με την φυσιογνωμία και την αποστολή ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, Β) έγκυρο και σωστό, Γ) συνοδευόμενο από σωστά σχόλια (επιστημονική τεκμηρίωση) και πρόσθετες πληροφορίες, Δ) καλά παρουσιασμένο.

Έτσι, στο δικτυακό τόπο:

Περιβάλλον διεπαφής, Πλοήγηση, Απεικόνιση, Τεχνικά χαρακτηριστικά

Αφορά τον κύριο μηχανισμό μέσω του οποίου οι χρήστες επιτυγχάνουν πρόσβαση στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου και αφορά στην εξερεύνηση του περιεχομένου. Η ευκολία πλοήγησης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα του δικτυακού τόπου, όπως επίσης η σωστή επιλογή γραμματοσειράς, χρωμάτων και συμβολισμών που θα αναδείξουν το περιεχόμενο. Επιπλέον ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η τεχνική αρτιότητα που καθιστά απρόσκοπτη την πλοήγηση των επισκεπτών.

Έτσι, στο δικτυακό τόπο:

Προτάσεις για το περιεχόμενο και τη δομή των σχολικών ιστοσελίδων

Αντιγράφονται αποσπάσματα από την εισήγηση «Σχολικές Ιστοσελίδες: Η περίπτωση των Ελληνικών Γυμνασίων» των Ν. Δαπόντε, Ε. Σχίζα και Γ. Σαλονικίδη, από τα Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική Πράξη» (Σύρος, 4-6 Μαΐου 2007).

Ένας δικτυακός τόπος σχολείου πρέπει:

Η σχολική ιστοσελίδα οφείλει όχι μόνο να δείχνει αλλά και να προβάλλει το «πρόσωπο του σχολείου» στην κοινωνία.

Ιστοσελίδες Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Λίστα Ιστοσελίδων Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας