ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική Φυσικών Επιστημών & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (Φλώρινα 2009)

Διδακτική Φυσικών ΕπιστημώνTo 6ο Συνέδριο «Οι Πολλαπλές Προσεγγίσεις της Διδασκαλίας και της Μάθησης των Φυσικών Επιστημών» θα πραγματοποιηθεί στη Φλώρινα, από 7 έως 10 Μαΐου 2009.

Tα τελευταία 50 χρόνια, ερευνητικά, η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) παρουσίασε σημαντικές εξελίξεις σε σχέση με το περιεχόμενο, τους στόχους και τις μεθόδους διδασκαλίας των ΦΕ στην Α’ και Β’βάθμια εκπαίδευση και ίσως και πέραν αυτών. Έτσι πέρασε από την συμπεριφοριστική προσέγγιση, τη διαδικασία μεταφοράς της γνώσης και τον απόλυτο σεβασμό του περιεχομένου των ΦΕ (1960 – 1970), σε πιο μαθητοκεντρικές και ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις. Δηλαδή στην ιδέα της ανακάλυψης, για να φθάσει στην εποχή του εποικοδομητισμού και της έμφασης στις ιδέες των μαθητών και του ρόλου τους στη διδασκαλία και μάθηση (1980 – 1990).

Σήμερα, μέσα και στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης, αξιοποιούνται παλιότερες εμπειρίες, όπως η μάθηση μέσω διερεύνησης ή/και μοντελοποίησης, οι οποίες δίνουν έμφαση στις διαδικασίες διερεύνησης που οδηγούν στη μάθηση των επιστημονικών μοντέλων, αλλά και στη μύηση στις επιστημονικές διαδικασίες. Οι ιδέες της διερεύνησης και μοντελοποίησης ευνοούνται και από την ραγδαία ανάπτυξη των ΤΠΕ, οι οποίες προσφέρουν κατάλληλα εργαλεία και υποστήριξη. Παράλληλα εμφανίζονται και νέες ιδέες όπως η έννοια του επιστημονικού γραμματισμού με ασαφή και τον ορισμό του και τις μεθόδους επίτευξής του, διαπολιτισμικές ή και διαθεματικές προσεγγίσεις, όπως και προσεγγίσεις για την εκπαίδευση ειδικών ομάδων μαθητών. Το ενδιαφέρον στοιχείο βρίσκεται στο ότι σε αντίθεση με προηγούμενες απόπειρες αλλαγής φαίνεται ότι οι νέες προσεγγίσεις ενσωματώνουν σε μεγάλο βαθμό παλιότερες ιδέες, όπως π.χ. η αξιοποίηση των αρχικών ιδεών των μαθητών και η επέκταση της έννοιας της ανακάλυψης. Σήμερα, η ωρίμανση της επιστημονικής κοινότητας της ΔΦΕ αναζητεί την κατάλληλη διδακτική προσέγγιση, για το συγκεκριμένο περιεχόμενο που πρόκειται να διδαχτεί.

Στο επίπεδο της εκπαιδευτικής πράξης, η Ελληνική περίπτωση, δείχνει να προσπαθεί να ενσωματώσει ορισμένες από τις προηγούμενες καινοτομίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και σχολικών βιβλίων και τη δημιουργία σημαντικών εργαστηριακών υποδομών ιδιαίτερα στα Λύκεια. Στο επίπεδο της διδασκαλίας, αν και γίνεται προσπάθεια για πειράματα και πιο ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις, δεν φαίνεται να υποχωρεί σημαντικά η παραδοσιακή διδασκαλία, λόγω και της περιορισμένης (μετ)εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.

Το Συνέδριο αυτό σκοπεύει:

Για το λόγο αυτό στο Συνέδριο προτείνεται να παρουσιασθούν και συζητηθούν παλιότερες και νεότερες προσεγγίσεις όπως:

Υποβολή εργασιών από τους ενδιαφερομένους μέχρι 10 Ιανουαρίου 2009.

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://www.uowm.gr/kodifeet

5ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική Φυσικών Επιστημών & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» (Ιωάννινα 2007)

imageΤα συνέδρια «Διδακτική Φυσικών Επιστημών & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» ξεκίνησαν το 1998 και επαναλαμβάνονται κάθε δύο χρόνια. Το τελευταίο συνέδριο έγινε στην Αθήνα το Νοέμβριο 2004.

Το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική Φυσικών Επιστημών & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα στις 15-18 Μαρτίου 2007. Την οργάνωση έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήματα Χημείας και ΠΤΔΕ.

Στόχοι του συνεδρίου είναι: α) να μεταφέρει στους Έλληνες εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης τα ευρήματα και πορίσματα των σύγχρονων ερευνών και τις συνέπειές τους για τη διδακτική πράξη, β) να φέρει σε επαφή μεταξύ τους τούς Έλληνες ερευνητές της διδακτικής και των νέων τεχνολογιών.

Πέρα από τις εργασίες που θα παρουσιαστούν από διάφορες θεματικές περιοχές της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, το ειδικό θέμα ενδιαφέροντος και αναφοράς του συνεδρίου θα είναι η «Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου».

Πληροφορίες: Κόμβος Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (Κο ΔιΦΕΕΤ).

URL: http://users.uoi.gr/gtseper