ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής (Αθήνα 2010)

5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής (Αθήνα 2010)

Η Ελληνική Επιστημονική Ένωση ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) διοργανώνουν το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής, στην Αθήνα, από 9 έως 11 Απριλίου 2010.

Σκοπός του Συνεδρίου είναι να αποτελέσει το βήμα παρουσίασης και διαλόγου σχετικά με ερευνητικές μελέτες και εργασίες, προτάσεις, αναλύσεις και θεωρητικά πλαίσια που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός είναι η συνεισφορά του στο σχεδιασμό, ανάπτυξη και διάχυση των πολιτικών εκείνων που θα στοχεύουν στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πράξης και στην ουσιαστική ένταξη της Πληροφορικής και των τεχνολογιών της στην εκπαίδευση. Το Συνέδριο απευθύνεται στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα που ασχολείται με τη διδασκαλία της Πληροφορικής και επιδιώκει να αποτελέσει ένα χώρο γόνιμου διαλόγου και ανταλλαγής νέων ιδεών σχετικά με το επιστημονικό πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής, τα προγράμματα σπουδών, τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογίες και μια σειρά ζητημάτων που αφορούν στο παιδαγωγικό πλαίσιο της διδασκαλίας της Πληροφορικής.

Θεματικές περιοχές:

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής εργασιών: 10 Ιανουαρίου 2010.

URL: http://hermes.di.uoa.gr/didinf5/

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής (Πάτρα 2008)

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Διδακτική της Πληροφορικής»Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτική της Πληροφορικής» που έλαβε χώρα στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, από 28 έως 30 Μαρτίου 2008. Την οργάνωση του συνεδρίου είχαν αναλάβει το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών και η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ), με συνδιοργανωτές το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ) και το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών.

Στόχος του Συνεδρίου ήταν να αποτελέσει βήμα παρουσίασης και διαλόγου σχετικά με ερευνητικές μελέτες και εργασίες, προτάσεις, αναλύσεις και θεωρητικά πλαίσια που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός η συνεισφορά του στο σχεδιασμό, ανάπτυξη και διάχυση των πολιτικών εκείνων που θα στοχεύουν στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πράξης και στην ουσιαστική ένταξη της Πληροφορικής και των τεχνολογιών της στην εκπαίδευση.

Στο πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνονταν τρεις κύριες ομιλίες που αφορούσαν:

α) τη χρήση συστημάτων προσομοίωσης προγραμμάτων για τη διδασκαλία των εισαγωγικών μαθημάτων του προγραμματισμού από τον καθηγητή Moti Ben-Ari

β) την προοπτική του ελεύθερου λογισμικού και του λογισμικού ανοικτού κώδικα στην εκπαίδευση από τον καθηγητή Διομήδη Σπινέλλη

γ) τη σχεδίαση του OLPC από τον διευθυντή Πληροφορικής του MediaLab στο MIT Μιχάλη Μπλέτσα

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής

Στο συνέδριο κατατέθηκαν για κρίση ογδόντα δύο εργασίες εκ των οποίων έγιναν δεκτές ως πλήρεις εισηγήσεις οι σαράντα πέντε (το 55% των συνολικών εργασιών). Είκοσι από τις εργασίες αυτές παρουσιάστηκαν, επίσης, στο συνέδριο ως εισηγήσεις ενεργών εκπαιδευτικών ή νέων ερευνητών. Παράλληλα, στο πλαίσιο του συνεδρίου έλαβαν χώρα τρεις τράπεζες εργασίας σχετικά με το πρόγραμμα επιμόρφωσης των καθηγητών πληροφορικής, τη θέση του OLPC στην Ελλάδα και την Πληροφορική στο Γυμνάσιο. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν επιδείξεις εφαρμογών και συνεδρίες επιμόρφωσης.

Οι εισηγήσεις συμπεριλήφθηκαν στα έντυπα πρακτικά του συνεδρίου, τα οποία διανεμήθηκαν στους συνέδρους. Επιπλέον, έχουν αναρτηθεί σε μορφή pdf στο δικτυακό τόπο του συνεδρίου: http://www.ecedu.upatras.gr/didinfo/eisigiseis.htm

Oι εργασίες που παρουσιάσθηκαν στο αμφιθέατρο μεταδόθηκαν στο διαδίκτυο σε απευθείας σύνδεση μέσω του ΕΔΕΤ, από τη διεύθυνση: rtsp://vod.grnet.gr/broadcast/didinfo.rm

Ωστόσο, όλες οι παρουσιάσεις των εργασιών του συνεδρίου βιντεοσκοπήθηκαν. Στις παρακάτω διευθύνσεις έχουν αναρτηθεί οι βιντεοσκοπημένες ομιλίες από την 1η, 2η και 3η ημέρα του συνεδρίου αντίστοιχα:

http://blog.edu.gr/archives/39
http://blog.edu.gr/archives/40
http://blog.edu.gr/archives/38

Φωτογραφίες από το συνέδριο:

http://www.ecedu.upatras.gr/didinfo/photografies.htm
http://picasaweb.google.gr/iopapadim/Fotografies_didinfo

Τις εργασίες του συνεδρίου παρακολούθησαν και οι 120 επιμορφωτές που επιλέχθηκαν στα πλαίσια του έργου «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» και επιμορφώθηκαν στη Διδακτική της Πληροφορικής μέσα από ένα δεκαήμερο σεμινάριο, από 26/3/2008 έως και 4/4/2008 στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Επρόκειτο για μια συγκυρία στο πλαίσιο της οποίας το συνέδριο αποτέλεσε πεδίο όσμωσης ανάμεσα στους ερευνητές της διδακτικής της πληροφορικής και στους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς της πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα συγκροτήσουν τον κεντρικό πυρήνα των εκπαιδευτικών που θα επιμορφώσουν τους υπόλοιπους συναδέλφους τους στη διδακτική.

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής

Στο συνέδριο ο νομός Ηλείας είχε αναλογικά αρκετά καλή παρουσία στις εργασίες του συνεδρίου, τόσο μέσα από το ακροατήριο, όσο και στο πρόγραμμα των εισηγήσεων όπου περιλαμβάνονταν τρεις εργασίες εκπαιδευτικών Πληροφορικής του νομού μας. Ακολουθούν οι τίτλοι και οι περιλήψεις αυτών των εργασιών:

«Βιονικό Χέρι» και «Τηλερομπότ»: Υλοποίηση Συνθετικών Εργασιών στα πλαίσια Διαθεματικής Συνεργασίας των Τομέων Πληροφορικής & Ηλεκτρολογίας των Τ.Ε.Ε., Ν. Αδαμόπουλος, Α. Πανόπουλος

Περίληψη: Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται δύο έργα που υλοποιήθηκαν από ομάδες μαθητών με τη μέθοδο project, στα πλαίσια διαθεματικής συνεργασίας των Τομέων Πληροφορικής και Ηλεκτρολογίας των Τ.Ε.Ε./ΕΠΑ.Λ. Πρόκειται για ρομποτικές ηλεκτρομηχανικές κατασκευές οι οποίες ελέγχονται τόσο χειροκίνητα όσο και από Η/Υ μέσω πρωτότυπων λογισμικών.

Αξιοποίηση του MicroWorlds EX Robotics για την κατανόηση βασικών δομών προγραμματισμού. Δ. Νικολός, Α. Καρατράντου, Χ. Παναγιωτακόπουλος

Περίληψη: Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία πιλοτική προσπάθεια για την κατανόηση βασικών αρχών, εννοιών και δομών προγραμματισμού από μαθητές Γυμνασίου με την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού MicroWorlds EX Robotics για τον προγραμματισμό ρομποτικών κατασκευών LEGO. Η βασισμένη σε σχέδιο εργασίας (project) εκπαιδευτική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε ένα Γυμνάσιο της Πάτρας με τη συμμετοχή 6 μαθητών της Γ’ τάξης. Οι μαθητές είχαν ως έργο τους να προγραμματίσουν μια ρομποτική κατασκευή με τουβλάκια και αισθητήρες Lego, χρησιμοποιώντας δομές ελέγχου και επανάληψης. Με τη βοήθεια φύλλων εργασίας κλήθηκαν να αναλύσουν το πρόβλημα, να σχεδιάσουν έναν αλγόριθμο για την επίλυσή του, να υλοποιήσουν τον αλγόριθμο και να ελέγξουν τα προγράμματα που κάθε φορά επινοούσαν. Η παρατήρηση της εργασίας και η αξιολόγηση των ενεργειών των μαθητών έδειξαν ότι η εκπαιδευτική δραστηριότητα τους βοήθησε να κατανοήσουν τη λειτουργία των βασικών δομών προγραμματισμού. Τους βοήθησε επίσης, να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να αποκτήσουν δεξιότητες μέσα σε ένα πλαίσιο οικοδόμησης της γνώσης.

Μία διδακτική πρόταση για χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών μέσα από το moodle. Β. Νταλούκας, Θ. Χρονόπουλος, Σ. Συρμακέσης

Περίληψη: Τα παιχνίδια έχουν εφαρμοστεί στην εκπαίδευση σε αρκετές περιπτώσεις και σε διαφορετικά στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μια διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία και αξιολόγηση του μαθήματος «Πληροφορική» της Β’ Γυμνασίου, η οποία βασίζεται στα εκπαιδευτικά παιχνίδια που έχουν υλοποιηθεί στη πλατφόρμα του moodle, με το άρθρωμα game. Στο site http://bdaloukas.gr/gym-vardas υπάρχει μια υλοποίηση της διδακτικής μας πρότασης.

URL: http://www.ecedu.upatras.gr/didinfo


Ανακοίνωση συνεδρίου

Στην Πάτρα, από 28 έως 30 Μαρτίου 2008, θα πραγματοποιηθεί το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής. Την οργάνωση έχει αναλάβει το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών μαζί με την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ).

Στόχος του συνεδρίου είναι να αποτελέσει το βήμα παρουσίασης και διαλόγου σχετικά με ερευνητικές μελέτες και εργασίες, προτάσεις, αναλύσεις και θεωρητικά πλαίσια που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός είναι η συνεισφορά του στο σχεδιασμό, ανάπτυξη και διάχυση των πολιτικών εκείνων που θα στοχεύουν στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πράξης και στην ουσιαστική ένταξη της Πληροφορικής και των τεχνολογιών της στην εκπαίδευση.

Οι κεντρικοί θεματικοί άξονες είναι:

Η Επιστημονική Επιτροπή του συνεδρίου καλεί όσους ενδιαφέρονται να υποβάλουν για κρίση εργασίες, εισηγήσεις και προτάσεις που εντάσσονται στη θεματολογία του συνεδρίου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2007.

URLs:
http://www.ecedu.upatras.gr/didinfo
http://www.etpe.gr