ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

Τεύχος 09 / Σεπτέμβριος 2007

Στα νέα του 9ου τεύχους του Ε.Δ. μπορείτε να ενημερωθείτε για τη λειτουργία των ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας κατά το σχολικό έτος 2007-8, για την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος συμμετοχής σε Επιτροπές Επιμόρφωσης Β' Επιπέδου, για το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής, για το Πρόγραμμα Δαίδαλος 2007-8, κ.ά.

Ειδική αναφορά γίνεται στην πρωτοβουλία εκπαιδευτικών του Ν. Ηλείας για την παροχή βοήθειας στους μαθητές των πυρόπληκτων περιοχών.

Στα εκπαιδευτικά θέματα μπορείτε να διαβάσετε για τη δυνατότητα δωρεάν διασύνδεσης των εκπαιδευτικών στο διαδίκτυο μέσω του ΠΣΔ, για τα νέα εκπαιδευτικά λογισμικά που θα διανεμηθούν στα Δημοτικά σχολεία, για τις φορητές ηλεκτρικές στήλες και το φορέα που έχει συσταθεί με σκοπό την ανακύκλωσή τους και την προστασία του περιβάλλοντος. Από φέτος και το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας απέκτησε τον δικό του κάδο ανακύκλωσης μπαταριών.

Σας ευχόμαστε καλό και δημιουργικό σχολικό έτος.

Για το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νικόλαος Αδαμόπουλος

comic

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Εκπαιδευτικά θέματα

Τεχνικά θέματα

Ημερολόγιο

4-7 Οκτωβρίου 2007 Εργασίες συνεδρίου (Πάτρα) 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών
12 Οκτωβρίου 2007 Λήξη υποβολής προγραμμάτων Πρόγραμμα Δαίδαλος 2007-8
30 Νοεμβρίου 2007 Λήξη υποβολής προτάσεων για εισηγήσεις κάθε είδους 4o Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής
28-30 Μαρτίου 2008 Εργασίες συνεδρίου (Πάτρα) 4o Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής

Νέα & ανακοινώσεις

Λειτουργία ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας κατά το σχολικό έτος 2007-8

imageΣτο Ν. Ηλείας λειτουργούν κατά το φετινό σχολικό έτος δύο Κέντρα Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.). Το πρώτο έχει έδρα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Πύργος) με Υπεύθυνο τον Αδαμόπουλο Νικόλαο και Τεχνικούς Υπεύθυνους τον Αγγελόπουλο Βασίλειο και τον Δαούση Δημήτριο. Το δεύτερο έχει έδρα το 1ο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Αμαλιάδα) με Υπεύθυνο τον Ζαφειρόπουλο Διονύσιο και Τεχνικούς Υπεύθυνους την Αλικανιώτη Ελένη και τον Νικολόπουλο Ανδρέα.

Τα ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς ΠΕ19-20 για θέματα οργάνωσης, λειτουργίας και τεχνικής υποστήριξης των Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ, για τεχνολογικά θέματα, για την ορθή χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση του λογισμικού και των τηλεματικών υπηρεσιών των εργαστηρίων, και συνεργάζονται μαζί τους για τα προβλήματα και τις ανάγκες που παρουσιάζονται. Συνεργάζονται με τους αρμόδιους Σχολικούς Συμβούλους για θέματα πληροφορικής και διοργανώνουν τοπικά επιμορφωτικά σεμινάρια και ενημερωτικές ημερίδες, με τεχνολογικό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Διατηρούν και ενημερώνουν αρχείο νομοθεσίας σχετικής με θέματα πληροφορικής στην εκπαίδευση, αρχείο προδιαγραφών των εργαστηρίων, αρχείο εκπαιδευτικού λογισμικού, βιβλιοθήκη με σχολικά βιβλία πληροφορικής και νέων τεχνολογιών, τεχνικά εγχειρίδια και βιβλία παιδαγωγικής αξιοποίησης των εκπαιδευτικών εργαλείων.

Τα ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. συμβάλλουν στη διάχυση της τεχνογνωσίας και στη διαμόρφωση σύγχρονων τάσεων στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των υποδομών, συντονίζουν αποκεντρωμένες επιμορφωτικές δράσεις και υποστηρίζουν συντονιστικά τις δράσεις του ΥΠΕΠΘ για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων.

Επιπλέον τα ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. παρέχουν τεχνική υποστήριξη στον υπολογιστικό εξοπλισμό των εκπαιδευτικών και διοικητικών μονάδων αλλά και στην διασύνδεσή τους με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Ο τρόπος λειτουργίας, οι αρμοδιότητες και οι υπηρεσίες που τα ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. παρέχουν καθορίζονται από την υπ’ αρ. πρωτ. 65854/Γ7/3-7-2006 Υπουργική Απόφαση με θέμα «Επιλογή και Αρμοδιότητες των Υπευθύνων και Τεχνικών Υπευθύνων των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.). Λειτουργία των ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.».

Για την εξυπηρέτηση όλων αυτών των στόχων έχει δημιουργηθεί και βρίσκεται σε συνεχή ενημέρωση ο δικτυακός τόπος των ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όπου υπάρχει ενημερωτικό υλικό για τεχνικά και εκπαιδευτικά θέματα σχετικά με τη χρήση των εργαστηρίων αλλά και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση.

URL: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet


Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών του Ν. Ηλείας για την παροχή βοήθειας στους μαθητές των πυρόπληκτων περιοχών

Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στην ανεξάρτητη ομάδα εκπαιδευτικών του Ν. Ηλείας για την πρωτοβουλία οργάνωσης δικτύου παροχής άμεσης βοήθειας στους μαθητές των σχολείων των πυρόπληκτων περιοχών. Η ανάληψη δράσης πριν καν την έναρξη του σχολικού έτους είχε σαν αποτέλεσμα την έγκαιρη διανομή σχολικών ειδών στους μαθητές περισσότερων των 100 σχολείων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, μέχρι την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, η οποία και συνεχίζεται ακόμα και σήμερα.

Τα σχολικά είδη που προσφέρονται από όλη την Ελλάδα συγκεντρώνονται στο 2ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου, από όπου γίνεται στη συνέχεια η διανομή τους. Την πρωτοβουλία στηρίζει και η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.

Από τη μεριά μας ευχόμαστε την, όσο το δυνατό, γρήγορη επούλωση των πληγών που άφησε πίσω του ο πύρινος εφιάλτης και δηλώνουμε τη συμπαράστασή μας στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα σχολεία των πληγέντων περιοχών για το δύσκολο ρόλο τους.

Για περισσότερες πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό:

URLs: http://sxoleiaileia.blogspot.com


Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε Επιτροπές Επιμόρφωσης Β' Επιπέδου

Σύμφωνα με τις υπ' αριθμ. 5830/16-8-2007 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και την 6605/14-9-2007 Εγκύκλιο της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (ΕΥΕ/ΥΠ.Ε.Π.Θ.) προσκλήθηκαν οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας και οι μόνιμοι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ60/ΠΕ70 να υποβάλουν αιτήσεις–δηλώσεις προκειμένου να συμμετάσχουν στις Επιτροπές Επιμόρφωσης που θα συγκροτηθούν σε κάθε νομό της χώρας στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία» (επιμόρφωση Β’ επιπέδου) του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. Οι αιτήσεις-δηλώσεις των ενδιαφερομένων υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά από 27 έως 28-9-2007 στην παρακάτω διεύθυνση.

Οι Επιτροπές Επιμόρφωσης έχουν την ευθύνη της παρακολούθησης, της ενημέρωσης και του συντονισμού των διαδικασιών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στα Κέντα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) της περιοχής ευθύνης τους. Οι Επιτροπές ορίζονται με Υπουργική Απόφαση. Αντιστοιχεί μία Επιτροπή σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Κάθε επιτροπή έχει τρία έως πέντε μέλη εκ των οποίων το ένα μέλος θα είναι ο Συντονιστής της Επιτροπής Επιμόρφωσης.

Στα πλαίσια αυτής της Πράξης θα υλοποιηθούν:

1. Προγράμματα επιμόρφωσης για 15.000 εκπαιδευτικούς της Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης

Ειδικότερα των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ60/ΠΕ70, τα οποία αφορούν στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για την παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στη διδασκαλία του γνωστικού τους αντικειμένου.

Η διάρκεια κάθε Προγράμματος Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου θα είναι 96 ώρες, κατανεμημένες σε δύο τρίωρες επιμορφωτικές περιόδους ανά εβδομάδα (συνολικά περίπου 16 εβδομάδες), σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου. Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα διεξαχθούν σε επιλεγμένα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) σε όλη τη χώρα και θα είναι οργανωμένα κατά το πρότυπο των επιμορφωτικών προγραμμάτων του Α’ Επιπέδου.

Συνοπτικά, τα Προγράμματα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Β’ Επιπέδου περιλαμβάνουν:

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης στα ΚΣΕ θα ακολουθήσει ενιαία διαδικασία πιστοποίησης στα Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠις) της Πράξης.

Η επιμόρφωση αυτή αποτελεί το επόμενο βήμα μετά την επιμόρφωση Α’ επιπέδου, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» και συνεχίζει να υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) στην εκπαίδευση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ II και αφορούν στην απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων στην χρήση των ΤΠΕ.

2. Προγράμματα εκπαίδευσης 400 επιμορφωτών

Αφορούν στην εκπαίδευση 400 μόνιμων εκπαιδευτικών των προαναφερθέντων κλάδων ώστε να αξιοποιηθούν ως επιμορφωτές Β’ επιπέδου. Η διάρκεια κάθε Προγράμματος Εκπαίδευσης Επιμορφωτών είναι 350 ώρες, κατανεμημένες σε πέντε πεντάωρες επιμορφωτικές περιόδους ανά εβδομάδα (συνολικά περίπου 14 εβδομάδες). Τα Προγράμματα Εκπαίδευσης Επιμορφωτών προβλέπεται να διεξαχθούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2007-8 σε επιλεγμένα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ) σε όλη τη χώρα.

URL: http://www.eye-ypepth.gr/epimorfosi_b


4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής

imageΣτην Πάτρα, από 28 έως 30 Μαρτίου 2008, θα πραγματοποιηθεί το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής. Την οργάνωση έχει αναλάβει το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών μαζί με την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ).

Στόχος του συνεδρίου είναι να αποτελέσει το βήμα παρουσίασης και διαλόγου σχετικά με ερευνητικές μελέτες και εργασίες, προτάσεις, αναλύσεις και θεωρητικά πλαίσια που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής και τη διδασκαλία της σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Απώτερος σκοπός είναι η συνεισφορά του στο σχεδιασμό, ανάπτυξη και διάχυση των πολιτικών εκείνων που θα στοχεύουν στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών της πράξης και στην ουσιαστική ένταξη της Πληροφορικής και των τεχνολογιών της στην εκπαίδευση.

Οι κεντρικοί θεματικοί άξονες είναι:

Η Επιστημονική Επιτροπή του συνεδρίου καλεί όσους ενδιαφέρονται να υποβάλουν για κρίση εργασίες, εισηγήσεις και προτάσεις που εντάσσονται στη θεματολογία του συνεδρίου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2007.

URLs:
http://www.ecedu.upatras.gr/didinfo
http://www.etpe.gr


Πρόγραμμα Δαίδαλος 2007-8

imageΣύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας, το πρόγραμμα «Δαίδαλος» θα παραταθεί για ένα ακόμη σχολικό έτος, αφού εγκρίθηκε από το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ το σχετικό Τεχνικό Δελτίο που προβλέπει τη χρηματοδότηση 400 έργων για το σχολικό έτος 2007-8. Έτσι έχει ανοίξει η Βάση Δεδομένων του προγράμματος για υποβολή νέων προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς από 7-9-2007 έως 12-10-2007.

Το πρόγραμμα αυτό αφορά στους μαθητές και εκπαιδευτικούς της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία κινήτρων για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και εφευρετικότητας των μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και η δυνατότητα ανάδειξης όσων μαθητών έχουν ιδιαίτερες δεξιότητες και κλίσεις στον τεχνολογικό, επιστημονικό ή καλλιτεχνικό τομέα. Με την εφαρμογή του προγράμματος αυτού, δίνεται η ευκαιρία επίσης στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τις πρακτικές εφαρμογές των γνώσεων που αποκτούν, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τη χρήση της στην παραγωγική διαδικασία και στην καθημερινή ζωή.

URL: http://www.my.ein.gr/daidalos


Πανευρωπαϊκή συνδιάσκεψη για την τεχνολογία στην εκπαίδευση

imageΠραγματοποιήθηκε στην Κρήτη, από 17 έως 20 Σεπτεμβρίου 2007, το Πανευρωπαϊκό συνέδριο: Second European Conference on Technology Enhanced Learning – «Creating new learning experiences on a global scale» (EC-TEL 2007).

Καθώς οι παιχνιδομηχανές και οι διαδικτυωμένες συσκευές πολιορκούν τον παιδόκοσμο, οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι χάνουν το παιχνίδι της επικοινωνίας με τη νέα γενιά. Επίσης, χειριζόμενοι οι ίδιοι τα αγαθά της τεχνολογίας, βλέπουν νέες και δραματικές δυνατότητες εκπαιδευτικής αξιοποίησής της. Το «χάσμα» αυτό των «γενεών» θέλει να καλύψει το 7ο Πρόγραμμα-Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο έχει συμπεριλάβει στους στόχους του «τα ανταποκριτικά περιβάλλοντα τεχνολογικά επιβοηθούμενης μάθησης, που παρακινούν, εμπλέκουν και εμπνέουν τους μαθητές».

Η EC-TEL 2007 ήταν η δεύτερη συνδιάσκεψη του είδους. Οι θεματικοί της άξονες περιλάμβαναν τη διάρθρωση της τεχνολογικά επιβοηθούμενης μάθησης, τη μοντελοποίηση ανά μαθητή, τα μαθησιακά μεταδεδομένα, την τεχνολογική υποστήριξη των φορέων εκπαίδευσης, την κλιμάκωση και τη θεωρητική υποδομή της εν λόγω μάθησης, καθώς και μελέτες περίπτωσης. Παράλληλα, διεξήχθησαν πολλαπλές συναντήσεις εργασίας πάνω σε συναφή θέματα.

URL: http://www.ectel07.org

Εκπαιδευτικά θέματα

Φορητές ηλεκτρικές στήλες & Προστασία του περιβάλλοντος

Ιστορικά στοιχεία

imageΟι φυσικοί Luigi Galvani (1737-1798) και Alessandro Cont di Volta (1745-1827) ήταν οι πρώτοι επιστήμονες που ασχολήθηκαν με τα φαινόμενα του ηλεκτρισμού. Οι δύο αυτοί επιστήμονες έμειναν στην ιστορία και προς τιμήν τους οι όροι «γαλβανικό στοιχείο» και «βολτ» φέρουν τα ονόματά τους.

Χρησιμοποιώντας μία απλή μηχανή παραγωγής στατικού ηλεκτρισμού παρατήρησαν πρώτοι τα ηλεκτρικά φαινόμενα και τις επιπτώσεις τους στους ζωντανούς οργανισμούς. Το 1780 ο Volta κατασκεύασε και την πρώτη «ηλεκτρική στήλη». Η κατασκευή ήταν ιδιαίτερα απλή, από πλάκες ψευδαργύρου και χαλκού τοποθετημένες η μία πάνω στην άλλη, ενώ ενδιάμεσα είχαν τοποθετηθεί χαρτόνια βουτηγμένα σε διάλυμα άλατος. Αυτή η στήλη του Volt παρήγαγε ηλεκτρικό ρεύμα όταν οι πλάκες συνδέονταν με ένα σύρμα.

Με την πάροδο του χρόνου η τεχνολογία των μπαταριών, όπως είναι πιο γνωστές οι ηλεκτρικές στήλες, εξελίχθηκε, καθώς οι ανάγκες για αποθήκευση ενέργειας συνεχώς μεγάλωναν.

Εφαρμογές

Μερικές από τις ηλεκτρικές συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά και η λειτουργία τους απαιτεί μπαταρίες είναι: κασετόφωνα, ραδιόφωνα, walkman & discman, παιχνιδομηχανές τσέπης και διάφορα άλλα παιχνίδια, κινητά τηλέφωνα, ασύρματα τηλέφωνα, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, φακοί, ρολόγια, φωτογραφικές μηχανές, βιντεοκάμερες, ηλεκτρικά τρυπάνια και άλλα φορητά εργαλεία, ακουστικά βαρυκοΐας, walky talky, τηλεχειριστήρια κ.λπ. Και είναι μόνο μερικές από αυτές που χρησιμοποιούμε σπίτι μας. Μεγάλο μέρος των μπαταριών χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία και από επαγγελματίες σε φορητές συσκευές που χρησιμοποιούν στη δουλειά τους.

Είδη μπαταριών
1. Πρωτογενείς

Οι πρωτογενείς μπαταρίες είναι μίας χρήσης. Οι περισσότερες είναι κυλινδρικές, επίπεδες ή κομβιόσχημες (σαν κουμπιά) με χωρητικότητα κάτω από 20 Ah. Οι κυριότεροι τύποι είναι:

Ψευδαργύρου/Άνθρακα (Zn/C). Οι γνωστές σε όλους απλές μπαταρίες. Για τις απλούστερες χρήσεις και με τη μικρότερη διάρκεια ζωής.

Αργύρου. Συνήθως κομβιόσχημες, περιέχουν οξείδιο του αργύρου και χρησιμοποιούνται κυρίως σε ρολόγια.

Ψευδαργύρου - αέρα. Επίσης κομβιόσχημες, έχουν την καινοτομία ότι αντί θετικού πόλου χρησιμοποιείται το ατμοσφαιρικό οξυγόνο.

Ψευδαργύρου/Χλωριδίου (Zn/Cl). Με λίγο μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Χρησιμοποιούνται εκεί που υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις σε ενέργεια.

Αλκαλικές Μαγγανίου. Με αρκετά μεγάλη διάρκεια ζωής. Είναι μάλιστα και φιλικότερες προς το περιβάλλον σε σχέση με άλλα είδη.

Λιθίου. Μεγάλης διάρκειας ζωής, περιέχουν μεταλλικό λίθιο και χρησιμοποιούνται ευρέως στον φωτογραφικό εξοπλισμό.

Υδραργύρου. Με οξείδιο του υδραργύρου, χρησιμοποιούνται κυρίως σε ιατρικές συσκευές, όπως ακουστικά βαρυκοΐας, κ.ά. Δυστυχώς, ο υδράργυρος που περιέχουν είναι επικίνδυνος για το περιβάλλον.

Οι πρωτογενείς μπαταρίες είναι εύκολες και απλές στη χρήση τους και έχουν λίγες απαιτήσεις στη συντήρηση. Επιπλέον, μπορούν να έχουν τέτοιο σχήμα και μέγεθος ώστε να προσαρμόζονται σε οποιαδήποτε συσκευή. Τέλος, έχουν αξιοπιστία και αποδεκτό κόστος σε συνδυασμό με ικανοποιητική διάρκεια ζωής, πυκνότητα ενέργειας και ισχύος.

2. Δευτερογενείς

Οι δευτερογενείς μπαταρίες επαναφορτίζονται ηλεκτρικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν παντού. Οι κυριότεροι τύποι δευτερογενών μπαταριών είναι:

Νικελίου - καδμίου (Ni-Cd). Οι πρώτες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες που φτιάχτηκαν ποτέ. Χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά εργαλεία, φορητά τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές, παιχνίδια, κ.λπ., με διάρκεια ζωής 4-5 χρόνια. Δυστυχώς το κάδμιο είναι βλαβερό. Έτσι γίνονται προσπάθειες να απομακρυνθεί αυτό το είδος μπαταρίας από την αγορά, και όπου είναι δυνατό να αντικατασταθεί.

Νικελίου - μετάλλου υδριδίου (NiMH). Φιλικότερες προς το περιβάλλον και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις Ni-Cd, τις οποίες τείνουν να αντικαταστήσουν.

Ιόντων Λιθίου (Li-ion). Επαναφορτίζονται γρήγορα, αποθηκεύουν αρκετή ενέργεια και έχουν μικρό βάρος. Για λόγους ασφαλείας απαιτούνται ειδικά ηλεκτρονικά κυκλώματα προστασίας στις συσκευές φόρτισης. Χρησιμοποιούνται σε φορητούς υπολογιστές, βιντεοκάμερες, κινητά τηλέφωνα, κ.λπ.

Μολύβδου (Pb). Η ανακάλυψή τους έφερε την επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, αφού οι περισσότερες μπαταρίες αυτοκινήτων ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Δυστυχώς, ο μόλυβδος είναι κι αυτός επικίνδυνος για το περιβάλλον, γι’ αυτό έχει ξεκινήσει η αντίστοιχη προσπάθεια συλλογής των άδειων μπαταριών από τα συνεργεία αυτοκινήτων και η αποστολή τους προς ανακύκλωση.

Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες παρουσιάζουν πολλά πλεονεκτήματα, οικονομικά και τεχνολογικά. Η ίδια μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές, κάνοντας απόσβεση του κόστους αγοράς της πολύ γρήγορα. Λειτουργούν σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες και έχουν πολύ υψηλή απόδοση στο μεγαλύτερο μέρος της λειτουργικής τους ζωής.

Ανακύκλωση μπαταριών

Ανακύκλωση μπαταριών είναι η διαδικασία ανάκτησης και αξιοποίησης των υλικών που τις αποτελούν, δηλαδή η απόσπαση των υλικών της μπαταρίας και η επαναφορά τους στον φυσικό και οικονομικό κύκλο, με την επαναχρησιμοποίηση τους για την κατασκευή νέων μπαταριών ή άλλων προϊόντων. Τελικός σκοπός της ανακύκλωσης είναι η εξοικονόμηση ενέργειας και πρώτων υλών, η μείωση του όγκου απορριμμάτων, καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος.

Να επισημανθεί ότι οι μπαταρίες εμπεριέχουν βαρέα μέταλλα και διαβρωτικά οξέα. Οι ζωντανοί οργανισμοί απορροφούν τα βαρέα μέταλλα με το νερό, τον αέρα και την τροφή και δύσκολα μπορούν να τα αποβάλλουν. Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται βιοσυσσώρευση και προκαλεί μεγάλο προβληματισμό στους περιβαλλοντολόγους. Αρκετές δηλητηριάσεις έχουν κατά καιρούς καταγραφεί με αιτία τα βαρέα μέταλλα, και κάποια από αυτά, όπως το κάδμιο, θεωρούνται καρκινογόνα. Τα οξέα είναι βλαβερά και προκαλούν προβλήματα στους ζωντανούς οργανισμούς, κυρίως στα μάτια και το δέρμα. Η απόρριψη των μπαταριών στις χωματερές διευκολύνει την απελευθέρωση αυτών των βλαβερών ουσιών στο περιβάλλον. Συχνά στις χωματερές συμβαίνουν ατυχήματα, όπως πυρκαγιές από τα εύφλεκτα απορρίμματα. Τα μέταλλα που εξαερώνονται κατά την καύση των απορριμμάτων, στην συνέχεια καταλήγουν με τη βροχή στο νερό και το έδαφος. Επίσης, τα στραγγίσματα των χωματερών αποτελούν ιδιαίτερο πρόβλημα αφού μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα. Με την ανακύκλωση των μπαταριών όλες αυτές οι επιπτώσεις αντιμετωπίζονται προστατεύοντας έτσι το περιβάλλον με τον αποτελεσματικότερο τρόπο.

Ένα ακόμη σημαντικό όφελος είναι ο περιορισμός της σπατάλης πρώτων υλών, δεδομένου ότι δεν είναι ανεξάντλητες. Επίσης, γίνεται εξοικονόμηση ενέργειας, αφού υπολογίζεται πως για κάθε τεμάχιο μπαταρίας που ανακυκλώνεται, το ποσοστό της ενέργειας που εξοικονομείται φτάνει έως και το 80%.

Τέλος, ακόμη ένα κοινωνικό όφελος της ανακύκλωσης είναι η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Καθώς οι υπεύθυνοι φορείς για την ανακύκλωση στελεχώνονται, νέες ευκαιρίες δημιουργούνται για τους νέους στον τομέα αυτό.

Πολύ σημαντική θεωρείται η προώθηση της ανακύκλωσης μέσα στα σχολεία και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές. Αυτό θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά συλλογής και ανακύκλωσης των μπαταριών, αφού τα παιδιά είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές μπαταριών, λόγω των πολυάριθμων παιχνιδιών και φορητών συσκευών που χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία (άρθρο 10 της Οδηγίας 2006/66) που ψηφίσθηκε πρόσφατα, έχει καθοριστεί ως στόχος για όλα τα κράτη μέλη μέχρι τις 26/9/2012 η συλλογή του 25% και μέχρι τις 26/9/2016 η συλλογή του 45% κατά βάρος των φορητών μπαταριών που διακινούνται στην αγορά.

URLs:
http://www.batteryuniversity.com
http://www.afis.gr


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:

ΑΦΗΣ
Ανακύκλωση Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών

image

http://www.afis.gr

Η ΑΦΗΣ ΑΕ ιδρύθηκε το Μάρτιο του 2004 με σκοπό την οργάνωση του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης Φορητών Ηλεκτρικών Στηλών σύμφωνα με την υπ. αριθ. 106155/7-7-2004 απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (ΦΕΚ 1056Β/14-7-2004). Η ΑΦΗΣ λειτουργεί ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός που στοχεύει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των εισφορών που διαθέτουν οι εισαγωγείς μπαταριών προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της ανακύκλωσης που έχουν τεθεί.

Στις δραστηριότητές της συμπεριλαμβάνονται:

  • Τοποθέτηση ειδικών κάδων για την εναπόθεση των χρησιμοποιημένων μπαταριών, σε σημεία εύκολα προσβάσιμα στους πολίτες (δήμους, δημόσιους φορείς, στρατιωτικές μονάδες, σχολεία, περιβαλλοντικές οργανώσεις, επιχειρήσεις, εμπορικά καταστήματα, σουπερμάρκετ, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, κ.λπ.).
  • Συλλογή των μπαταριών από τους κάδους ανακύκλωσης και μεταφορά τους σε ειδικούς χώρους αποθήκευσης.
  • Διαλογή των μπαταριών ανά τύπο.
  • Αποστολή τους σε εργοστάσια του εξωτερικού όπου γίνεται η ανακύκλωση με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ανακύκλωση μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και άλλων ενεργειών.
  • Συστηματική παρακολούθηση των παραπάνω διαδικασιών ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη συλλογή των χρησιμοποιημένων μπαταριών με το ελάχιστο δυνατό κόστος.

Σήμερα οι κάδοι της ΑΦΗΣ βρίσκονται σε περισσότερα από 23.000 σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ο αριθμός αυτός δείχνει μια πολύ αισιόδοξη εικόνα για τη χώρα μας σε σύγκριση με αντίστοιχους Ευρωπαϊκούς φορείς που έχουν ξεκινήσει προγράμματα ανακύκλωσης πριν από 5 έως 15 χρόνια και μας φέρνει στη δεύτερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από τη Γερμανία. Το ποσοστό συλλογής ανέρχεται στο 17% των μπαταριών που διακινήθηκαν στην Ελληνική αγορά μέσα στο 2007, ένα σημαντικό επίτευγμα σε σχέση με τις επιδόσεις των άλλων χωρών. Έτσι, προβλέπεται ότι ο αρχικός στόχος για τη συλλογή του 25% των φορητών μπαταριών μέχρι το 2012 θα καλυφθεί από τη χώρα μας πολύ νωρίτερα.

Ειδικά στα σχολεία έχει ξεκινήσει μία σημαντική προσπάθεια για την συλλογή και ανακύκλωση των μπαταριών. Ήδη, μέχρι σήμερα πάνω από 7.300 σχολεία από όλη την Ελλάδα συμμετέχουν ενεργά στο πρόγραμμα ανακύκλωσης. Η ΑΦΗΣ ενισχύει αυτήν την προσπάθεια παρέχοντας δωρεάν κάδους ανακύκλωσης, ενημερωτικό υλικό και παρουσιάσεις για την ανακύκλωση στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στους κάδους ανακύκλωσης μπαταριών συλλέγονται όλα τα είδη μπαταριών μέχρι 1500 γραμμάρια, είτε αυτές είναι μίας χρήσης είτε επαναφορτιζόμενες, αρκεί να μην είναι ενσωματωμένες σε κάποια συσκευή. Για μεγαλύτερες μπαταρίες ή ηλεκτρικούς συσσωρευτές αρμόδιος φορέας είναι το ΣΥΔΕΣΥΣ ΑΕ (Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσσωρευτών, http://www.sydesys.gr). Για μπαταρίες που είναι ενσωματωμένες σε συσκευές αρμόδιος φορέας είναι η Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ (Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων Ηλεκτρικού & Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού, http://www.electrocycle.gr).

Για δωρεάν αποστολή κάδου ανακύκλωσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώνουν τα στοιχεία τους ηλεκτρονικά στο δικτυακό τόπο της ΑΦΗΣ.


Νέοι τίτλοι εκπαιδευτικού λογισμικού για τα Δημοτικά Σχολεία

Θα διανεμηθούν σε όλα τα δημόσια Δημοτικά Σχολεία CD-ROM με αντίτυπα από τους εξής τίτλους εκπαιδευτικού λογισμικού:

Ανακαλύπτω τη φύση. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να αξιοποιηθεί ως υποστηρικτικό υλικό στη διδασκαλία της Μελέτης Περιβάλλοντος και των Φυσικών Επιστημών για τις τάξεις Δ’, Ε’ & Στ’ του Δημοτικού Σχολείου.

Revelation Natural Art. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να αξιοποιηθεί για το μάθημα των Εικαστικών στο Δημοτικό Σχολείο.

Ιδεοκατασκευές. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη βοήθεια των μαθητών των τάξεων Ε’ & Στ’ του Δημοτικού Σχολείου στην παραγωγή γραπτού λόγου.

Ιστορία της Νεότερης και Σύγχρονης Ελλάδας. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να αξιοποιηθεί ως συμπληρωματικό υλικό για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στην Στ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Ανακαλύπτω τις μηχανές. Το συγκεκριμένο λογισμικό μπορεί να αξιοποιηθεί στις τάξεις Ε’ & Στ’ του Δημοτικού Σχολείου.

Εγκυκλοπαίδεια του ανθρώπινου σώματος. Το συγκεκριμένο λογισμικό διανέμεται για τις βιβλιοθήκες των Δημοτικών Σχολείων ως υποστηρικτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς.

Τα παραπάνω εκπαιδευτικά λογισμικά είναι πιστοποιημένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και αποκτήθηκαν στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας μέσω του Έργου: «ΠΛΕΙΑΔΕΣ - Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού και Ολοκληρωμένων Εκπαιδευτικών Πακέτων για τα ελληνικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και διάθεση προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού στα σχολεία» και συγκεκριμένα από τις Ενότητες ΑΜΑΛΘΕΙΑ ΙΙ: «Προμήθεια έτοιμων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού για τα Δημοτικά Σχολεία της ελληνικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» και ΑΜΑΛΘΕΙΑ Ι: «Απόκτηση αντιτύπων και αδειών χρήσης διαθέσιμων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού και συνοδευτικού υλικού».

Επιπλέον, στο δικτυακό τόπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου υπάρχει πρόσβαση σε εκπαιδευτικό λογισμικό για τα εξής μαθήματα των Δημοτικών Σχολείων: Θρησκευτικά, Μαθηματικά, Εικαστικά, Μουσική, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Ιστορία, Φυσικά, Γλώσσα, Γεωγραφία, Αγγλικά. Η πρόσβαση σε αυτά τα λογισμικά είναι δυνατή με δύο τρόπους:

URL: http://pi-schools.sch.gr


Παροχή απομακρυσμένης πρόσβασης (dialup) σε εκπαιδευτικούς στο ΠΣΔ

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 61834/Γ7/30-6-2004 του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με θέμα «Παροχή υπηρεσίας αποµακρυσµένης πρόσβασης (dialup) στο Πανελλήνιο Σχολικό ∆ίκτυο (Β΄ φάση)», το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) παρέχει δωρεάν πλήρες πακέτο υπηρεσιών με σύνδεση στο διαδίκτυο, σε όλους τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τρόπος παροχής υπηρεσίας

Ο ενδιαφερόμενος εκπαιδευτικός πρέπει αρχικά να εγγραφεί στο ΠΣΔ και να αποκτήσει λογαριασμό χρήστη ως εξής:

Με την ολοκλήρωση της εγγραφής παρέχεται στον εκπαιδευτικό πλήρες πακέτο σύνδεσης στο διαδίκτυο και υπηρεσιών e-mail, φιλοξενίας ιστοσελίδων, καθώς και των άλλων υπηρεσιών που περιγράφονται αναλυτικά στο δικτυακό τόπο του ΠΣΔ.

Ο εκπαιδευτικός για την αντιμετώπιση προβλημάτων μπορεί να επικοινωνεί με την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών (helpdesk) του ΠΣΔ στο τηλ. 801-11-801-81 (κλήση με αστική χρέωση).

Όροι παροχής υπηρεσίας

Η υπηρεσία αποµακρυσµένης πρόσβασης παρέχεται με τους εξής όρους:

URL: http://www.sch.gr


e-Emph@sis: η ανανεωμένη έκδοση του ηλεκτρονικού περιοδικού του ΠΣΔ

imageΤο ηλεκτρονικό περιοδικό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) κυκλοφόρησε σε νέα μορφή και με πλούσια ύλη. Μέσα από τις ηλεκτρονικές σελίδες του μπορείτε να διαβάσετε για τα εκπαιδευτικά δρώμενα της σχολικής χρονιάς 2006-7 και να πάρετε ιδέες για δράσεις που μπορούν να κάνουν πιο ενδιαφέρουσα και παραγωγική τη νέα σχολική χρονιά τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές.

Εκτός από το κύριο θέμα «Τρέφομαι υγιεινά - Καταναλώνω σωστά», υπάρχουν άρθρα για το Περιβάλλον-Υγεία, τον Πολιτισμό και Εκπαίδευση, τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, νέα από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Πληροφορίες για Νέους, κ.ά.

URL: http://e-emphasis.sch.gr

Τεχνικά θέματα

Εγκατάσταση Πιστοποιητικού της Αρχής Πιστοποίησης του ΠΣΔ

Καλούνται οι χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) να εγκαταστήσουν στον φυλλομετρητή τους (Internet Explorer, Firefox, κ.λπ.) το Πιστοποιητικό της Αρχής Πιστοποίησης του ΠΣΔ. Η εγκατάσταση γίνεται πολύ απλά ακολουθώντας τον σύνδεσμο https://ca.sch.gr/pub/cacert/cacert.crt.

Αυτό είναι απαραίτητο για τη χρήση εφαρμογών που απαιτούν ασφάλεια και κρυπτογράφηση τύπου SSL. Το ΠΣΔ στις υπηρεσίες e-mail και web χρησιμοποιεί πιστοποιητικά τα οποία έχουν εκδοθεί από την πιο πάνω αρχή. Αν δεν έχει εγκατασταθεί το πιστοποιητικό της αρχής τότε ο φυλλομετρητής δεν την αναγνωρίζει, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ενοχλητικά μηνύματα σε σχέση με το πιστοποιητικό ασφαλείας της.

Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η εγκατάσταση του πιστοποιητικού για τις εφαρμογές συνεργαζόμενων φορέων που χρησιμοποιούν το κεντρικό σύστημα πιστοποίησης χρηστών https://login.sch.gr/cas.

URL: http://www.sch.gr