ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

Τεύχος 14 / Φεβρουάριος 2008

Στο 14ο τεύχος του Ε.Δ. μπορείτε να ενημερωθείτε για τo Μαθητικό Διαγωνισμό «Ξεμπλόκαρε», για το Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό ThinkQuest International 2008, για το θέμα της B΄ Φάσης του 20ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής, για την Πανευρωπαϊκή βράβευση Ελλήνων μαθητών στα πλαίσια της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2008, για την ημερίδα «Το παρόν και το μέλλον της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του Υπ.Ε.Π.Θ.» που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο, για τη δράση «Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Ανά Μαθητή» που βρίσκεται σε φάση Δημόσιας Διαβούλευσης.

Επίσης, γίνεται παρουσίαση της υπηρεσίας Βίντεο κατ’ Απαίτηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και της τεχνολογικής εξέλιξης των δικτύων κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα.

Για το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νικόλαος Αδαμόπουλος

comic

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Εκπαιδευτικά θέματα

Τεχνικά θέματα

Ημερολόγιο

28 - 30 Μαρτίου 2008 Εργασίες συνεδρίου (Πάτρα) 4o Πανελλήνιο Συνέδριο: «Διδακτική της Πληροφορικής»
11 - 12 Απριλίου 2008 Εργασίες διημερίδας (Ρόδος) 2η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
12 Απριλίου 2008 Παρουσίαση εργασιών & απονομή βραβείων (Πάτρα) Διαγωνισμός ΙΤΕ/ΕΙΧΗΜΥΘ: «Eρευνώ και Μαθαίνω: Νέα Υλικά - Νανοτεχνολογία - Ενέργεια - Περιβάλλον»
12 - 13 Απριλίου 2008 Διεξαγωγή του διαγωνισμού (Αθήνα) 1ος Διαγωνισμός Επιστημονικού Πειράματος «Μάγοι της Επιστήμης»
9 - 11 Μαΐου 2008 Εργασίες συνεδρίου (Νάουσα) 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας
16 Μαΐου 2008 Λήξη υποβολής συμμετοχών Μαθητικός Διαγωνισμός «Ξεμπλόγκαρε»

Νέα & ανακοινώσεις

Μαθητικός Διαγωνισμός «Ξεμπλόγκαρε»

imageΟ διαγωνισμός «Ξεμπλόγκαρε» απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικών, Γυμνάσιων και Λυκείων από την Ελλάδα, που φοιτούν σε ελληνικά ή ξενόγλωσσα σχολεία, δημόσια ή ιδιωτικά και είναι αναγνωρισμένα από το ΥΠΕΠΘ και έχει στόχο να εμπνεύσει τους μαθητές να σκεφθούν, να φανταστούν, να περιγράψουν, να μοιραστούν ιδέες και να παρουσιάσουν το δικό τους «κόσμο» μέσα από το Διαδίκτυο. Οι μαθητές καλούνται, μόνοι ή σε ομάδες από το ίδιο σχολείο, να δημιουργήσουν ένα μοναδικό προσωπικό ιστολόγιο (blog) με πρωτοποριακό και συνάμα εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Στόχος του διαγωνισμού είναι:

Ο διαγωνισμός έχει 3 ξεχωριστές κατηγορίες συμμετοχής (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Τα 6 καλύτερα blogs (2 από μαθητές Δημοτικού, 2 από Γυμνασίου και 2 από Λυκείου) θα βραβευθούν με χρηματικά έπαθλα.

Η υποβολή των συμμετοχών στον διαγωνισμό ξεκίνησε στις 11/2/2008 και τελειώνει στις 16/5/2008. Αφού υποβληθούν, οι συμμετοχές - ιστολόγια θα αξιολογηθούν από Ειδική Επιτροπή, η οποία θα αποτελείται από 5 μέλη - ειδικούς επιστήμονες, με μεγάλη εμπειρία σε θέματα Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Επικοινωνιών αλλά και στην αξιολόγηση ιστοσελίδων. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού μέχρι τις 15/9/2008, ενώ θα πραγματοποιηθεί ειδική εκδήλωση στην Αθήνα με πρωτοβουλία των ΥΠΟΙΟ και ΥΠΕΠΘ και παρουσία των μαθητών που θα βραβευθούν.

image

Καλούνται οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να συμβάλουν ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές για το διαγωνισμό. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω ολιγόλεπτης προφορικής ενημέρωσης των μαθητών στην τάξη, εκτύπωση και ανάρτηση στους χώρους του σχολείου της ενημερωτικής αφίσας του διαγωνισμού που μπορείτε να βρείτε στoν ιστότοπο: http://students.sch.gr. Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://www.kseblogare.gr


Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός ThinkQuest International 2008

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το Oracle Education Foundation και είναι ανοιχτός σε μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Οι ομάδες πρέπει να αποτελούνται από 3 έως 6 μαθητές, 9-19 ετών, και το δάσκαλο ή τον καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου.

Οι συμμετοχές αξιολογούνται μέσω μιας διαδικασίας δύο σταδίων η οποία περιλαμβάνει αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο και στη συνέχεια από διεθνή επιτροπή εκπαιδευτικών που αξιολογεί τα sites με τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Τελική ημερομηνία κατάθεσης των web sites στις 2 Απριλίου 2008.

Τα ολοκληρωμένα web sites δημοσιεύονται στη ThinkQuest Library, ώστε να είναι προσβάσιμα από όλο τον κόσμο! Οι νικήτριες ομάδες θα ανακοινωθούν στις 29 Μαΐου 2008 και θα κερδίσουν σημαντικά βραβεία ενώ θα ταξιδεύσουν και στο ThinkQuest Live, την εκδήλωση απονομής των βραβείων, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο San Francisco της Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 30.000 μαθητές διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο ThinkQuest από την έναρξή του το 1996. Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://www.ThinkQuest.org


Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για εκπαίδευση 120 επιμορφωτών στη «Διδακτική της Πληροφορικής»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3143/27-2-2008 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ του ΥπΕΠΘ (ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ), καλούνται οι ενδιαφερόμενοι για υποβολή αιτήσεων υποψηφιοτήτων με σκοπό την επιλογή 120 επιμορφωτών Διδακτικής της Πληροφορικής που θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής».

Οι επιμορφωτές που θα επιλεγούν θα εκπαιδευθούν στο διάστημα 15 Μαρτίου έως 15 Απριλίου 2008 σε ταχύρυθμα προγράμματα εκπαίδευσης διάρκειας 50 ωρών, οργανωμένων σε πέντε πεντάωρες εκπαιδευτικές συναντήσεις ανά εβδομάδα (συνολικά 2 συνεχείς εβδομάδες), που θα διεξαχθούν στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Η εκπαίδευση των επιμορφωτών θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα αντικείμενα:

Οι υποψήφιοι για επιλογή και συμμετοχή στην Εκπαίδευση Επιμορφωτών Διδακτικής της Πληροφορικής θα πρέπει απαραιτήτως:

Οι αιτήσεις-δηλώσεις των ενδιαφερομένων θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο διάστημα από 29/2/2008 έως 7/3/2008 και ώρα 15:00 στη διεύθυνση http://edu19-20.cti.gr/epimorfotes.

Να σημειωθεί ότι στα πλαίσια του έργου «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής», με αναθέτουσα αρχή την ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ, υλοποιούνται:

  1. Προγράμματα επιμόρφωσης για 3.200 εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ19-20. Η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει την εβδομάδα που ξεκινάει στις 24 Μαρτίου 2008. Όπως έχουμε ενημερώσει από το προηγούμενο Ενημερωτικό Δελτίο, η επιμόρφωση αποτελείται από το Μέρος Α (τεχνολογίες αιχμής πληροφορικής, επικαιροποίηση γνώσεων), Μέρος Β (Εισαγωγή στις έννοιες παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ με εφαρμογή στη διδακτική της Πληροφορικής), Μέρος Γ (Εκμάθηση των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών βασικών κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού).
  2. Προγράμματα εκπαίδευσης 120 επιμορφωτών Διδακτικής της Πληροφορικής. Οι επιμορφωτές αυτοί θα αναλάβουν το Μέρος Β της επιμόρφωσης των 3.200 εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ19-20.

Για περισσότερες πληροφορίες, στον κόμβο του έργου:

URL: http://edu19-20.cti.gr


3η Περίοδος Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε βασικές δεξιότητες των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3104/27-2-2008 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, αμέσως μετά το τέλος της 2ης Περιόδου Επιμόρφωσης που τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη (έχουν συμπληρωθεί οι 4 από τις 8 εβδομάδες των μαθημάτων), θα πραγματοποιηθεί και 3η Περίοδος Επιμόρφωσης με έναρξη μαθημάτων την εβδομάδα που ξεκινάει στις 14 Απριλίου 2008.

Αφορά στους μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης που δεν έχουν επιμορφωθεί στη χρήση των Τ.Π.Ε. στα πλαίσια άλλων Περιόδων Επιμόρφωσης και με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν προβεί σε αντίστοιχη Πιστοποίηση.

Ενημέρωση για όλες οι διαδικασίες της προετοιμασίας που προβλέπονται για την επιμόρφωση θα αποστέλλεται από την Επιτροπή Επιμόρφωσης Ν. Ηλείας στις Διοικητικές και Σχολικές Μονάδες της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, έγκαιρη ενημέρωση και περιγραφή των διαδικασιών θα υπάρχει διαθέσιμη στη διεύθυνση http://epimil35.ilei.sch.gr.

Επίσης, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2223/20-2-2008 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, ξεκινάει νέα Περίοδος Πιστοποίησης για τους εκπαιδευτικούς που παρακολούθησαν Προγράμματα Επιμόρφωσης από τον Μάιο 2006 και μετά. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τη διεύθυνση: http://epimorfosi.cti.gr/certification. Οι επόμενες Περίοδοι Πιστοποίησης θα έχουν χρονικό ορίζοντα λήξης τον Σεπτέμβριο του 2008, χωρίς δυνατότητα χρονικής παράτασης.

Η Πράξη «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην Εκπαίδευση» έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση και πιστοποίηση 35.000 εκπαιδευτικών των της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων και γνώσεων στις Τ.Π.Ε.

Τα γνωστικά αντικείμενα είναι: α) Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής, χρήση προσωπικού Η/Υ, β) Επεξεργασία κειμένου, γ) Υπολογιστικά φύλλα, δ) Λογισμικό παρουσίασης, ε) Διαδίκτυο και επικοινωνίες, στ) Εκπαιδευτικό λογισμικό.

Εκπαιδευτικά θέματα

Υπηρεσίες του ΠΣΔ: Βίντεο κατ’ Απαίτηση (video on demand)

του Δημήτρη Δαούση, εκπαιδευτικού ΠΕ19
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

Συνεχίζοντας την παρουσίαση υπηρεσιών που προσφέρει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) στην εκπαιδευτική κοινότητα, στο Ενημερωτικό Δελτίο του Φεβρουαρίου θα δούμε την υπηρεσία Βίντεο κατ’ Aπαίτηση.

Τι είναι η υπηρεσία Βίντεο κατ’ Απαίτηση;

Όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα, η υπηρεσία Βίντεο κατ’ Απαίτηση του ΠΣΔ έχει σαν σκοπό της τη διάθεση μέσω του Διαδικτύου, πολυμεσικού εκπαιδευτικού περιεχομένου, του οποίου επιμελείται της επεξεργασίας και κωδικοποίησής του και στη συνέχεια ταξινομεί και διαθέτει.

image

Η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες του ΠΣΔ να παρακολουθήσουν το διαθέσιμο αποθηκευμένο υλικό, που μπορεί να αποτελείται από βίντεο, ήχο, πολυμεσικές παρουσιάσεις κ.λπ., χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Παρέχει επίσης δυνατότητες αλληλεπίδρασης, ώστε ο χρήστης να ελέγχει τη ροή του υλικού που παρακολουθεί (Fast Forward, Rewind, Pause, Random Access). Επίσης, η υπηρεσία αφορά και στη διαχείριση των εξυπηρετητών βίντεο, με σκοπό την αποδοτική λειτουργία τους καθώς και τη ρύθμιση των δικτυακών προσβάσεων με τρόπο που να υποστηρίζονται όλα τα απαραίτητα πρωτόκολλα (unicast, multicast).

Ωφελούμενοι

Η υπηρεσία είναι μια από τις πρόσφατες προηγμένες υπηρεσίες του ΠΣΔ, που ωφελούν σημαντικά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Συγκεκριμένα:

Δυνατότητες της υπηρεσίας

Η υπηρεσία προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες:

Χρήση της υπηρεσίας

Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται είτε μέσω της δικτυακής πύλης του ΠΣΔ (http://www.sch.gr) στην ενότητα: Υπηρεσίες > Υπηρεσίες Πολυμέσων > Βίντεο, είτε απευθείας στη διεύθυνση http://vod.sch.gr.

Ο χρήστης μπορεί να πληροφορηθεί για την υπηρεσία (κανονισμό λειτουργίας, διαδικασίες, στατιστικά, οδηγίες χρήσης) και να δει το διαθέσιμο υλικό. Όλοι οι χρήστες απολαμβάνουν την υπηρεσία μέσα από διαδικασίες που ορίζουν τις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση της κάθε εργασίας τους.

Για την υποστήριξη των ζωντανών μεταδόσεων ορίζονται οι απαιτήσεις και οι διαδικασίες για την επιτυχή σύνδεση του απομακρυσμένου σημείου με τον βίντεο εξυπηρετητή ώστε να γίνει η μετάδοση με την επιθυμητή ποιότητα.

Η σύνδεση με τις άλλες υπηρεσίες του ΠΣΔ ορίζεται από διαδικασίες που εκδίδονται κατόπιν επεξεργασίας των τεχνικών προδιαγραφών και απαιτήσεων της σύνδεσης. Οι χρήστες πιστοποιούνται μέσω τις υπηρεσίας καταλόγου (LDAP) για την πρόσβαση σε περιεχόμενο για το οποίο απαιτείται έλεγχος.

Η ανάρτηση περιεχομένου ακολουθεί την διαδικασία έγκρισης που προβλέπει ο Κανονισμός Λειτουργίας του ΠΣΔ και στη συνέχεια κωδικοποιείται, ταξινομείται και αναρτάται.

Υλοποίηση

Η υπηρεσία υλοποιήθηκε και συντηρείται από το Κέντρο Επικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Κρήτης (http://www.ucnet.uoc.gr).

Η προμήθεια του εξειδικευμένου εξοπλισμού έγινε από έργο του Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών του ΕΑΙΤΥ (http://www.cti.gr/nts).

URL: http://vod.sch.gr


20ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής - Θέμα B΄ Φάσης: «Σαμποτάζ στο Γοργοπόταμο»

Ανακοινώθηκε το θέμα της 2ης Φάσης του 20ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής. Η υποβολή των λύσεων θα γίνεται μέχρι την Κυριακή 16 Μαρτίου 2008 μέσα από το δικτυακό τόπο του διαγωνισμού: http://www.pdp.gr.

Θέμα: «Σαμποτάζ στο Γοργοπόταμο»

imageΤη νύχτα της 25ης προς 26η Νοεμβρίου του 1942 οι ενωμένες αντιστασιακές δυνάμεις του ΕΛΑΣ υπό τον Άρη Βελουχιώτη και του ΕΔΕΣ υπό τον Ναπολέοντα Ζέρβα πραγματοποίησαν το μεγαλύτερο ίσως σαμποτάζ στην κατεχόμενη Ευρώπη: Διέκοψαν τη γραμμή εφοδιασμού της Βέρμαχτ, ανατινάζοντας τη γέφυρα του Γοργοποτάμου στη Φθιώτιδα. 60 αντάρτες του ΕΛΑΣ ανέλαβαν το νότιο άκρο, 40 αντάρτες του ΕΔΕΣ το βόρειο, 12 Άγγλοι σαμπτοτέρ υπονόμευσαν τη γέφυρα και ο καπετάν Νικηφόρος του ΕΛΑΣ με 30 άνδρες έμειναν κρυμμένοι - εφεδρεία προκειμένου να επέμβουν εφόσον χρειάζονταν. Ο καπετάν Νικηφόρος εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που έμεινε σε εφεδρεία, αλλά υπήρξε ο καθοριστικός παράγων της επιτυχίας. Μόλις δόθηκε το σήμα ο καπετάν Νικηφόρος κινήθηκε ανάμεσα από ναρκοπέδια και τα πεδία βολής των πολυβολείων, αναγνωρισμένα από πριν, για να φθάσει στο βόρειο άκρο που υπήρξε πρόβλημα. Ο καπετάν Νικηφόρος και οι αντάρτες του έπρεπε να κινηθούν, επιλέγοντας τη συντομότερη διαδρομή, μόνο εμπρός ή δεξιά ή αριστερά, με μικρά βήματα και χωρίς να βγουν έξω από το πεδίο της μάχης, προκειμένου να κατορθώσουν να φθάσουν έγκαιρα στο επιθυμητό σημείο. Ήταν σαν κινούνταν σε μία τεράστια σκακέρια γεμάτη νάρκες!

  1 2 3 4 5
  (σημείο εκκίνησης)      
  #        
1 S1 S2 S3 * *
2 * * S4 *  
3 *   S5 * *
4     S6 S7  
5     S7 S8 *
6 *   * S9 *
7 * * * S10  
        #  
        (σημείο προορισμού)

Πρόβλημα: Να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα σε μια από τις γλώσσες του ΙΟΙ το οποίο: Α) Θα διαβάζει από ένα αρχείο τις διαστάσεις του ορθογώνιου πεδίου μάχης, τον αριθμό και τη θέση (συντεταγμένες) των ναρκών, το σημείο εκκίνησης και το σημείο προορισμού. Β) Θα υπολογίζει τη συντομότερη διαδρομή από το σημείο εκκίνησης έως το σημείο προορισμού, η οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεπερνά τις διαστάσεις του ορθογωνίου ή να περνά πάνω από νάρκη. Η διαδρομή πρέπει να περιλαμβάνει μόνο επιτρεπτές κινήσεις (κάτω, δεξιά, αριστερά). Γ) Θα δίνει σαν έξοδο ένα αρχείο που θα έχει τον αριθμό των κινήσεων και τις συντεταγμένες τους. Αν δεν υπάρχει τέτοια διαδρομή θα τυπώνει τον αριθμό 0.

Μια κίνηση προς τα κάτω ισοδυναμεί με αύξηση του Υ, μια κίνηση προς τα δεξιά με αύξηση του Χ ενώ μια κίνηση προς τα αριστερά με μείωση του Χ.

Αρχεία Εισόδου:

Τα αρχεία εισόδου με όνομα sabotage.in είναι αρχεία κειμένου με την εξής δομή: Στην πρώτη γραμμή έχουν δύο αριθμούς (χωριζόμενους από ένα κενό) X, Y (1 < X, Y <= 1000) τις διαστάσεις του πεδίου της μάχης. Στη δεύτερη γραμμή υπάρχει ένας αριθμός Ν (1 <= Ν <= 1000000), που δίνει το αριθμό των ναρκών ή των σημείων ορατότητας των πολυβολείων. Οι επόμενες Ν γραμμές έχουν τις συντεταγμένες των παραπάνω, με τη μορφή Χi , Υi (χωριζόμενες με ένα κενό). Η προτελευταία γραμμή έχει τις συντεταγμένες του σημείου εκκίνησης και η τελευταία τις συντεταγμένες του σημείου προορισμού (χωριζόμενες με ένα κενό).

Αρχεία Εξόδου:

Τα αρχεία εξόδου με όνομα sabotage.out είναι αρχεία κειμένου με την εξής δομή: Στη πρώτη γραμμή υπάρχει ο αριθμός των κινήσεων Μ (0 < Μ < 1000000). Οι επόμενες Μ γραμμές έχουν τις συντεταγμένες των κινήσεων, με τη μορφή Χi, Υi (χωριζόμενες με ένα κενό). Εάν δεν υπάρχει δυνατή διαδρομή μόνο το 0.

Παρατηρήσεις:
Παραδείγματα Αρχείων Εισόδου - Εξόδου:
1ο Παράδειγμα (δύο ισοδύναμα αρχεία εξόδου)
sabotage.in sabotage.out sabotage.out

5 7
15
4 1
5 1
1 2
2 2
4 2
1 3
4 3
5 3
5 5
1 6
3 6
5 6
1 7
2 7
3 7
1 1
4 7

10
1 1
2 1
3 1
3 2
3 3
3 4
4 4
4 5
4 6
4 7

10
1 1
2 1
3 1
3 2
3 3
3 4
3 5
4 5
4 6
4 7

2ο Παράδειγμα
sabotage.in sabotage.out

5 7
5
1 2
2 2
3 2
4 2
5 2
4 1
2 7

0

Περιορισμοί:

Χρόνος εκτέλεσης: 10 δευτερόλεπτα.
Μέγιστη απαίτηση μνήμης: 32 MB.


Ημερίδα «Το παρόν και το μέλλον της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του Υπ.Ε.Π.Θ.» στον Πύργο

imageΜε ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε εκπαιδευτική ενημέρωση στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο Πύργου τη Δευτέρα 4/2/2008. Τη φροντίδα της οργάνωσης είχαν η Διεύθυνση Π.Ε. Ν. Ηλείας, το 4ο Γραφείο Π.Ε. Ν. Ηλείας και το 6/Θ Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα-Μαγούλας Ν. Ηλείας.

Προσκεκλημένοι στην ημερίδα ήταν ο κ. Λούβρης Άρης, Προϊστάμενος του Γραφείου της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης (Δ.Ε.Π.) του Υπ.Ε.Π.Θ., η κα Κομνηνού Ιωάννα, εξωτερική συνεργάτης της Πύλης και συγγραφέας του σχολικού εγχειριδίου των Θρησκευτικών της Στ’ τάξης Δημοτικού και η κα Φρέντζου Μαίρη, καθηγήτρια Αγγλικής και Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Πύλης.

Αρχικά παρουσιάστηκε από τον κ. Λούβρη και την κα Φρέντζου η παρούσα, αλλά και μελλοντική πλατφόρμα της Δ.Ε.Π. (http://www.e-yliko.gr).

Στόχοι της πύλης είναι:

imageΤονίστηκε ότι φιλοδοξία της νέας μορφής που θα πάρει η πύλη σε λίγο χρονικό διάστημα, είναι η όσο το δυνατό καλύτερη ανάδειξη των διδακτικών περιεχομένων στον συνάδελφο εκπαιδευτικό και ποικιλία στα κριτήρια αναζήτησης πόρων.

Στη συνέχεια η κα Κομνηνού αναφέρθηκε στα κριτήρια αξιολόγησης των διδακτικών προτάσεων που θα καταθέτουν στο μέλλον οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στην πύλη.

Περιληπτικά, η πρόταση διδασκαλίας θα πρέπει να είναι σύμφωνη με τα Δ.Ε.Π.Π.Σ./Ε.Π.Π.Σ. και το αντίστοιχο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, ως προς:

Στα πλαίσια αυτά, η κα Κομνηνού παρουσίασε δύο διδακτικές εφαρμογές σε ψηφιακή μορφή. Η πρώτη αφορούσε τα Θρησκευτικά της Γ’ τάξης και η δεύτερη τη γλώσσα της Στ’ τάξης. Αυτό που ξεχώρισε ήταν η πληθώρα των μορφών προσφοράς του διδακτικού υλικού, αλλά και η ποικιλία δραστηριοτήτων που αναφέρονται σε όλους τους τομείς της διδακτικής διαδικασίας. Είναι κάτι που εξυπηρετεί τόσο τον εκπαιδευτικό, όσο και το μαθητή.

Τέλος, ο συνάδελφος κ. Χρήστος Παπανδρέου, δάσκαλος στο 6/Θ Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα-Μαγούλας του Ν. Ηλείας παρουσίασε την εργασία του σχολείου του, η οποία αναφερόταν στην ψηφιακή παρουσίαση του Μουσείου των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία.

Στόχος της εργασίας αυτής είναι η σύγχρονη προσέγγιση ενός μουσειακού χώρου και η εκμετάλλευσή του σε γνωστικό και αισθητικό επίπεδο από τους μαθητές. Το πλεονέκτημα μιας τέτοιας παρουσίασης είναι ότι μπορεί να έχουν πρόσβαση όλα τα σχολεία της χώρας. Αυτό εξυπηρετεί ιδιαίτερα εκείνες imageτις μονάδες που βρίσκονται σε πολύ μακρινή απόσταση από το χώρο ή είναι εντελώς αδύνατο να τον επισκεφτούν.

Η συγκεκριμένη εργασία είχε την τιμή να βραβευτεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στο διαγωνισμό E-Learning Awards 2007 στις Βρυξέλλες, σκοπός του οποίου ήταν να αναδείξει τα καλύτερα παραδείγματα πρακτικής εφαρμογής των ΤΠΕ στη σχολική πραγματικότητα. Ο τομέας στον οποίο διακρίθηκε η εργασία ήταν «Τέχνες και Πολιτισμός».

Ακολούθησαν ερωτήσεις των συναδέλφων και συζήτηση πάνω στα θέματα που αναπτύχθηκαν. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την απονομή αναμνηστικών δώρων στους προσκεκλημένους και βεβαιώσεων παρακολούθησης στους εκπαιδευτικούς που είχαν εγγραφεί και παρακολούθησαν την ενημερωτική συνάντηση.

URL: http://dim-karat.ilei.sch.gr/olympia


Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2008 - Πανευρωπαϊκή βράβευση Ελλήνων μαθητών

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποτελεί σταθμό προβληματισμού για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατεύσουμε τα παιδιά και τους νέους από παράνομο και επιβλαβές υλικό που βρίσκεται στο Διαδίκτυο, αλλά και απολογισμού των πεπραγμένων για να πετύχουμε τον παραπάνω στόχο.

Στις 12 Φεβρουαρίου, με μεγάλη λαμπρότητα και με πανευρωπαϊκή πρωτιά για την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε ο πέμπτος εορτασμός της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, ο οποίος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ, με τη συμμετοχή 55 χωρών, από την Νέα Ζηλανδία και την Κόστα Ρίκα μέχρι την Ταϊβάν και τη Γροιλανδία.

Ο φετινός εορτασμός έλαβε χώρα στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπου ο Ελληνικός Κόμβος Ασφαλούς Διαδικτύου διοργάνωσε ειδική εκδήλωση σε στενή συνεργασία με το Γραφείο Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του Υπ.Ε.Π.Θ. Στο πλαίσιο της ημερίδας βραβεύθηκαν και οι εθνικοί νικητές του διαγωνισμού «ΕΣΥ καθορίζεις τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους», ενώ τον Ελληνικό Κόμβο τίμησαν με την παρουσία τους εξέχουσες προσωπικότητες από την Πολιτεία και τον ιδιωτικό τομέα.

Ο κύριος Μανώλης Σφακιανάκης, Προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, επίσημος ομιλητής της εκδήλωσης, τόνισε ότι «η ΕΛ.ΑΣ. και το Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λέει ΝΑΙ στο Διαδίκτυο και ΝΑΙ στις νέες τεχνολογίες. Το Τμήμα μας δημιουργήθηκε πρώτα από όλα για να είναι κοντά στους νέους ανθρώπους και την οικογένεια όταν μας χρειαστούνε σε οποιαδήποτε στιγμή της πλοήγησής τους στο Διαδίκτυο, 24 ώρες της ημέρες, 7 ημέρες της εβδομάδας. Την ασφάλεια μέσα στο Διαδίκτυο μπορούμε να την πετύχουμε μέσα από τις συνεχείς διαδικτυακές περιπολίες που γίνονται από εξειδικευμένους αστυνομικούς της υπηρεσίας μας, αλλά και από την συνεχή πληροφόρηση που έρχεται από απλούς χρήστες του Ίντερνετ, οι οποίοι μας ενημερώνουν τηλεφωνικά και μέσω e-mail όταν αντιληφθούν οτιδήποτε ποινικώς κολάσιμο».

Ο θεματικός άξονας του φετινού εορτασμού «ΕΣΥ καθορίζεις τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους» ενέπνευσε πλειάδα μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλη την Ευρώπη μέσα από τον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό που διοργάνωσε το Δίκτυο Εθνικών Κόμβων Insafe, να εργαστούν ομαδικά και να δημιουργήσουν θαυμαστά έργα. Στα έργα αυτά οι μαθητές παρουσίασαν την πληθώρα των επιλογών που διανοίγονται στους εικονικούς κόσμους και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να σερφάρουν με ασφάλεια.

Στην Ελλάδα, υπεβλήθησαν συνολικά 98 συμμετοχές στον Ελληνικό Κόμβο, και σήμερα βραβεύτηκαν οι τρεις πρώτοι Εθνικοί νικητές από τις τρεις ηλικιακές κατηγορίες του διαγωνισμού. Οι ίδιοι εθνικοί νικητές κατέλαβαν και τις πρώτες θέσεις στις αντίστοιχες ηλικιακές κατηγορίες στον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, ανάμεσα σε 655 έργα που ψηφίστηκαν ηλεκτρονικά (48.000 ψήφοι).

Ο κύριος Βασίλης Ασημακόπουλος, Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών δήλωσε: «Ο διαγωνισμός «ΕΣΥ καθορίζεις τη ζωή σου στους εικονικούς κόσμους» τέθηκε από την πρώτη στιγμή υπό την αιγίδα της Ομάδας Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια (DART) και κατάφερε μέσα από τα έργα των παιδιών να μεταδώσει αισιόδοξα και δυνατά μηνύματα για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου».

image

Εικόνα από την παρουσίαση της συμμετοχής με τίτλο «Life online is what you make of it»
του 1ου ΕΠΑ.Λ. – Τ.Ε.Ε. Βασιλικών

Παρατίθενται τα βραβεία του Εθνικού και Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού ανά κατηγορία:

Ηλικιακή κατηγορία 5 - 10
Ηλικιακή κατηγορία 11 – 14
Ηλικιακή κατηγορία 15 - 19

URLs:
http://blog.eun.org/SID2008
http://www.saferinternet.org
http://www.saferinternet.gr
http://www.e-yliko.gr


Δημόσια Διαβούλευση για τη Δράση «Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Ανά Μαθητή»

Η δράση για τη δοκιμαστική ενσωμάτωση του «φορητού μαθητικού υπολογιστή» στις σχολικές τάξεις αποτελεί μια πρωτοβουλία της Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013 για την εισαγωγή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Απώτερος σκοπός είναι η χρήση ενός υπολογιστή από κάθε παιδί (one to one computing), ώστε ο κάθε μαθητής ξεχωριστά να μπορέσει να υποδεχθεί τον υπολογιστή ως προσωπικό μέσο έκφρασης, δημιουργίας και συνεργασίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσής του.

Η δράση θα περιλαμβάνει διακριτά αλλά συμπληρωματικά τμήματα, όπως ενδεικτικά είναι η προμήθεια φορητών υπολογιστών με εγκατεστημένο λειτουργικό σύστημα και εκπαιδευτικό λογισμικό, η προμήθεια απαραίτητου δικτυακού εξοπλισμού, η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, το γραφείο υποστήριξης της δράσης (help desk), η δημιουργία δικτυακής πύλης και προώθηση ενημερωτικών ενεργειών.

Η δράση σχεδιάζεται από κοινού από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η χρηματοδότηση θα πραγματοποιηθεί από κονδύλια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» που συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ.

Στόχοι της Δράσης

Οι στόχοι της δράσης είναι τρεις:

Για λόγους καλύτερης ενσωμάτωσης θα υπάρξει μία πρώτη δοκιμαστική φάση κατά την οποία η δράση θα υλοποιηθεί σε έναν «μικρό» αριθμό σχολείων, ώστε να είναι εφικτή η αξιολόγησή της, από τα αποτελέσματα της οποίας θα κριθεί με ποιο μοντέλο θα προχωρήσει σε ευρύτερη κλίμακα στα σχολεία της χώρας.

Ο ακριβής αριθμός των σχολείων, των τάξεων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν στη δράση θα προκύψει μετά από διαδικασία πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κατά την οποία οι σχολικές μονάδες θα δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στη δράση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Τα γνωστικά αντικείμενα που καταρχήν προτείνονται για να υποστηριχθούν από τη χρήση φορητού υπολογιστή, είναι τα εξής:

Αυτά τα γνωστικά αντικείμενα είναι ενδεικτικά και επιλέχθηκαν λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα εκπαιδευτικά λογισμικά που είναι διαθέσιμα και πιστοποιημένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σήμερα, όσο και τη βούληση να καλυφθούν μαθήματα τόσο θετικής όσο και θεωρητικής κατεύθυνσης. Η τελική επιλογή των μαθημάτων θα γίνει αφού ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις από τη δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου καθώς και οι προτάσεις μαθημάτων από τα σχολεία που θα δηλώσουν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στη δράση.

Μετά τη διαβούλευση του παρόντος Σχεδίου και αφού ολοκληρωθεί και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τα σχολεία, θα επιλεγούν οι τάξεις και τα τμήματα που θα ενσωματωθεί ο φορητός μαθητικός υπολογιστής. Οι τάξεις που είναι καταλληλότερες για να συμμετάσχουν στη δράση, σύμφωνα με τις πρώτες απόψεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είναι οι δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού (Ε’ και ΣΤ’), καθώς και οι δύο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου (Α’ και Β’).

Οι κυριότερες προϋποθέσεις για να μπορέσει ένα σχολείο να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής είναι:

Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους αρμόδιους Υπεύθυνους ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., θα καταρτίσουν πίνακα των Σχολικών Μονάδων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και τηρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη δράση. Οι πίνακες αυτοί θα σταλούν στο ΥΠΕΠΘ, και μετά την επεξεργασία των στοιχείων θα προκύψει ο τελικός πίνακας των σχολείων που θα συμμετάσχουν στη Δράση.

Θα καταβληθεί προσπάθεια να υπάρχει πλήρης γεωγραφική διασπορά της δράσης, ώστε κάθε Νομός της χώρας να εκπροσωπείται με σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Ενσωμάτωσης Φορητού Μαθητικού Η/Υ Στις Σχολικές Τάξεις είναι αναρτημένο στην παρακάτω διεύθυνση και τίθεται σε δημόσια διαβούλευση για υποβολή παρατηρήσεων έως και την Παρασκευή 4 Απριλίου 2008.

URL: http://ypepth.gr/el_ec_page8552.htm

Τεχνικά θέματα

Η τεχνολογική εξέλιξη των δικτύων κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα

του Βασίλη Αγγελόπουλου, εκπαιδευτικού ΠΕ20
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

imageΔεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που η κινητή τηλεφωνία έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα. Το 1993 δόθηκαν οι πρώτες άδειες εκμετάλλευσης δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, στις 29 Ιουνίου ξεκίνησε η εμπορική εκμετάλλευση του δικτύου από την Τelestet, ενώ ακολούθησε δύο μέρες αργότερα, την 1η Ιουλίου η Panafon.

Το δίκτυο που χρησιμοποιούσαν τότε οι εταιρίες ήταν το GSM 900, οι συσκευές ήταν αρκετά μεγάλες «παντόφλες» σε σχέση με τις σημερινές και η ακτινοβολία που εξέπεμπαν ισχυρότερη. Στους πρώτους μήνες η εμβέλεια των δικτύων δεν ξεπερνούσε τα στενά όρια του νομού Αττικής και του Αργοσαρωνικού. Σταδιακά όμως επεκτάθηκαν και στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας.

Το δίκτυα τα οποία «στηθήκαν» από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας βασίστηκαν στα πρότυπα GSM. Groupe Spécial Mobile (GSM) ονομάστηκε αρχικά μία ομάδα εμπειρογνωμόνων που συστήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (CEPT), και σκοπό είχε την έκδοση προδιαγραφών ενός κοινού συστήματος κινητών επικοινωνιών για την δυτική Ευρώπη. Αργότερα όμως η συντομογραφία αυτή έγινε γνωστή με τον όρο Global System for Mobile Communications (GSM).

Στo GSM 900 (δεύτερης γενιάς) στηριχτήκαν αρχικά και οι δύο εταιρίες που είχαν πάρει άδεια δημιουργίας δικτύου στην Ελλάδα. Πρόκειται για το πιο «πρωτόγονο» σύστημα κινητών τηλεπικοινωνιών, χρησιμοποιεί τις συχνότητες των 800 και 900MHz. Το δίκτυο χωρίζεται σε κυψέλες και σε κάθε κυψέλη αντιστοιχεί ένας σταθμός βάσης που είναι επιφορτισμένος με την λειτουργία της διασύνδεσης των κινητών τηλεφώνων με το δίκτυο. Τα κινητά τηλέφωνα που εκπέμπουν στις συχνότητες αυτές χρησιμοποιούν μέγιστη ισχύ τα 2W (αρκετά ισχυρή).

Τον Ιανουάριο του 1998 ξεκίνησε την δημιουργία και εκμετάλλευση δικτύου κινητής τηλεφωνίας η Cosmote. To δίκτυο που δημιούργησε η Cosmote ήταν βασισμένο στα πρότυπα του GSM 1800. Tο πρότυπο αυτό χρησιμοποιεί συχνότητες στα 1800 MHz και είναι περισσότερο εξελιγμένο. Εφαρμόζει και αυτό την ίδια λογική με κυψέλες και σταθμούς βάσης όπως το GSM 900, αλλά λόγω της υψηλότερης συχνότητας χρειάζεται μεγαλύτερο αριθμό κυψελών για την κάλυψη μιας γεωγραφικής περιοχής, έχει όμως μεγαλύτερη χωρητικότητα ανά κυψέλη. Τα τηλέφωνα που εκπέμπουν στις συχνότητες αυτές χρησιμοποιούν μέγιστη ισχύ 1W (το μισό από την ισχύ των τηλεφώνων GSM 900) . Οι εταιρίες παραγωγής συσκευών κινητής τηλεφωνίας προσανατολιστήκαν τότε στην δημιουργία συσκευών που να καλύπτουν τις ανάγκες και των δυο προτύπων (GSM 900 και GSM 1800), και δημιούργησαν τις συσκευές dual band. Με την πάροδο χρόνων και οι υπόλοιπες εταιρίες εξασφάλισαν φάσμα στα 1800 MHz και δημιούργησαν μικτά δίκτυα.

Μετά το 2001 άρχισε η ανάπτυξη δικτύων κινητής τηλεφωνίας τρίτης γενιάς, (UMTS – 3G) που προσέφεραν βελτιωμένες υπηρεσίες όπως πρόσβαση σε υπηρεσίες δεδομένων, βιντεοκλήση, κ.λπ. Τα δίκτυα 3ης γενιάς διαφέρουν σημαντικά με αυτά της 2ης γενιάς σε αρκετά τεχνικά ζητήματα. Όμως, βασίζονται και αυτά στην κυψελοειδή γεωγραφική κάλυψη, απαιτούν πολύ περισσότερους σταθμούς βάσης, αφού η συχνότητές τους είναι στα 2100 MHz. Τα κινητά τηλέφωνα 3ης γενιάς έχουν μέγιστη ισχύ 125 mW, δηλαδή 8 φορές λιγότερο από τα τηλέφωνα των 1800 MHz και 16 φορές λιγότερο από τα κινητά τηλέφωνα των 800 ΜΗz.

Το μέλλον βέβαια θα μας προσφέρει ακόμα περισσότερες εξελίξεις στον χώρο των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή. Ήδη τα βήματα που έχουν γίνει είναι αρκετά μεγάλα και προς όφελος των προσφερόμενων υπηρεσιών στον άνθρωπο αλλά και προς όφελος της υγείας του (μείωση ισχύος σήματος συνεπώς και ακτινοβολίας) και οπωσδήποτε θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο.

URLs:
http://www.eett.gr
http://www.cosmote.gr
http://www.vodafone.gr
http://www.wind.com.gr