ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

Τεύχος 20 - Οκτώβριος 2008

Με το 20ο τεύχος κλείνουμε 2 χρόνια από τη στιγμή που αποφασίσαμε τη δημιουργία του Ε.Δ. ως έναν ακόμα τρόπο επικοινωνίας με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση.

Ευχαριστούμε όλους αυτούς που με τα καλά λόγια τους μας ενθάρρυναν στη συνέχιση αυτής της προσπάθειας.

Έτσι, και σ’ αυτό το τεύχος μπορείτε να ενημερωθείτε για την κυκλοφορία νέων λογισμικών, για την προκήρυξη Πανευρωπαϊκών και Πανελλήνιων διαγωνισμών, για εκδηλώσεις και συνέδρια, για διάφορα εκπαιδευτικά αλλά και τεχνικά θέματα.

Για το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νίκος Αδαμόπουλος

comic

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Infoδρόμιο

Εκπαιδευτικά θέματα

Τεχνικά θέματα

Ημερολόγιο

3 Νοεμβρίου 2008 Λήξη υποβολής υποψηφιοτήτων Διαγωνισμός «eLearning Awards 2008»
30 Νοεμβρίου 2008 Λήξη υποβολής υποψηφιοτήτων Ευρωπαϊκά Βραβεία eTwinning 2009
30 Νοεμβρίου 2008 Λήξη υποβολής προτάσεων για εισηγήσεις 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
1 Φεβρουαρίου 2009 Λήξη υποβολής λύσεων Α΄ Φάσης 21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής
24 - 26 Απριλίου 2009 Εργασίες συνεδρίου (Βόλος) 1ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία»
7 – 10 Μαΐου 2009 Εργασίες συνεδρίου (Φλώρινα) 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
8 - 10 Μαΐου 2009 Εργασίες συνεδρίου (Σύρος) 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Νέα & ανακοινώσεις

Google Chrome

Google Chome LogoΚυκλοφόρησε η beta έκδοση του Google Chrome σε πάρα πολλές γλώσσες, μεταξύ των οποίων και η ελληνική. Πρόκειται για ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης του παγκόσμιου ιστού (browser).

Για τη δημιουργία του χρησιμοποιήθηκαν τμήματα από διάφορα προγράμματα ανοιχτού λογισμικού, μεταξύ των οποίων το WebKit της Apple και το Firefox της Mozilla, και για αυτό όλος ο κώδικας είναι διαθέσιμος ως ανοιχτό λογισμικό.

Εξωτερικά, το παράθυρο περιήγησης είναι απλό και λειτουργικό, όπως και η αρχική σελίδα της Google, με αρκετά μεγάλη και ευανάγνωστη γραμμή διευθύνσεων. Πάνω από τη γραμμή διευθύνσεων βρίσκονται οι καρτέλες (tabs).

Μόλις ανοίξουμε μια νέα καρτέλα εμφανίζονται μικρογραφίες (thumbnails) από τις ιστοσελίδες που επισκεπτόμαστε πιο συχνά. Έτσι, μπορούμε με ένα μόνο κλικ να μεταβούμε αμέσως σε κάποια από αυτές χωρίς να πληκτρολογήσουμε τη διεύθυνση. Αν θέλουμε μπορούμε να ανοίξουμε μια καρτέλα σε νέο παράθυρο σύροντάς την με το ποντίκι στην επιφάνεια εργασίας.

Google Chome

Το Chrome προειδοποιεί κατάλληλα σε περίπτωση επίσκεψης σε επικίνδυνα site που είναι γνωστά για τη διακίνηση malware ή έχουν χαρακτηριστεί ως phishing site. Επιπλέον, υποστηρίζει την ανώνυμη περιήγηση, πράγμα που σημαίνει ότι δεν αποθηκεύει τίποτα στο σκληρό δίσκο (cookies, passwords, κ.ά.). Αυτό είναι εφικτό ενεργοποιώντας την επιλογή «Νέο παράθυρο για ανώνυμη περιήγηση».

Το πρόγραμμα είναι αρκετά γρήγορο στη λειτουργία του, ειδικά σε εφαρμογές του παγκόσμιου ιστού που κάνουν χρήση Javascript και Ajax. Διαθέτει διαχειριστή εργασιών μέσω του οποίου μπορούμε να δούμε διάφορες παραμέτρους, όπως για παράδειγμα πόση μνήμη καταναλώνει μία ανοιχτή καρτέλα. Από άποψη σταθερότητας κατά τη λειτουργία του, οι καρτέλες διατηρούνται απομονωμένες έτσι ώστε μια προβληματική καρτέλα να μην προκαλεί προβλήματα στις άλλες. Επίσης, θα αναβαθμίζεται αυτόματα κάθε φορά που θα κυκλοφορεί μια νέα του έκδοση.

Το Google Chrome αφήνει καλές εντυπώσεις και είναι αρκετά ώριμο λογισμικό, παρά την ένδειξη «beta» στην ονομασία του, που είναι κάτι που το συνηθίζει η Google στα νέα της προϊόντα. Ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί αρκετό καιρό για να βγουν αξιόπιστα συμπεράσματα για τη λειτουργία του και για να διαπιστωθεί αν τελικά τύχει αναγνώρισης από μεγάλο αριθμό χρηστών.

Εμείς πάντως ευχόμαστε να συμβάλει στο να γίνει ο παγκόσμιος ιστός καλύτερος.

URL: http://www.google.com/chrome


Windows XP Service Pack 3

Έχει κυκλοφορήσει η ελληνική έκδοση του Windows XP Service Pack 3 (SP3) που περιέχει και όλες τις προηγούμενες ενημερώσεις για το λειτουργικό σύστημα. Επιπλέον, περιέχει ένα μικρό αριθμό νέων λειτουργιών. Αφορά στα: Windows XP Home Edition, Windows XP Professional Edition, Windows XP Service Pack 1, Windows XP Service Pack 2.

Παρόλο που το SP3 είναι διαθέσιμο μέσα από το Windows Update, ωστόσο διατίθεται για λήψη μέσω διαδικτύου το «Πακέτο εγκατάστασης μέσω δικτύου για επαγγελματίες IT και προγραμματιστές» (Windows XP Service Pack 3 Network Installation Package for IT Professionals and Developers) που μπορεί να χρησιμοποιείται για εγκατάσταση σε πολλούς υπολογιστές (μέγεθος αρχείου λήψης: 308.9 MB).

URL: http://www.microsoft.com/downloads


Διαγωνισμός «eLearning Awards 2008»

eLearning Awards 2008Το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο (http://www.eun.org) διεξάγει για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το διαγωνισμό «eLearning Awards» που επιβραβεύει τη βέλτιστη χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού αυτού, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να λάβουν μέρος παρουσιάζοντας τις καλύτερες εφαρμογές τους, σχετικά με την χρήση των ΤΠΕ στην διδασκαλία και μάθηση. Η εγγραφή γίνεται ηλεκτρονικά χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση http://elearningawards.eun.org.

Οι κατηγορίες για τα φετινά βραβεία eLearning είναι οι εξής:

Για τους εκπαιδευτικούς των οποίων οι εργασίες θα διακριθούν προβλέπεται μεταξύ άλλων ένα ειδικό βραβείο, χρηματικά βραβεία και εξοπλισμός υψηλής τεχνολογίας, όπως διαδραστικοί πίνακες, και ένα ταξίδι στη Ρώμη για να παρευρεθούν στην τελετή απονομής στις 4 Δεκεμβρίου 2008.

Υποψηφιότητες μπορούν να υποβληθούν έως και τις 3 Νοεμβρίου 2008.


Ευρωπαϊκά Βραβεία eTwinning 2009

eTwinning 2009Τα βραβεία eTwinning απονέμονται σε εξαιρετικά καλά eTwinning έργα.

Τα σχολεία μπορούν να υποβάλλουν τις συμμετοχές τους μέσω του διαδικτύου μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2008.

Οι φιναλίστ θα ανακοινωθούν τον Ιανουάριο του 2009 και θα προσκληθούν για να παρευρεθούν στην τελετή απονομής βραβείων.

Υπάρχουν οι εξής κατηγορίες βραβείων:

Ειδική κατηγορία:

Για περισσότερες πληροφορίες:

URLs:
http://www.etwinning.net
http://www.etwinning.gr


Εθνικός διαγωνισμός «e-στολόγιο» στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής δράσης eTwinning

e-stologioΜε αφορμή την ανακήρυξη του έτους 2009 ως ευρωπαϊκή χρονιά Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης (801-11-38946, etwinning[at]sch.gr) έχει τη χαρά να διοργανώσει εθνικό διαγωνισμό eTwinning δημιουργίας ιστολογίων (blogs), με τίτλο «e-στολόγιο» και στόχο να αναδειχτεί η δημιουργική και καινοτόμος διάσταση της δράσης Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης. Σας προσκαλούμε να δημιουργήσετε εύκολα ένα ιστολόγιο, να παρουσιάσετε τα - κατά τη γνώμη σας - καινοτόμα και δημιουργικά στοιχεία (δραστηριότητες, εκδηλώσεις, εργασίες κ.λπ.) του eTwinning έργου σας και να κερδίσετε πλούσια δώρα!

Στον διαγωνισμό «e-στολόγιο» έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν συμμετοχή ομάδες μαθητών με τους εκπαιδευτικούς τους από εγγεγραμμένες ελληνικές σχολικές μονάδες στο eTwinning που υλοποίησαν μια eTwinning συνεργασία εντός του 2007-2008 ή ξεκινούν/συνεχίζουν ένα eTwinning έργο εντός του σχολικού έτους 2008-2009 και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολών συμμετοχής στο διαγωνισμό.

Για την κατασκευή των ιστολογίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε δωρεάν υπηρεσία κατασκευής blogs της επιλογής σας ή η δωρεάν υπηρεσία http://blogs.sch.gr από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), όπου σας παρέχεται η δυνατότητα να αποκτήσετε το δικό σας Ιστολόγιο, μέσα σε διάστημα δευτερολέπτων, απλώς χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό που διαθέτετε στο ΠΣΔ.

Οι κατηγορίες του διαγωνισμού είναι τρεις: 1) Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, 2) Γυμνάσια, 3) Γενικά λύκεια και ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.

Οι πρώτοι νικητές από κάθε κατηγορία θα προσκληθούν στην Αθήνα εντός του 2009, για να παραστούν στην τελετή απονομής του διαγωνισμού, η οποία θα συμπέσει με την απονομή για τα 4α εθνικά βραβεία eTwinning. Τα βραβεία των πρώτων νικητών θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο και θα περιλαμβάνουν ταξίδια και υλικοτεχνικό εξοπλισμό.

Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή υποψηφιοτήτων είναι η 28η Φεβρουαρίου 2009.

Αναλυτικές οδηγίες για τη υποβολή συμμετοχών και τα κριτήρια αξιολόγησης στη διεύθυνση:

URL: http://www.etwinning.gr


Αποτελέσματα μαθητικού διαγωνισμού «Ξεμπλόγκαρε»

Ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού στη διεύθυνση http://www.kseblogare.gr. Στην ίδια διεύθυνση έχει αναρτηθεί και η λίστα με τα 10 πιο αξιόλογα blogs από την κάθε κατηγορία.

Νικητές Δημοτικών:

http://ourland.terramythia.com/wordpress
http://vasilis-panagiotis.blogspot.com

Νικητές Γυμνασίων:

http://mathites-texnologoi.blogspot.com
http://4ogymnasiokozanhs.blogspot.com

Νικητές Λυκείων:

http://xouakina.blogspot.com
http://kselockare.blogspot.com

Στους νικητές θα δοθούν χρηματικά έπαθλα που θα χρησιµοποιηθούν για αγορές που θα καλύπτουν τεχνολογικές και µαθησιακές ανάγκες, όπως για παράδειγµα αγορές εξοπλισµού ή λογισµικού ΤΠΕ, συνδέσεις Internet, αναλώσιµα υπολογιστών, κ.λπ.


Ειδήσεις από τη Δυτική Μακεδονία

Διημερίδα με θέμα «Ένα Ασφαλές Διαδίκτυο για Εμάς και τα Παιδιά μας»

dartΠραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 9 Οκτωβρίου στη Βέροια και την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου στη Φλώρινα, Διημερίδα που συνδιοργάνωσαν η Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση (Ε.ΚΑΤ.Ο.) Φλώρινας και η Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια (DART) της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.

Τις ομιλίες της Διημερίδας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον περισσότεροι από 700 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και πολλοί γονείς και δημοσιογράφοι και στις δύο πόλεις.

Στην Διημερίδα αναλύθηκαν οι εξής ενότητες:

Παρουσιάστηκαν στους μαθητές πρακτικές συμβουλές ασφάλειας για τη χρήση του Διαδικτύου, ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο και το σπίτι καθώς και αναφορές στα συνηθέστερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στις λεγόμενες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι οι Facebook, Hi5, MySpace κ.ά.

Στους γονείς έγινε παρουσίαση πρακτικών μεθόδων για την online προστασία και τους δόθηκε η ευκαιρία να πλοηγηθούν στις δημοφιλέστερες ηλεκτρονικές σελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά τους και να ενημερωθούν με απλό τρόπο για το πώς μπορούν να συμμετάσχουν ενεργά στον ψηφιακό κόσμο τους.

Συναντήσεις Εκπαιδευτικών Δυτ. Μακεδονίας σε θέματα Τ.Π.Ε.

Από το Σεπτέμβριο του 2004, τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας, Κοζάνης και Πτολεμαΐδας από κοινού με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ν. Φλώρινας (Σ.Ε.Π.Φ.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών Πληροφορικής (Σ.Τ.Ε.Μ.Π.) ξεκίνησαν μια πρωτότυπη μορφή συνεργασίας και συνεύρεσης των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής στην ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Έτσι, λοιπόν, η 17η και 18η Συνάντηση έλαβε χώρα στις 5 και 19 Οκτωβρίου 2008, στη Σιάτιστα και στο Τσοτύλι Κοζάνης, αντίστοιχα. Τις εκδηλώσεις τίμησαν με την παρουσία τους μεταξύ άλλων ο Περιφερειακός Δ/ντής Π.Ε. και Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας κ. Δάρδας Αναστάσιος, ο Δ/ντής Δ.Ε. Ν. Γρεβενών κ. Πουτακίδης Κων/νος, ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών κ. Δόρτσιος Κων/νος, ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής κ. Γκάσταρης Παύλος και ο Πρόεδρος της ΠΕΚΑΠ κ. Λούβρης Αριστείδης, ο οποίος αναφέρθηκε σε φλέγοντα ζητήματα του κλάδου της Πληροφορικής.

Στα θέματα των Συναντήσεων περιλαμβάνονταν τα λογισμικά διερεύνησης Cabri-Geometry II, Sketchpad και Function Probe, animation με Flash, το λογισμικό Αράχνη (περιβάλλον γλώσσας Logo), το Moodle, κ.ά.


5ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις Τ.Π.Ε. (Σύρος 2009)

Το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις Τ.Π.Ε. «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη» θα πραγματοποιηθεί στη Σύρο, 8 έως 10 Μαΐου 2009.

Το συνέδριο διοργανώνουν:

Σκοπός του συνεδρίου είναι: ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος αναφορικά με την εφαρμογή των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» (ΤΠΕ-Ε), καθώς και στις σύγχρονες πρακτικές τους έτσι όπως διαμορφώνονται στο σημερινό σχολείο. Ιδιαίτερα στοχεύει στο να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς την κατεύθυνση των προβλημάτων διδακτικής μεθοδολογίας με τη συνδρομή ΤΠΕ.

Το συνέδριο απευθύνεται κυρίως στους: Εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, Μεταπτυχιακούς φοιτητές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Επιμορφωτές και επιμορφούμενους των ΤΠΕ.

Πιο αναλυτικά, το συνέδριο απευθύνεται στους Εκπαιδευτικούς όλων των γνωστικών αντικειμένων της Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής, στους Επιμορφωτές των ΤΠΕ, καθώς και στους Σχολικούς Συμβούλους, και γενικότερα στα Στελέχη Εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα αναζητεί τη συμβολή των ΤΠΕ στα ειδικευμένα σχολεία όπως αυτά των Παλιννοστούντων, τα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, τα Μουσικά Σχολεία, τα Ολοήμερα Δημοτικά κ.ά.

Το συνέδριο αφορά τόσο τη Δημόσια όσο και την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που αναζητά τρόπους αξιοποίησης των ΤΠΕ για τη βελτίωση της Μαθησιακής και Διδακτικής Διαδικασίας και την καλύτερη οργάνωση της Εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η θεματολογία του συνεδρίου περιλαμβάνει:

α) Εκπαιδευτικό Λογισμικό και υπηρεσίες στήριξης του εκπαιδευτικού έργου:

β) Διαδίκτυο:

γ) Θεωρητική στήριξη και μεθοδολογία για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

δ) Φορητός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής ανά Μαθητή.

Στις συνεδρίες θα περιλαμβάνονται: Διδακτικές προτάσεις με δραστηριότητες στο σχολικό εργαστήριο υπολογιστών, Διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης του Διαδικτύου στην Εκπαίδευση, Επίδειξη – εκμάθηση καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων, Προσκεκλημένες Ομιλίες, Εισηγήσεις Εκπαιδευτικών, Στρογγυλά Τραπέζια με θέματα την ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Συνεδρίες Αφίσας (Poster).

Kατηγορίες για προτάσεις παρουσιάσεων: 1) Εισήγηση (μέχρι 8 σελίδες), 2) Διδακτικές προτάσεις σε εργαστήριο υπολογιστών ή σε αίθουσα (μέχρι 5 σελίδες), 3) Συνεδρίες αφίσας (μέχρι 4 σελίδες), 4) Συζήτηση σε στρογγυλό τραπέζι.

Σημαντικές Ημερομηνίες:

Περισσότερες πληροφορίες για το συνέδριο:

URLs:
http://www.e-diktyo.eu
http://www.ekped.gr
http://www.epyna.gr

Infoδρόμιο

Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του Internet (1ο μέρος)

από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας

Οι συνάδελφοι από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας μας απέστειλαν συλλογή κειμένων που έχουν δημοσιευθεί στον αθηναϊκό τύπο («Τα Νέα», «Το Βήμα», «Η Καθημερινή», «Η Ελευθεροτυπία», κ.ά.).

Όλα τα κείμενα έχουν αναρτηθεί στη διεύθυνση:
http://dide.flo.sch.gr/Plinet/Tutorials/Tutorials-InternetSocialConsequences-1.html

Το Σύνδρομο της Υπερπληροφόρησης

Έρευνα που έκανε Βρετανική εταιρεία σε διευθυντικά στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων στη Δυτική Ευρώπη, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι απ’ αυτούς υποφέρουν από μια νέα ασθένεια: το σύνδρομο της υπερπληροφόρησης. Πρόκειται για το άγχος, την ένταση και την αβεβαιότητα που δημιουργεί ο καθημερινός κατακλυσμός από πληροφορίες και ειδήσεις που φθάνουν, μ’ όλα αυτά τα υπερσύγχρονα μέσα επικοινωνιών, στα γραφεία των επιχειρήσεων.

Η επιτακτική ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και αφομοίωση κάθε τι καινούργιου και η δυνατότητα πολλών επιλογών, άρα και δύσκολων αποφάσεων, έχουν ως αποτέλεσμα υπερβολικό άγχος, εξασθενημένη υγεία, έλλειψη αυτοπεποίθησης, βιαστικές αποφάσεις και λανθασμένα συμπεράσματα. Οι νέες τεχνολογίες κάνουν ακόμα πιο γρήγορη, εύκολη και φθηνή την απόκτηση πληροφοριών. Όμως, το δύσκολο είναι το «ξεκαθάρισμα» των πληροφοριών. Στην εποχή που ζούμε, η πρόσβαση στην πληροφορία είναι πολύ εύκολη και πολύ φθηνή, αλλά η διασταύρωση και η επαλήθευση των πληροφοριών είναι συχνά αδύνατη.

Η φθηνή πληροφορία δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση γνώση ούτε πολύ περισσότερο σοφία. Εύκολα μετατρέπεται σε άγνοια ή αποβλάκωση. Το ότι η υπερπληροφόρηση οδηγεί στην αποπληροφόρηση αποτελεί πλέον κοινή διαπίστωση. Απαιτείται παιδεία, διάθεση και χρόνος για να μπορέσουμε να αναλύσουμε και να κρίνουμε τις πληροφορίες και όχι να τις καταπίνουμε αμάσητες. Στην εποχή μας, ενώ η πληροφόρηση είναι θεωρητικά πιο πλούσια, στην ουσία ομοιογενοποιείται, φτωχαίνει και συγκεντροποιείται. Υπάρχει ένας καθημερινός βομβαρδισμός από πληροφορίες, που είναι συχνά ασύνδετες, ανεξακρίβωτες και κατευθυνόμενες.

Όσο η πληροφόρηση γίνεται πιο φθηνή, δηλαδή πιο ανεξέλεγκτη, τόσο πιο επιτακτική γίνεται η ανάγκη για μια νέα ατομική και συλλογική στάση απέναντι στο πώς διαχειριζόμαστε όσα «πληροφορούμαστε». Ζούμε σ’ έναν κόσμο πληροφοριών. Μόνο το 2002 παρήχθησαν δεδομένα που θα απαιτούσαν 500.000 βιβλιοθήκες του Κογκρέσου των ΗΠΑ για να αποθηκευτούν σε έντυπη μορφή. Κάθε άνθρωπος παράγει και συλλέγει απίστευτο αριθμό πληροφοριών καθημερινά, τον μεγαλύτερο από ποτέ. Υπολογίζεται σε 800 ΜΒ ανά άτομο ετησίως. Οι επιστήμονες προειδοποιούν για «έκρηξη πληροφοριών». Μόνο οι ΗΠΑ παράγουν το 40% των νέων πληροφοριών παγκοσμίως.

Το Σύνδρομο Πληροφοριακής Κόπωσης (IFS, Information Fatigue Syndrome), είναι μια σύγχρονη ασθένεια που είναι αποτέλεσμα της υπερφόρτωσης του ανθρώπινου εγκεφάλου με συνεχείς πληροφορίες, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται συμπτώματα άγχους, μείωση της ικανότητας συγκέντρωσης, της απομνημόνευσης αλλά και της λήψης αποφάσεων.

Κίνδυνος για τις Σπάνιες Γλώσσες

Όταν χάνεται μια γλώσσα ή μια διάλεκτος, ο κόσμος γίνεται πιο φτωχός. Πολλές από τις σπάνιες γλώσσες διαθέτουν μουσικότητα, κουλτούρα και ιστορία και είναι πραγματικά κρίμα να έρθει η μέρα που δεν θα τη μιλάει κανένας. Είναι γεγονός ότι με την κυριαρχία της αγγλικής γλώσσας στο Internet, πολλοί φοβούνται πως κινδυνεύουν οι τοπικοί πολιτισμοί.

Ο ίδιος ο δημιουργός του WWW (World Wide Web), ο Σκοτσέζος Tim Berners Lee, δήλωσε σε μια επίσκεψή του στην Αθήνα το Μάιο του 2003 ότι μπορεί το Internet να προωθεί σαφώς μια νέα διεθνή κουλτούρα που υποβοηθείται από μια κοινή γλώσσα και από ένα κοινό αλφάβητο, αλλά ο καθένας μας θα πρέπει να μαθαίνει μία τουλάχιστον δεύτερη γλώσσα και αυτό γιατί χρειαζόμαστε τη διαφορετικότητα και το να έχουμε διαφορετικές ιδέες και απόψεις.

Ζωή στο Σπίτι Παρέα Μόνο με το Internet

Επί έναν ολόκληρο χρόνο, το 2000, ο Αμερικανός Μιτς Μάντοξ δεν είχε αντικρίσει τον κόσμο της γειτονιάς του γιατί απλούστατα δεν είχε βγει από το σπίτι του. Είχε ζήσει μια «κανονική ζωή» στο εικονικό περιβάλλον που του προσέφερε ο ηλεκτρονικός του υπολογιστής και το καλώδιο του τηλεφώνου του.

Ήταν το πρώτο μακροχρόνιο πείραμα για το αν είναι εφικτό να επιβιώσει κάποιος συντηρούμενος αποκλειστικά από το Internet και τις υπηρεσίες που αυτό μπορεί να προσφέρει. Και το πείραμα είχε απόλυτη επιτυχία: ο Μάντοξ είχε ψωνίσει, είχε τραφεί, είχε επικοινωνήσει, είχε διασκεδάσει αλλά και ερωτευθεί μέσα από το Διαδίκτυο. Μέσω του Internet προσφέρονται πλέον όλες οι υπηρεσίες, ακόμα και στη χώρα μας.

Διαδικτυωμένοι, Σηκωθείτε να Βγούμε στους Δρόμους

Διάφορα σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν το 2003, όπως ο πόλεμος στο Ιράκ, ήταν η αφορμή που συσπείρωσε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, χρήστες του Internet, οι οποίοι άφησαν τις λεωφόρους του Internet και βγήκαν στις πραγματικές λεωφόρους για να διαδηλώσουν. Αυτό το νέο αντιπολεμικό κίνημα οργανώθηκε και εξαπλώθηκε ταχύτατα και απέκτησε παγκόσμια εμβέλεια χάρη στις τεράστιες δυνατότητες του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Χωρίς το Internet, δεν θα ήταν δυνατό να οργανωθούν τόσο καλά και σχεδόν ταυτόχρονα σ’ όλο τον κόσμο οι μεγάλες αντιπολεμικές διαδηλώσεις.


Σχολικές ιστοσελίδες (2ο μέρος)

Στο 2ο μέρος του αφιερώματος για τις σχολικές ιστοσελίδες καταγράφονται συνοπτικά τα κριτήρια αξιολόγησης που χρησιμοποιήθηκαν στον τελευταίο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βράβευσης Σχολικών Δικτυακών Τόπων (Νάουσα 2008). Για τη σύνταξή τους εργάστηκε μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών η οποία έλαβε υπόψη της τη διεθνή πρακτική και βιβλιογραφία.

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://naousa08.ekped.gr

Κριτήρια Αξιολόγησης Σχολικών Δικτυακών Τόπων

Διαφάνεια, Σαφήνεια στόχων, Συντηρησιμότητα: Η διαφάνεια είναι μια θεμελιώδης ιδιότητα οποιουδήποτε διαδικτυακού κόμβου υψηλής ποιότητας και υποδεικνύει ότι ο δικτυακός τόπος πρέπει να δηλώνει με σαφήνεια την ταυτότητα και τους στόχους του, την ταυτότητα του οργανισμού που έχει την ευθύνη της διαχείρισής του και των προσώπων που έχουν την ευθύνη σχεδιασμού και ανάπτυξης. Επίσης πρέπει να δηλώνεται η ταυτότητα και η προέλευση του περιεχομένου που διαχειρίζεται, το δε περιεχόμενο να ενημερώνεται τακτικά. Παράλληλα ένα σχολείο εκτός από εκπαιδευτικός οργανισμός είναι και δημόσια υπηρεσία, επομένως ο δικτυακός του τόπος πρέπει να προσφέρει τρόπους επικοινωνίας με τους πολίτες και να παρουσιάζει την εικόνα που αναμένουν αυτοί από μια δημόσια υπηρεσία.

Έτσι, στο δικτυακό τόπο:

Χαρακτηριστικά – Οργάνωση Περιεχομένου: Εξετάζεται η επάρκεια περιεχόμενου σε σχέση με τους στόχους. Γενικά ένας δικτυακός τόπος υψηλής ποιότητας πρέπει να έχει περιεχόμενο που είναι: Α) κατάλληλα επιλεγμένο και σχετικό με την φυσιογνωμία και την αποστολή ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, Β) έγκυρο και σωστό, Γ) συνοδευόμενο από σωστά σχόλια (επιστημονική τεκμηρίωση) και πρόσθετες πληροφορίες, Δ) καλά παρουσιασμένο.

Έτσι, στο δικτυακό τόπο:

Περιβάλλον διεπαφής, Πλοήγηση, Απεικόνιση, Τεχνικά χαρακτηριστικά: Αφορά τον κύριο μηχανισμό μέσω του οποίου οι χρήστες επιτυγχάνουν πρόσβαση στο περιεχόμενο ενός δικτυακού τόπου και αφορά στην εξερεύνηση του περιεχομένου. Η ευκολία πλοήγησης είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα του δικτυακού τόπου, όπως επίσης η σωστή επιλογή γραμματοσειράς, χρωμάτων και συμβολισμών που θα αναδείξουν το περιεχόμενο. Επιπλέον ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η τεχνική αρτιότητα που καθιστά απρόσκοπτη την πλοήγηση των επισκεπτών.

Έτσι, στο δικτυακό τόπο:

Εκπαιδευτικά θέματα

21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής – Θέμα Α’ Φάσης: «Το Ψηφιδωτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου»

pdpΟ Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής (ΠΔΠ) αφορά στους μαθητές ημερήσιων και εσπερινών Γυμνασίων, Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. O ΠΔΠ διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ), τελεί υπό την αιγίδα του ΥπΕΠΘ και αποτελεί το Εθνικό σκέλος της Διεθνούς Ολυμπιάδας Πληροφορικής που διεξάγεται κάθε έτος υπό την αιγίδα της UNESCO. Η διεξαγωγή του γίνεται με τη συνεργασία τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Καλούνται οι συνάδελφοι να ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετάσχουν στον ΠΔΠ. Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας θα στηρίξει την όποια προσπάθεια. Ήδη στη διεύθυνση http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/pdp.php έχουν αναρτηθεί παλιότερα θέματα του διαγωνισμού καθώς και λύσεις τους. Έναρξη υποβολής λύσεων Α’ Φάσης: 1η Δεκεμβρίου 2008. Λήξη υποβολής λύσεων Α’ Φάσης: 1η Φεβρουαρίου 2009.

URL: http://www.pdp.gr

Θέμα Α’ Φάσης: «Το Ψηφιδωτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου»

alexandrosΟι Μακεδόνες, Δωρικό Ελληνικό φύλο με ανθρώπους έχοντες μάκος (μήκος = ψηλούς), έχοντας την ίδια γλώσσα, την ίδια θρησκεία, τα ίδια ήθη και έθιμα αλλά και την ίδια ιστορική διαδρομή με τα άλλα Ελληνικά φύλα, ενοποίησαν επί Φιλίππου του Β΄ (382 – 336 πΧ) τα Ελληνικά Βασίλεια (Πανελλήνια Συμμαχία). Αμέσως μετά, υπό το γιο του, Αλέξανδρο τον Μέγα (356 - 323 πΧ) εγκατέστησαν τη μεγαλύτερη αυτοκρατορία όλων των εποχών. Οι Ρωμαίοι των οποίων η αυτοκρατορία, διαδέχθηκε αυτή του Μ. Αλεξάνδρου, δεν έκρυψαν ποτέ το θαυμασμό τους για το μεγάλο στρατηλάτη. Στην Πομπηία διατηρήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του, ένα από αρχαιότερα ψηφιδωτά που Μεγάλου Αλεξάνδρου, που απεικονίζει το Μ. Αλέξανδρο να νικά τον Δαρείο στη μάχη της Ισσού. Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, επί πολλές δεκαετίες διεξάγει συστηματικά αρχαιολογική έρευνα σχετικά με την περίοδο της ακμής του Μακεδονικού Πολιτισμού στον ευρύτερο Ελλαδικό αλλά και διεθνή χώρο. Έκπληκτοι οι ερευνητές του ΑΠΘ, διαπίστωσαν ότι οι χρωματιστές ψηφίδες που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του ψηφιδωτού, είχαν την ίδια χημική σύσταση και με δύο διαφορετικές συγκεντρώσεις Μαγνησίου (Mg) που έχουν διαπιστωθεί μόνο στην ευρύτερη περιοχής της Πέλλας (P) και της Βεργίνας (V) αντίστοιχα! Θραύσματα από άλλα ψηφιδωτά της Ελληνιστικής περιόδου, από όλο το γνωστό τότε κόσμο, επιβεβαίωσαν τα ίδια αποτελέσματα Είναι λοιπόν φανερό, ότι οι Έλληνες βασιλείς και οι Ρωμαίοι αργότερα, θεωρούσαν στοιχείο ισχύος να διακοσμήσουν τα βασίλειά τους με χρωματιστές ψηφίδες από την μητροπολιτική Ελλάδα και μάλιστα από την περιοχή της Μακεδονίας. Το ενδιαφέρον επίσης από τεχνική άποψη, είναι ότι καμία ψηφίδα δεν εφάπτονταν κάθετα ή οριζόντια με ψηφίδα αντίστοιχης προέλευσης. Στο παρακάτω σχήμα δίνεται ένα μεγεθυμένο τμήμα ψηφιδωτού.

P V P V P V P V P V
V P V P V P V P V P
P V P V P V P V P V
V P V P V P V P V P
P V P V P V P V P V
V P V P V P V P V P
P V P V P V P V P V
V P V P V P V P V P
P V P V P V P V P V
V P V P V P V P V P

Πρόβλημα: Να αναπτύξετε ένα πρόβλημα σε μια από τις γλώσσες του ΙΟΙ το οποίο αφού διαβάσει τις διαστάσεις του ψηφιδωτού και τον τύπο της πρώτης ψηφίδας θα επιστρέφει τη διάταξη των ψηφίδων από τις δύο τοποθεσίες.

Αρχεία Εισόδου:

Τα αρχεία εισόδου με όνομα Alexander.in είναι αρχεία κειμένου με την εξής δομή: Η πρώτη γραμμή έχει δύο αριθμούς. Τον αριθμό των γραμμών 10 ≤ L ≤ 10000 και τον αριθμό των ψηφίδων ανά γραμμή 10 ≤ C ≤ 12000 χωρισμένους με ένα κενό. H δεύτερη γραμμή έχει τον χαρακτήρα P ή V, που αντιστοιχεί στην προέλευση της πρώτης ψηφίδας.

Αρχεία Εξόδου:

Τα αρχεία εξόδου με όνομα Alexander.out είναι αρχεία κειμένου με την εξής δομή: Έχουν L γραμμές των C χαρακτήρων (P ή V) η κάθε μία. Μεταξύ των χαρακτήρων δεν υπάρχει κενό.

Παράδειγμα Αρχείων Εισόδου - Εξόδου:
Alexander.in Alexander.out

10 10

P

PVPVPVPVPV

VPVPVPVPVP

PVPVPVPVPV

VPVPVPVPVP

PVPVPVPVPV

VPVPVPVPVP

PVPVPVPVPV

VPVPVPVPVP

PVPVPVPVPV

VPVPVPVPVP

Τεχνικά θέματα

Λογισμικό κοινής χρήσης πληκτρολογίου & ποντικιού μεταξύ υπολογιστών

του Δημήτρη Δαούση, εκπαιδευτικού ΠΕ19
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

Όλοι έχουμε συναντήσει, ή κάποια στιγμή θα συναντήσουμε, το πρόβλημα της ταυτόχρονης χρήσης δύο ή περισσότερων υπολογιστών (είτε φορητών, είτε σταθερών) με τη χρήση ενός μόνο σετ πληκτρολογίου και ποντικιού.

Αρκετά συνηθισμένη λύση εδώ και πολλά χρόνια είναι η χρήση ενός χειροκίνητου διακόπτη στον οποίο συνδέεται το πληκτρολόγιο και το ποντίκι, ενώ μέσω καλωδίων συνδέονται οι θύρες πληκτρολογίου και ποντικιού των υπολογιστών.

Παρακάτω θα εξηγήσουμε τη λειτουργία της εφαρμογής ανοιχτού κώδικα Synergy που έρχεται να δώσει λύση στο ίδιο πρόβλημα μέσω λογισμικού.

Για παράδειγμα, αν έχουμε έναν σταθερό και έναν φορητό υπολογιστή μπορούμε με το πληκτρολόγιο/ποντίκι του σταθερού να χρησιμοποιούμε και το φορητό. Η αλλαγή του ελέγχου από τον ένα στον άλλο γίνεται αυτόματα μετακινώντας το ποντίκι προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά πέρα από κάποιο όριο. Τότε ο δείκτης του ποντικιού περνάει από τη μία οθόνη στην άλλη με αντίστοιχη μετάβαση στη λειτουργία του πληκτρολογίου. Μάλιστα, είναι δυνατή η αντιγραφή και η επικόλληση κειμένου από τον έναν υπολογιστή στον άλλο. Όλα αυτά εφικτά ακόμα κι αν ο ένας υπολογιστής έχει Windows και ο άλλος Linux. Το μόνο που απαιτείται είναι η ύπαρξη τοπικού δικτύου μεταξύ των δύο, ή ακόμα και περισσότερων, υπολογιστών.

Ας δούμε την όλη διαδικασία μέσα από 7 απλά βήματα για την περίπτωση δύο υπολογιστών, ας τους ονομάσουμε υπολογιστής1 και υπολογιστής2, με τον υπολογιστή1 να βρίσκεται αριστερά του υπολογιστή2. Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να έχουμε κοινή χρήση του πληκτρολογίου/ποντικιού του υπολογιστή1. Αυτός θα έχει το ρόλο του server και ο άλλος το ρόλο του client.

Επειδή θα πρέπει να γνωρίζουμε τα πραγματικά ονόματα των δύο υπολογιστών, για να τα εντοπίσουμε κάνουμε δεξί κλικ στο εικονίδιο “Ο Υπολογιστής μου”, επιλέγουμε “Ιδιότητες” και στη συνέχεια την καρτέλα “Όνομα υπολογιστή”. Το όνομα του υπολογιστή εμφανίζεται δίπλα από το πεδίο “Πλήρες όνομα υπολογιστή”.

Βήμα 1ο

Κατεβάζουμε την εφαρμογή Synergy 1.3.1 από το δικτυακό τόπο http://synergy2.sourceforge.net (Download > Latest Release > Binaries > SynergyInstaller-1.3.1.exe).

Βήμα 2ο

Εγκαθιστούμε την εφαρμογή και στους δύο υπολογιστές, χωρίς να απαιτούνται κάποιες ρυθμίσεις αρχικά.

Βήμα 3ο

Τώρα, είναι η ώρα να κάνουμε κάποιες ρυθμίσεις στον υπολογιστή που θα παίξει το ρόλο του server, δηλαδή στον υπολογιστή1. Ανοίγουμε την εφαρμογή και επιλέγουμε “Share this computer's keyboard and mouse (server)”.

synergy

Βήμα 4ο

Στη συνέχεια πατάμε “Configure” και κάτω από την επιλογή “Screens” κάνουμε κλικ στο “+” για να προσθέσουμε τον υπολογιστή μας. Στην καρτέλα “Add Screen” πρέπει να συμπληρώσουμε το πεδίο “Screen Name” με το όνομα του server. Πατάμε “ΟΚ” και στη συνέχεια με τον ίδιο τρόπο προσθέτουμε και το όνομα του δεύτερου υπολογιστή, δηλαδή του client.

synergy

Βήμα 5ο

Από την στιγμή που προσθέσαμε τους υπολογιστές θα πρέπει να ορίσουμε στην εφαρμογή Synergy το πού βρίσκονται αυτοί οι υπολογιστές. Κάτω από την επιλογή “Links” θα παρατηρήσετε ότι λέει: “0-100% of the --- of ---- goes to 0-100% of ----”.

Οι επιλογές για το πρώτο πεδίο είναι Left, Right, Top and Bottom, ενώ για τα άλλα δύο είναι τα ονόματα των δύο υπολογιστών. Για την περίπτωση μας, όταν πηγαίνουμε στα δεξιά του υπολογιστή1 θα υπάρχει ο υπολογιστής2. Αντίστοιχα όταν πηγαίνουμε αριστερά του υπολογιστή2 θα βρίσκεται ο υπολογιστής1.

Έτσι, για να προσθέσουμε αυτούς τους δύο κανόνες στη σχετική λίστα, συμπληρώνουμε κατάλληλα και τα τρία πεδία και πατάμε το “+” που βρίσκεται κάτω από αυτά.

synergy

Βήμα 6ο

Τα παραπάνω βήματα πραγματοποιήθηκαν στον server, δηλαδή στον υπολογιστή1, μέσω της επιλογής “Share this computer's keyboard and mouse (server)” (βλέπε βήμα 3ο).

Στη συνέχεια θα μεταφερθούμε για την τελική ρύθμιση στον client, δηλαδή στον υπολογιστή2. Ανοίγουμε την εφαρμογή, επιλέγουμε “Use another computer’s shared keyboard and mouse (client)” και στο πεδίο “Other Computer’s Host Name” συμπληρώνουμε το όνομα του server.

Εναλλακτικά για την περίπτωση που εμφανιστεί πρόβλημα στη λειτουργία της εφαρμογής, μπορούμε να συμπληρώσουμε την IP διεύθυνση του server, αρκεί να παραμένει σταθερή. Για να την εντοπίσουμε πηγαίνουμε στον server και: Έναρξη > Εκτέλεση, γράφουμε “cmd” > OK > στο DOS παράθυρο που ανοίγει πληκτρολογούμε “ipconfig”. Η IP διεύθυνση εμφανίζεται δίπλα από το πεδίο “IP Address”.

Βήμα 7ο

Τόσο στον server όσο και στον client πατάμε το “Start” στην εφαρμογή Synergy. Το εικονίδιο της εφαρμογής Synergy, κάτω δεξιά στη γραμμή εργασιών, θα εμφανιστεί με κεραυνό. Είμαστε έτοιμοι πλέον να χρησιμοποιούμε το ποντίκι και το πληκτρολόγιο του υπολογιστή1 για να ελέγχουμε και τον υπολογιστή2.


Προβλήματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από επισύναψη συντομεύσεων

του Νίκου Αδαμόπουλου, εκπαιδευτικού ΠΕ19
Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

Στο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. γίνονται κλήσεις για αναφορά τεχνικών προβλημάτων που εκτός από την επίλυσή τους φροντίζουμε και για την καταγραφή τους. Από την επεξεργασία αυτών των στοιχείων προκύπτει ότι πολλά προβλήματα προκαλούνται από μη ενδεδειγμένη χρήση κάποιων λογισμικών και εμφανίζονται με απρόσμενα μεγάλη συχνότητα.

Παρακάτω αναφέρεται μία συχνή περίπτωση πρόκλησης προβλήματος στη λειτουργία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από συνημμένα αρχεία.

Επισύναψη συντομεύσεων

doc shortcutΑπό ό,τι προκύπτει, είναι αρκετά συνηθισμένο πολλοί χρήστες, θέλοντας να έχουν κάποιο αρχείο στην επιφάνεια εργασίας, κάνουν δεξί κλικ πάνω σε αυτό και επιλέγουν «Αποστολή προς» και μετά «Επιφάνεια εργασίας». Πράγματι εμφανίζεται κάποιο εικονίδιο στην επιφάνεια εργασίας, στο οποίο κάνοντας διπλό κλικ τότε ανοίγει το αρχείο. Στην πραγματικότητα το εικονίδιο αυτό δεν είναι το αρχείο, ούτε κάποιο αντίγραφό του, αλλά μια συντόμευση προς την κανονική θέση του αρχείου. Τα εικονίδια των συντομεύσεων ξεχωρίζουν από το μικρό βέλος που έχουν στην κάτω αριστερή γωνία, όπως φαίνεται και στη σχετική εικόνα.

Όμως στη συνέχεια, πολλοί χρήστες θέλοντας να επισυνάψουν το αρχείο σε κάποιο ηλεκτρονικό μήνυμα, αντί για το κανονικό αρχείο χρησιμοποιούν τη συντόμευσή του, κάνοντας δεξί κλικ, επιλέγοντας «Αποστολή προς» και μετά «Παραλήπτης αλληλογραφίας». Έτσι επισυνάπτεται η συντόμευση και όχι το κανονικό αρχείο, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα κι αν φτάσει στον παραλήπτη θα είναι τελείως άχρηστη.

email

Συχνά ο διακομιστής ηλεκτρονικής αλληλογραφίας απορρίπτει το μήνυμα αν περιέχει συνημμένη συντόμευση, εμφανίζοντας σχετικό μήνυμα σφάλματος (π.χ. «SCH mail server permanently rejected message. Policy Violation in your message. LNK files not allowed»), όπως φαίνεται και στην παραπάνω εικόνα.

Τότε το μήνυμα παραμένει δεσμευμένο μέσα στο φάκελο των εξερχομένων, εμποδίζοντας την αποστολή όλων των επόμενων μηνυμάτων. Σε τέτοια περίπτωση θα πρέπει να διαγραφεί το προβληματικό μήνυμα από το φάκελο των εξερχομένων.

Τέλος, να επισημάνουμε ότι από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο απορρίπτονται τα μηνύματα που περιέχουν συνημμένα των τύπων: .vbs .lnk .scr .wsh .hta .pif .exe .bat .com .cmd για λόγους προστασίας από ιούς.