ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο «Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση»

Τεύχος 21 / Νοέμβριος 2008

Στο ελαφρά ανανεωμένο 21ο τεύχος του Ε.Δ. μπορείτε να ενημερωθείτε για την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής, για την προκήρυξη των διαγωνισμών «Οι Dartανιάν του Διαδικτύου», «5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων» και «ThinkQuest Website Competition 2009», για το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, για τον εξελληνισμό των λογισμικών Scratch και OpenOffice.org 3.0, κ.ά.

Επίσης, εν όψει του χειμώνα, στα τεχνικά θέματα δίνονται μερικές οδηγίες για την αντικεραυνική προστασία των τηλεπικοινωνιακών κυκλωμάτων των σχολικών μονάδων.

Για το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νίκος Αδαμόπουλος

comic

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Infoδρόμιο

Εκπαιδευτικά θέματα

Τεχνικά θέματα

Ημερολόγιο

30 Νοεμβρίου 2008 Λήξη συμμετοχής Οικογενειακός διαγωνισμός για την ψηφιακή ασφάλεια «Οι Dartανιάν του Διαδικτύου»
30 Νοεμβρίου 2008 Λήξη υποβολής υποψηφιοτήτων Ευρωπαϊκά Βραβεία eTwinning 2009
30 Νοεμβρίου 2008 Λήξη υποβολής προτάσεων για εισηγήσεις 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
1 Φεβρουαρίου 2009 Λήξη υποβολής λύσεων Α΄ Φάσης 21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής
10 Φεβρουαρίου 2009 Εκδηλώσεις - Εορτασμός Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2009
28 Φεβρουαρίου 2009 Λήξη υποβολής υποψηφιοτήτων Εθνικός διαγωνισμός «e-στολόγιο»

Νέα & ανακοινώσεις

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ν. Ηλείας

Ολοκληρώθηκε στο Ν. Ηλείας η Επιμόρφωση και η Πιστοποίηση των Εκπαιδευτικών Πληροφορικής που συμμετείχαν στα σχετικά προγράμματα. Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η διαδικασία πιστοποίησης στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου και στο ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που είχε καθορίσει το Υπουργείο Παιδείας. Επίσης, από το Μάρτιο έως τον Οκτώβριο του 2008 πραγματοποιήθηκαν σε αυτά τα σχολεία τρία προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πληροφορικής, διάρκειας 72 ωρών το καθένα, που παρακολούθησαν 35 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» του ΥΠΕΠΘ. Αφορούσε σε τεχνολογίες πληροφορικής αιχμής, επικαιροποίηση γνώσεων, παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) με εφαρμογή στη διδακτική της Πληροφορικής, εκμάθηση τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών βασικών κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού. Στόχος του έργου ήταν η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών πληροφορικής σε θέματα σχετικά με το διδακτικό τους αντικείμενο, αλλά και με τη χρήση των υποδομών ΤΠΕ, έτσι ώστε, αφ’ ενός να συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαχείριση των υποδομών αυτών και αφ’ ετέρου να μεταδώσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες αυτές και σε άλλους χρήστες, μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τη διεύθυνση και τους συναδέλφους του 1ου ΕΠΑ.Λ. Πύργου και του ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας για τη διάθεση των Εργαστηρίων Πληροφορικής των σχολείων, αλλά και την παροχή κάθε διευκόλυνσης για την πραγματοποίηση των προγραμμάτων σε ώρες εκτός του σχολικού ωραρίου ή και Σαββατοκύριακα. Να τονίσουμε ότι τα συγκεκριμένα σχολεία στηρίζουν εδώ και πολλά χρόνια με τον ίδιο τρόπο πλήθος επιμορφώσεων, σεμιναρίων και δράσεων για εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και των βαθμίδων της εκπαίδευσης.


Παραλαβή Βεβαιώσεων Πιστοποίησης για το Α' Επίπεδο Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ

Οι βεβαιώσεις αυτές αφορούν σε όσους πιστοποιήθηκαν μέσω της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση» του Ε.Π. ΚτΠ (Έργο 1 της επιμόρφωσης), δηλαδή σε όσους παρακολούθησαν πρόγραμμα επιμόρφωσης μέχρι το 2005 και στη συνέχεια πιστοποιήθηκαν, αλλά και σε όσους πιστοποιήθηκαν χωρίς να έχουν παρακολουθήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης.

Οι βεβαιώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες είναι για τις εξής περιόδους πιστοποίησης:

Για το Ν. Ηλείας μπορείτε να διαπιστώσετε αν έχει εκδοθεί η δικιά σας βεβαίωση χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση http://dide.ilei.sch.gr/keplinet και ακολουθώντας το σχετικό σύνδεσμο που βρίσκεται στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας. Αν δεν έχετε ενημερώσει το πληροφοριακό σύστημα με τα νέα στοιχεία σας, τότε στη λίστα θα αναγράφεται η Σχολική Μονάδα που είχατε δηλώσει στο παρελθόν. Για τον ίδιο λόγο, αν δεν αναφέρεστε στη λίστα ενώ είχατε πιστοποιηθεί στις παραπάνω περιόδους, είναι πιθανόν η βεβαίωσή σας να βρίσκεται στην Επιτροπή Επιμόρφωσης άλλου νομού, οπότε και θα πρέπει να την αναζητήσετε εκεί.

Προϋπόθεση για την παραλαβή της βεβαίωσης πιστοποίησης είναι η προσκόμιση της εκτυπωμένης «Απόδειξης Συμπλήρωσης Ερωτηματολογίου Πιστοποίησης». Αν δεν την έχετε εκτυπώσει τότε από τη διεύθυνση http://epimorfosi.cti.gr/certification πηγαίνετε: «Είσοδος εκπαιδευτικού» και χρησιμοποιήστε το Αναγνωριστικό και τον Κωδικό πρόσβασης που έχετε (αν δεν τα θυμάστε μπορείτε από το ίδιο σημείο να κάνετε «Ανάκτηση κωδικών εισόδου»). Στη συνέχεια επιλέξτε «Ερωτηματολόγιο» και πατήστε «Εκτύπωση Βεβαίωσης». Αν δεν έχετε συμπληρώσει ακόμα το ερωτηματολόγιο τότε θα πρέπει πρώτα να το συμπληρώσετε από το ίδιο σημείο.

Η παραλαβή των βεβαιώσεων θα γίνεται από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΔΔΕ Ηλείας καθημερινά από 09:00 έως 13:00. Διεύθυνση: 2ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου - περιοχή Κοκκιλώνι (απέναντι από το παλιό νοσοκομείο) - στο ισόγειο, απέναντι από το κυλικείο. Τηλέφωνο: 26210-27316.


Πρακτική εκπαίδευση των στελεχών των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.

Στα πλαίσια του έργου «Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» του Ε.Π. ΚτΠ, που συγχρηματοδοτείται κατά 80% από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και κατά 20% από τους Εθνικούς Πόρους, πραγματοποιήθηκαν από το Σεπτέμβριο έως το Νοέμβριο 2008 προγράμματα εκπαίδευσης/κατάρτισης των στελεχών των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. όλης της Ελλάδας.

Ανάδοχος του έργου ήταν το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑΙΤΥ), ενώ τμήματα του έργου ανέλαβαν το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ΤΕΙ Λάρισας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ΤΕΙ Αθήνας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Πανεπιστήμιο Κρήτης.

ΕΑΙΤΥ  ΕΑΙΤΥ

ΕΑΙΤΥ

«Συλλεκτικές» φωτογραφίες από το Computer Room του ΕΑΙΤΥ στην Πανεπιστημιούπολη της Πάτρας

Αποδέκτες της επιμόρφωσης ήταν 267 υπεύθυνοι και τεχνικοί υπεύθυνοι των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Για την εκπαίδευση οργανώθηκαν από τους φορείς υλοποίησης του έργου 22 τμήματα εκπαίδευσης. Το κάθε τμήμα είχε έως 15 άτομα και η εκπαίδευση διαρκούσε 10 ημέρες με 7 διδακτικές ώρες ημερησίως.

Στόχος ήταν η εκπαίδευση σε θέματα χρήσης και τεχνικής υποστήριξης των υποδομών ΤΠΕ των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε, αφ’ ενός να συμβάλουν ουσιαστικά στη διαχείριση των υποδομών αυτών και αφ’ ετέρου να μεταδώσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες αυτές και σε άλλους χρήστες, μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Στα θέματα της εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνονταν:

Παρουσίαση σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής. Εγκατάσταση και διαμόρφωση ΣΕΠ (Windows2003 /XP) - Οι διαφορές ως προς την τεχνολογία Windows 2000. Διαχείριση ΣΕΠ (Windows2003/XP). Μηχανισμοί – εργαλεία διαχείρισης των ΣΕΠ. Εγκατάσταση συνοδευτικού λογισμικού σε ΣΕΠ και υποστήριξή του (Windows2003/XP). Εγκατάσταση και διαχείριση ΣΕΠ με Linux. Παρουσίαση ΠΣΔ. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Yπηρεσία φιλοξενίας ιστοσελίδων ΠΣΔ (δημιουργία δυναμικών ιστοσελίδων με χρήση cms, δημιουργία βάσης, προσθήκη - αφαίρεση περιεχομένου, προβολή αφαίρεση περιεχομένου, τροποποιήση δεδομένων της βάσης μέσω του web interface, εισαγωγή rss feeds). Υπηρεσία ιστολογίων. Κανονιστικά θέματα χρήσης λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης ΠΣΔ. Μηχανισμοί και εργαλεία διαχείρισης ΠΣΔ (διαχείριση router, switch, ασύρματα δίκτυα. Υπηρεσία ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης (δημιουργία μαθήματος με χρήση της υπηρεσίας e-learning του ΠΣΔ που βασίζεται στο ανοιχτό λογισμικό moodle). Παρουσίαση υπηρεσιών VoD, webcasting ΠΣΔ. Διαδικασία υποστήριξης ΣΕΠ και ΠΣΔ. Κόμβος Τεχνικής Στήριξης. ΠΣ Helpdesk. Απομακρυσμένη – μαζική διαχείριση ΣΕΠ. ΠΣ Κτηματολογίου. Παρουσίαση βάσης σχολικών μονάδων ΠΣΔ.


Ελληνικό OpenOffice.org 3.0

OpenOffice.orgΤο OpenOffice.org είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο εφαρμογών γραφείου ανοιχτού κώδικα. Περιλαμβάνει επεξεργαστή κειμένου (Writer), υπολογιστικό φύλλο (Calc), δημιουργό παρουσιάσεων (Ιmpress) και πρόγραμμα σχεδίασης (Draw). Λειτουργεί σε όλες τις πλατφόρμες (Microsoft Windows, Solaris, Linux, Μac OS). Διαθέτει την ίδια λειτουργικότητα με άλλα δημοφιλή προγράμματα εφαρμογών γραφείου (όπως το MS Office) και έτσι αποτελεί την ιδανική λύση για επιχειρήσεις, σχολεία και οργανισμούς, καθώς μπορούν να το αποκτήσουν ελεύθερα. Το OpenOffice μπορεί να διαβάζει και να γράφει, μεταξύ άλλων, αρχεία Word, Excel και Powerpoint.

Η εξελληνισμένη έκδοση 3.0 περιλαμβάνει ελληνικά μενού και βοήθεια, ενώ ο ελληνικός ορθογραφικός έλεγχος, ο συλλαβισμός και ο θησαυρός συνωνύμων προστίθεται για την ώρα με ξεχωριστή εγκατάσταση.

Λήψη του πακέτου και περισσότερων πληροφοριών γίνεται από το δικτυακό τόπο της Ελληνικής Κοινότητας για το OpenOffice.org.

URL: el.openoffice.org


Οικογενειακός διαγωνισμός για την ψηφιακή ασφάλεια «Οι Dartανιάν του Διαδικτύου»

DartανιάνΠρόκειται για διαδικτυακό διαγωνισμό - παιχνίδι γνώσεων σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, ο οποίος διοργανώνεται από την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και συγκεκριμένα από την «Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια D.A.R.T. (Digital Awareness & Response to Threats) (www.dart.gov.gr) στο πλαίσιο της «Ψηφιακής Ελλάδας».

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε νέους και νέες ηλικίας 13-18 ετών με απαραίτητη τη συμμετοχή και του κηδεμόνα τους και αποτελεί δράση Αριστείας της Ψηφιακής Στρατηγικής. Στόχος του διαγωνισμού είναι:

Στο διαγωνισμό «Οι Dartανιάν του Διαδικτύου» μπορούν να λάβουν μέρος νέοι και νέες από όλη την Ελλάδα, σε 2 κατηγορίες, δηλαδή όσοι (1η κατηγορία) έχουν συμπληρώσει την ηλικία των δεκατριών (13) έως και 15 ετών και από 16 έως 18 ετών (μη συμπληρωμένων). Όλοι, ωστόσο, έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό αποκλειστικά και μόνο σαν ομάδα με έναν ενήλικο κηδεμόνα τους (κηδεμόνα ή μέλος της οικογενείας - γονέας, ενήλικος αδερφός / ή, παππούς, γιαγιά, ενήλικος θείος / α, ενήλικος 1ος ξάδερφος /η).

Το διαδραστικό παιχνίδι του Διαγωνισμού ξεκινά με την Ενότητα Α’, μια εισαγωγική εκπαιδευτική – ταινία (video), που θα παρουσιάζει τους ήρωες του παιχνιδιού, ενταγμένους στο σκηνικό όπου θα εξελίσσεται το παιχνίδι (σπίτι οικογένειας). Η ταινία θα αποτελείται από 5 διαφορετικές σκηνές. Κάθε σκηνή θα «αφηγείται» ένα περιστατικό από την καθημερινότητα της οικογένειας, συνδυασμένο με ένα θέμα ψηφιακής ασφάλειας. Στο τέλος κάθε σκηνής, το video θα σταματά («παγώνει») και θα εμφανίζονται ερωτήσεις, στις οποίες καλούνται να απαντήσουν οι συμμετέχοντες. Οι απαντήσεις αυτές δεν θα βαθμολογούνται, καθώς η Ενότητα Α’ του παιχνιδιού έχει περισσότερο ψυχαγωγικό – ενημερωτικό χαρακτήρα. Για κάθε ερώτηση που ο παίκτης τυχόν απαντά λανθασμένα, θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή η ορθή απάντηση.

Μετά το τέλος των 5 σκηνών και των αντίστοιχων ερωτήσεων του video (Ενότητα Α’), αρχίζει η Ενότητα Β’ του παιχνιδιού. Ο χρόνος απάντησης στις επόμενες οκτώ (8) ερωτήσεις, οι οποίες θα επιλέγονται τυχαία από το ηλεκτρονικό σύστημα με μια βάση ερωτήσεων ποικίλης θεματολογίας για την ψηφιακή ασφάλεια, ξεκινά να μετρά αντίστροφα. Οι τελευταίες αυτές οκτώ ερωτήσεις δεν θα συνοδεύονται από ταινία (video) και είναι αυτές που θα βαθμολογούνται τόσο ως προς την ορθότητα των απαντήσεων, όσο και ως προς την ταχύτητα απόκρισης στις ερωτήσεις.

Το παιχνίδι ολοκληρώνεται με επιτυχία όταν οι παίκτες απαντήσουν σε όλες συνολικά τις ερωτήσεις (Ενότητα Α & Ενότητα Β’). Στην οθόνη του ΗΥ του παίκτη εμφανίζεται στο τέλος η συνολική βαθμολογία που συγκέντρωσε.

Για την βαθμολόγηση των συμμετεχόντων συνεκτιμώνται τόσο η γνώση σε θέματα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο και συνεπώς το πλήθος των ορθών απαντήσεων στα ερωτήματα της Ενότητας Β’ του Διαγωνισμού, όσο και η ταχύτητα της ανταπόκρισης των συμμετεχόντων στις απαιτήσεις του παιχνιδιού και συγκεκριμένα στην Ενότητα Β’ του παιχνιδιού.

Συγκεκριμένα, στην Ενότητα Β’ του παιχνιδιού οι συμμετέχοντες συλλέγουν βαθμούς ανάλογα με τις απαντήσεις, τις οποίες επιλέγουν σε κάθε ερώτηση (σύστημα “multiple choice”). Ορθή είναι μία και μόνο απάντηση σε κάθε ερώτηση, κάθε δε ορθή απάντηση παρέχει 20 βαθμούς, ενώ κάθε λανθασμένη απάντηση 0 βαθμούς. Παράλληλα, με την παρεχόμενη από τις ορθές απαντήσεις βαθμολογία, οι συμμετέχοντες βαθμολογούνται και για την ταχύτητα με την οποία απαντούν / αντιμετωπίζουν τα επίπεδα δυσκολίας των ερωτήσεων.

Ο διαγωνισμός Dartanian θα βραβεύσει συνολικά 6 νικητές με χρηματικά έπαθλα. Πιο συγκεκριμένα, τρία (3) ζευγάρια νικητών από την κάθε ηλικιακή κατηγορία θα λάβουν:

Ο διαδικτυακός διαγωνισμός «Οι Dartανιάν του Διαδικτύου», διαρκεί έως και τις 30/11/2008. Κάθε οικογένεια έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει στον διαγωνισμό και να παίξει από τον προσωπικό υπολογιστή του σπιτιού της, αν επισκεφθεί την ηλεκτρονική σελίδα του διαγωνισμού. Στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση είναι ανηρτημένοι οι όροι του διαγωνισμού και οι διαδικασίες για την υποβολή της συμμετοχής.

URL: http://www.dartanian.gr


5ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων / Καθηγητών

teacherH Microsoft Ελλάς διοργανώνει για πέμπτη συνεχή χρονιά τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων / Καθηγητών, ο οποίος εντάσσεται στην ευρύτερη εκπαιδευτική πρωτοβουλία της, «Συνεργάτες στη Μάθηση».

Ο διαγωνισμός αυτός προσβλέπει στην ανάδειξη Ελλήνων εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παράλληλα, μέσα από το διαγωνισμό, ενθαρρύνεται η προώθηση και ανταλλαγή βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και η δημιουργία κοινοτήτων εκπαιδευτικών μέσα από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες.

Στο διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν αναπτύξει διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προγράμματα λογισμικού όπως τα Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer κ.λπ.

Κάποια ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι η πρωτοτυπία και η ευρηματικότητα τόσο στο θέμα όσο και στις τεχνικές/τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν, η συμμετοχή των μαθητών στην όλη διαδικασία, καθώς και τα εμφανή αποτελέσματα του τρόπου διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου που επιλέχθηκε. Οι συμμετοχές θα αναρτηθούν στη Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων www.e-yliko.gr αφού εγκριθούν από ομάδα εργασίας ορισμένη αρμοδίως.

Οι τρεις νικητές του Ελληνικού διαγωνισμού θα συμμετάσχουν στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων που πρόκειται να διοργανωθεί από τη Microsoft στη Βιέννη το Μάρτιο του 2009, όπου και θα αναδειχθούν οι κορυφαίοι πρωτοπόροι δάσκαλοι από όλη την Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ, το οποίο υποστηρίζεται κάθε χρόνο από την UNESCO, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν εμπειρίες, πρακτικές και ιδέες με Ευρωπαίους συναδέλφους τους, να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες, καθώς και να ενημερωθούν για τις τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στον περσινό Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό μία από τις ελληνικές υποψηφιότητες διακρίθηκε μεταξύ των νικητών του διαγωνισμού, σε σύνολο 62 συμμετοχών από 28 χώρες. Η ελληνική νικήτρια συμμετοχή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον κ. Γιώργο Κοντέλλη, καθηγητή του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης. Η εκπαιδευτική μέθοδος του κ. Κοντέλλη με τίτλο «Η Δίκη του Γαλιλαίου», διδάσκει στους μαθητές τους νόμους και τις θεωρίες της Φυσικής μέσα από ένα βιντεοπαιχνίδι ηλεκτρονικού υπολογιστή με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο και διασκεδαστικό τρόπο. Επίσης, ο νικητής πρωτοπόρος εκπαιδευτικός θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό και Φόρουμ Πρωτοπόρων Δασκάλων / Καθηγητών που λαμβάνει χώρα στο Χονγκ Κόνγκ, 3 – 7 Νοεμβρίου 2008.

Υποβολή αιτήσεων για το διαγωνισμό μέχρι την Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2009.

Για περισσότερες πληροφορίες:

URLs:
http://www.e-yliko.gr
http://www.microsoft.com/hellas/education/pil/forumteachers.mspx


Διεθνής μαθητικός διαγωνισμός «ThinkQuest Website Competition 2009»

Ο διεθνής μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας εκπαιδευτικών web sites ThinkQuest Website Competition 2009, ο οποίος διοργανώνεται από το Oracle Education Foundation, έχει ήδη ξεκινήσει και δέχεται τις συμμετοχές ομάδων 3-6 μαθητών 9-18 χρονών από όλο τον κόσμο. Ένας δάσκαλος (Coach) εγγράφει την ομάδα/ομάδες μέσω της ιστοσελίδας του διαγωνισμού, δηλώνοντας το θέμα του web site. Μετά την έγκριση της εγγραφής, ο Coach μπορεί να αιτηθεί και να λάβει δωρεάν ένα έως τρία πακέτα με τα τέσσερα προγράμματα της Adobe για την ανάπτυξη και σχεδιασμό του web site. Αιτήσεις για το δωρεάν λογισμικό γίνονται δεκτές μέχρι τις 13 Φεβρουαρίου 2009 ή μέχρι εξαντλήσεως του αριθμού των πακέτων.

Οι ομάδες δημιουργούν εκπαιδευτικά web sites εστιάζοντας σε μία από τις επίσημες κατηγορίες θεμάτων του διαγωνισμού. Τα Κριτήρια Αξιολόγησης ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας, τα οποία μπορεί να είναι από διαφορετικά σχολεία, περιοχές ή χώρες. Οι συμμετοχές αξιολογούνται μέσω μιας διαδικασίας δύο σταδίων η οποία περιλαμβάνει αξιολόγηση από εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο και στη συνέχεια από διεθνή επιτροπή εκπαιδευτικών που αξιολογεί τα sites με τη μεγαλύτερη βαθμολογία.

Τα ολοκληρωμένα web sites δημοσιεύονται στη ThinkQuest Library, ώστε να είναι προσβάσιμα από όλο τον κόσμο! Οι νικήτριες ομάδες θα ανακοινωθούν την 1η Ιουνίου 2009 και θα κερδίσουν σημαντικά βραβεία (όπως laptops, ψηφιακές κάμερες, χρηματικά ποσά για τα σχολεία, κ.λπ), ενώ θα ταξιδεύσουν και στο ThinkQuest Live, την εκδήλωση απονομής των βραβείων, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο San Francisco της Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 30.000 μαθητές διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο ThinkQuest από την έναρξή του το 1996.

Τελική ημερομηνία κατάθεσης των web sites είναι στις 2 Απριλίου 2009.

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους όρους του Διαγωνισμού:

URL: http://www.thinkquest.org/competition


6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (Φλώρινα 2009)

Διδακτική Φυσικών ΕπιστημώνTo 6ο Συνέδριο «Οι Πολλαπλές Προσεγγίσεις της Διδασκαλίας και της Μάθησης των Φυσικών Επιστημών» θα πραγματοποιηθεί στη Φλώρινα, από 7 έως 10 Μαΐου 2009.

Tα τελευταία 50 χρόνια, ερευνητικά, η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) παρουσίασε σημαντικές εξελίξεις σε σχέση με το περιεχόμενο, τους στόχους και τις μεθόδους διδασκαλίας των ΦΕ στην Α’ και Β’βάθμια εκπαίδευση και ίσως και πέραν αυτών. Έτσι πέρασε από την συμπεριφοριστική προσέγγιση, τη διαδικασία μεταφοράς της γνώσης και τον απόλυτο σεβασμό του περιεχομένου των ΦΕ (1960 – 1970), σε πιο μαθητοκεντρικές και ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις. Δηλαδή στην ιδέα της ανακάλυψης, για να φθάσει στην εποχή του εποικοδομητισμού και της έμφασης στις ιδέες των μαθητών και του ρόλου τους στη διδασκαλία και μάθηση (1980 – 1990).

Σήμερα, μέσα και στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης, αξιοποιούνται παλιότερες εμπειρίες, όπως η μάθηση μέσω διερεύνησης ή/και μοντελοποίησης, οι οποίες δίνουν έμφαση στις διαδικασίες διερεύνησης που οδηγούν στη μάθηση των επιστημονικών μοντέλων, αλλά και στη μύηση στις επιστημονικές διαδικασίες. Οι ιδέες της διερεύνησης και μοντελοποίησης ευνοούνται και από την ραγδαία ανάπτυξη των ΤΠΕ, οι οποίες προσφέρουν κατάλληλα εργαλεία και υποστήριξη. Παράλληλα εμφανίζονται και νέες ιδέες όπως η έννοια του επιστημονικού γραμματισμού με ασαφή και τον ορισμό του και τις μεθόδους επίτευξής του, διαπολιτισμικές ή και διαθεματικές προσεγγίσεις, όπως και προσεγγίσεις για την εκπαίδευση ειδικών ομάδων μαθητών. Το ενδιαφέρον στοιχείο βρίσκεται στο ότι σε αντίθεση με προηγούμενες απόπειρες αλλαγής φαίνεται ότι οι νέες προσεγγίσεις ενσωματώνουν σε μεγάλο βαθμό παλιότερες ιδέες, όπως π.χ. η αξιοποίηση των αρχικών ιδεών των μαθητών και η επέκταση της έννοιας της ανακάλυψης. Σήμερα, η ωρίμανση της επιστημονικής κοινότητας της ΔΦΕ αναζητεί την κατάλληλη διδακτική προσέγγιση, για το συγκεκριμένο περιεχόμενο που πρόκειται να διδαχτεί.

Στο επίπεδο της εκπαιδευτικής πράξης, η Ελληνική περίπτωση, δείχνει να προσπαθεί να ενσωματώσει ορισμένες από τις προηγούμενες καινοτομίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων και σχολικών βιβλίων και τη δημιουργία σημαντικών εργαστηριακών υποδομών ιδιαίτερα στα Λύκεια. Στο επίπεδο της διδασκαλίας, αν και γίνεται προσπάθεια για πειράματα και πιο ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις, δεν φαίνεται να υποχωρεί σημαντικά η παραδοσιακή διδασκαλία, λόγω και της περιορισμένης (μετ)εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.

Το Συνέδριο αυτό σκοπεύει:

Για το λόγο αυτό στο Συνέδριο προτείνεται να παρουσιασθούν και συζητηθούν παλιότερες και νεότερες προσεγγίσεις όπως:

Υποβολή εργασιών από τους ενδιαφερομένους μέχρι 30 Νοεμβρίου 2008.

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://www.uowm.gr/kodifeet

Infoδρόμιο

Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του Internet (2ο μέρος)

από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας

Οι συνάδελφοι από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας μας απέστειλαν συλλογή κειμένων που έχουν δημοσιευθεί στον αθηναϊκό τύπο («Τα Νέα», «Το Βήμα», «Η Καθημερινή», «Η Ελευθεροτυπία», κ.ά.).

Όλα τα κείμενα έχουν αναρτηθεί στη διεύθυνση:
http://dide.flo.sch.gr/Plinet/Tutorials/Tutorials-InternetSocialConsequences-1.html

Ένας Αόρατος Κατάσκοπος στον Υπολογιστή μας

Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες δημιουργούν προγράμματα υπολογιστών τα οποία μπορούν να εγκαταστήσουν οι αγοραστές τους στον υπολογιστή ενός απομακρυσμένου χρήστη, με τον οποίο συνομιλούν μέσω του Internet ή επικοινωνούν με e-mail, με απώτερο σκοπό να αποκτήσουν πλήρη έλεγχο του απομακρυσμένου υπολογιστή ή και απλά να παρακολουθούν όλες τις ενέργειες του απομακρυσμένου χρήστη.

Ο επικεφαλής του Κέντρου Πληροφόρησης για το Ηλεκτρονικό Απαραβίαστο (Electronic Privacy Information Center) στις ΗΠΑ δήλωσε ότι η πώληση προγραμμάτων που παγιδεύουν τις επικοινωνίες των πολιτών εν αγνοία τους παραβιάζει τη σχετική νομοθεσία για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Υπάρχει, όμως, και η άλλη πλευρά που υποστηρίζει ότι η χρήση τέτοιων ηλεκτρονικών προγραμμάτων κατασκοπείας είναι νόμιμη, καθώς οι εργοδότες θέλουν να παρακολουθούν τη χρήση του Internet από τους εργαζομένους και άρα και την απόδοσή τους, οι γονείς θέλουν να γνωρίζουν σε ποιες ιστοσελίδες περιηγούνται τα παιδιά τους αλλά υπάρχουν και οι καχύποπτοι σύζυγοι!

Άσχημο Τέλος από το Πολύ… Internet

Τον Σεπτέμβριο του 2007 ένας 30χρονος Κινέζος κατέρρευσε σ' ένα Internet Cafe μετά από τρεις συνεχόμενες ημέρες όπου έπαιζε παιχνίδια στο Internet. Πέθανε από εξάντληση καθώς δεν σηκώθηκε καθόλου από την καρέκλα του, απορροφημένος από τα παιχνίδια. Ως αποτέλεσμα αυτού του συμβάντος, οι κινεζικές αρχές αποφάσισαν να αναστείλουν προσωρινά τη χορήγηση αδειών για καινούργια Internet Cafe, ενώ επέβαλαν περιορισμούς και στον χρόνο που ένας χρήστης μπορεί να συνδέεται στο Internet.

Το Σερφάρισμα στον Χώρο Εργασίας

Πριν από μερικά χρόνια οι εργαζόμενοι να ήθελαν να ξεφύγουν για λίγο από τον χώρο εργασίας τους για να ακούσουν μουσική, να διαβάσουν τις τελευταίες ειδήσεις από τις εφημερίδες, να κάνουν τα ψώνιά τους ή καινούργιες γνωριμίες ή και να παίξουν παιχνίδια, ενώ σήμερα όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά περισσότερα, μπορούν να γίνουν από την άνεση που προσφέρουν ο χώρος εργασίας και οι μεγάλες ταχύτητες και επιλογές των νέων τεχνολογιών του Internet.

Έρευνα που έγινε σε μεγάλες δυτικές χώρες, έδειξε ότι περίπου οι μισοί εργαζόμενοι παραδέχονται ότι η περιήγηση στο Internet αποτελεί την κύρια απασχόλησή τους τις ώρες που περνούν στη δουλειά τους και αυτό οφείλεται στις ατελείωτες επιλογές που προσφέρει το Διαδίκτυο γι' όλους και γι' όλα τα ενδιαφέροντα.

Οι Κοινωνικές και οι Επαγγελματικές Ιστοσελίδες

Ένα μεγάλο θέμα προέκυψε όταν ένας Αμερικανός επιχειρηματίας διαπίστωσε ότι ανάμεσα στους διαδικτυακούς φίλους που είχε αποκτήσει στο Facebook βρισκόταν κι ένας υπάλληλος της εταιρείας του. Το ζήτημα αυτό τέθηκε στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης στο Internet, καθώς όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που επιλέγουν τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για να κάνουν διάλειμμα από την εργασία τους. Το ερώτημα είναι τι κάνεις αν διαπιστώσεις ότι το άτομο με το οποίο επικοινωνείς είναι ο προϊστάμενός σου στη δουλειά ή ο καθηγητής σου στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο και όχι ένας φίλος ή παλιός συμμαθητής ή συνάδελφος.

Το Internet Αλλάζει την Εκπαίδευση

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων Αττικής το μάθημα στην Πέμπτη τάξη δεν γίνεται με τον κλασικό τρόπο, αλλά διεξάγεται στο εργαστήριο πληροφορικής με τη βοήθεια ενός διαδραστικού πίνακα ή πίνακα αφής, όπου οι μικροί μαθητές μαθαίνουν το μάθημα της Γεωγραφίας ανοίγοντας το γνωστό πρόγραμμα Google Earth και κάνουν και εικονικά πειράματα Φυσικής.

Με τη βοήθεια των υπολογιστών του σχολείου και των προγραμμάτων ελεύθερου λογισμικού που είναι εγκατεστημένα, ασχολούνται με ασκήσεις μαθηματικών, συνεργάζονται σε blogs, ανταλλάσσουν μηνύματα και ιδέες σε fora, βρίσκουν πληροφορίες στο Internet, κ.ά. Τα παιδιά δείχνουν ενθουσιασμένα μ’ αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο πρόθυμα και πολύ πιο αφοσιωμένα στο μάθημα. Ακόμα, τα πολλά, διαφορετικά μέσα διδασκαλίας βοηθάνε τα παιδιά που δεν τα πάνε καλά με τη λεκτική επικοινωνία.

Το Διαδικτυακό Ραδιόφωνο

Έφθασαν αισίως τους 300 στις αρχές του 2008 οι ραδιοφωνικοί σταθμοί στη χώρα μας που εκπέμπουν αποκλειστικά στο Διαδίκτυο, θυμίζοντας κάτι από την παλιά καλή εποχή των πειρατικών ραδιοφωνικών σταθμών, δηλ. ένα παρθένο έδαφος όπου φυτρώνει κάθε καρυδιάς καρύδι.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του διαδικτυακού ραδιοφώνου είναι ότι ο χρήστης-ακροατής χάνει την αίσθηση της απόστασης, αφού μπορεί να ακούει το ίδιο καλά ραδιοφωνικούς σταθμούς που βρίσκονται σε πολύ μεγάλη απόσταση, ακόμα και σε άλλες ηπείρους.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του διαδικτυακού ραδιοφώνου συγκαταλέγονται το ότι οι ψηφιακοί ακροατές μπορούν να καταγράψουν σε ψηφιακή μορφή τις εκπομπές που τους ενδιαφέρουν αλλά και να παρακολουθήσουν ηχογραφημένα μαθήματα ξένων γλωσσών από τους επίσημους ραδιοφωνικούς σταθμούς μερικών κρατών που εκπέμπουν μέσω του Internet.


Σχολικές ιστοσελίδες (3ο μέρος)

Στο 3ο μέρος του αφιερώματος αντιγράφουμε αποσπάσματα από την εισήγηση «Σχολικές Ιστοσελίδες: Η περίπτωση των Ελληνικών Γυμνασίων» των Ν. Δαπόντε, Ε. Σχίζα και Γ. Σαλονικίδη, από τα Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη Διδακτική Πράξη» (Σύρος, 4-6 Μαΐου 2007).

Προτάσεις για το περιεχόμενο και τη δομή των σχολικών ιστοσελίδων

Ένας δικτυακός τόπος σχολείου πρέπει:

Η σχολική ιστοσελίδα οφείλει όχι μόνο να δείχνει αλλά και να προβάλλει το «πρόσωπο του σχολείου» στην κοινωνία.

Εκπαιδευτικά θέματα

Σεμινάριο «Αξιοποίηση τεχνικών ασύγχρονης και εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας μέσα από το περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης moodle»

Το 1ο Γραφείο Δ.Ε. Ν. Ηλείας, με την έγκριση και συμπαράσταση του Συμβούλου Πληροφορικής κ. Πετρόπουλου Ηλία, διοργανώνει σεμινάριο με θέμα «Αξιοποίηση τεχνικών ασύγχρονης και εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας μέσα από το περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης moodle». Με τον όρο «Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση», εννοούμε την εκπαιδευτική διαδικασία στην οποία εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι δεν συνυπάρχουν απαραιτήτως στον ίδιο φυσικό χώρο και δεν απαιτείται η ταυτόχρονη συμμετοχή των δύο πλευρών. Το παραπάνω σεμινάριο διοργανώθηκε και την προηγούμενη χρονιά και παρουσιάστηκε στη Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής που διεξήχθη 11 έως 12 Απριλίου 2008 στη Ρόδο όπου και κίνησε το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών.

Το σεμινάριο απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στο Νομό Ηλείας. Επειδή υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων θα προτιμηθούν οι συνάδελφοι που ξεκίνησαν την περσινή χρονιά και για κάποιο λόγο δεν ολοκλήρωσαν το σεμινάριο. Στη συνέχεια θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Στόχος του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση και η εξάσκηση των εκπαιδευτικών με μεθόδους και τεχνικές ασύγχρονης και εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας. Για το συγκεκριμένο σκοπό έχει επιλεγεί να παρουσιαστεί ένα αρκετά «δημοφιλές» περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης – διδασκαλίας, το moodle. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, έχει ήδη επιλεγεί από εκπαιδευτικά ιδρύματα διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, σαν Σύστημα Διαχείρισης Μαθημάτων (CMS - Course Management System).

Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να εξασκηθούν, μέσα από την πλατφόρμα του moodle, στη σχεδίαση, την οργάνωση, την παρουσίαση και την αξιολόγηση μιας διδακτικής ενότητας με μεθόδους ασύγχρονης και ηλεκτρονικής μάθησης καθώς και με τη χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Το σεμινάριο πρόκειται να υλοποιηθεί από το Δεκέμβριο 2008 έως και τον Ιούνιο 2009 με τη μέθοδο της «μεικτής» διδασκαλίας. Συγκεκριμένα στη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς πρόκειται να γίνουν 5 μεσημεριανές εκπαιδευτικές συναντήσεις ενώ ενδιάμεσα θα προγραμματιστούν πρακτικές ασκήσεις οι οποίες θα διεξάγονται μέσω του διαδικτύου. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την συμμετοχή στο σεμινάριο είναι τόσο η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, κατά προτίμηση από το σπίτι, όσο και η εξοικείωση με την πλοήγηση στο διαδίκτυο. Ο χώρος διεξαγωγής του σεμιναρίου θα είναι το ΓΕΛ Ανδραβίδας και το 4ο Γυμνάσιο Πύργου και η ώρα από 14:30 ως 18:30.

Στους καθηγητές που θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο θα απονεμηθούν βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης, αφού ολοκληρώσουν το 70% των ασκήσεων.

Τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι των δεκαπέντε ατόμων, ενώ θα υπάρχουν σημειώσεις διαθέσιμες μέσω του διαδικτύου για κάθε ενδιαφερόμενο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στον κ. Νταλούκα Βασίλη στο τηλέφωνο 26230-29178 ή με τον κ. Δαούση Δημήτρη στο 26210-27316.

Οι ημερομηνίες και ο τόπος διεξαγωγής του σεμιναρίου θα είναι:

Εβδο-
μάδα
Ώρα Ημερομηνία στο
ΓΕΛ Ανδραβίδας
Ημερομηνία στο
4ο Γυμνάσιο Πύργου
1 14:30 – 18:30 Τρίτη 9/12/08 Τετάρτη 10/12/08
7 14:30 – 18:30 Τρίτη 20/1/2009 Τετάρτη 21/1/2009
12 14:30 – 18:30 Τετάρτη 25/2/2009 Πέμπτη 26/2/2009
17 14:30 – 18:30 Δευτέρα 30/3/2009 Τετάρτη 1/4/2009
23 14:30 – 18:30 Τετάρτη 13/5/2009 Πέμπτη 14/5/2009

URL: http://dideilei.gr/moodle


Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου

Ίδρυμα ΕυγενίδουΜε ιδιαίτερη χαρά, το Ίδρυμα Ευγενίδου σας προσκαλεί και φέτος σε μια διαδραστική «περιπέτεια» στο συναρπαστικό κόσμο της επιστημονικής γνώσης και των τεχνολογικών επιτευγμάτων.

Οι μαθητές των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας μας έχουν στη διάθεσή τους ένα χώρο που συνδυάζει αρμονικά μάθηση και ψυχαγωγία: τη μόνιμη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας που λειτουργεί στο Ίδρυμα Ευγενίδου από το 2007. Η έκθεση εκτείνεται σε τρεις ορόφους, συνολικής επιφάνειας 1200 m2 και περιλαμβάνει 65 διαδραστικά εκθέματα χωρισμένα στις εξής θεματικές ενότητες: «Ύλη και Υλικά» (ισόγειο), «Επικοινωνία: Ήχος και Εικόνα» (1ος όροφος) και «Βιοτεχνολογία» (2ος όροφος).

Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας αποτελεί μια εναλλακτική προσέγγιση σε επιστημονικούς νόμους και αρχές, αλλά και σε τεχνολογικές εφαρμογές. Η προσέγγιση αυτή συμπληρώνει ιδανικά τις μεθόδους και τις πρακτικές του σχολείου.

Ο μαθητής, ερχόμενος σε επαφή με τα εκθέματα της Διαδραστικής Έκθεσης Επιστήμης και Τεχνολογίας έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις γνώσεις του, να αφήσει ελεύθερη τη φαντασία και την εφευρετικότητά του και να αγαπήσει την ανακάλυψη.

Οι προτεινόμενοι τρόποι επίσκεψης είναι οι εξής:

Πέραν από αυτούς τους τρόπους επίσκεψης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το δικό του τρόπο επίσκεψης, να συνθέσει τη δική του «Διαδρομή», εκείνη που ταιριάζει καλύτερα με τη σύνθεση της τάξης, τις προτιμήσεις των μαθητών, αλλά και το εκάστοτε περιεχόμενο της διδασκαλίας εντός της τάξης.

Σε κάθε περίπτωση, για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων είναι απαραίτητη η προετοιμασία της επίσκεψης και η ενεργός συμμετοχή των συνοδών καθηγητών θετικών επιστημών. Ο/Η εκπαιδευτικός που θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας, θα έχει στη διάθεσή του/της κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό που παρέχεται από το Ίδρυμα Ευγενίδου, αλλά και υποστήριξη από εξειδικευμένο προσωπικό.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν τη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας δικαιούνται ελεύθερη είσοδο δύο ατόμων, τις ημέρες και ώρες λειτουργίας της, με την επίδειξη της κάρτας μέλους της ΟΛΜΕ ή της κάρτας ελεύθερης εισόδου που δικαιούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας της Διαδραστικής Έκθεσης μπορείτε να λάβετε στον πρόσφατα ανανεωμένο διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος Ευγενίδου.

URL: http://www.eugenfound.edu.gr


Εκπαιδευτικό λογισμικό Scratch

Το scratch είναι μια νέα σχετικά γλώσσα προγραμματισμού σχεδιασμένη για την εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ψηφιακή τέχνη.

Scratch

Η ζωντανή κοινότητα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το περιβάλλον scratch στο διαδίκτυο δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης. Το scratch είναι ελεύθερο λογισμικό βασισμένο στο squeak.

Scratch

Έχει σχεδιαστεί για χρήση από την ηλικία των 8 ετών. Οι σχεδιαστές του scratch στοχεύουν στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων όπως: δημιουργική σκέψη, σαφή επικοινωνία, συστηματική ανάλυση, αποδοτική συνεργασία, επαναληπτικό-προοδευτικό σχεδιασμό και δεξιοτήτων δια βίου μάθησης. Τα παιδιά που προγραμματίζουν στο scratch έρχονται σε επαφή με σημαντικές μαθηματικές και υπολογιστικές ιδέες, ενώ παράλληλα κατανοούν καλύτερα τη διαδικασία του σχεδιασμού.

Ο Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών του Ε.Α.Ι.Τ.Υ έχει εμπλακεί στην Ελληνοποίηση του πακέτου και η Ελληνική πλατφόρμα έχει ήδη δημοσιευτεί στην κοινότητα του scratch (http://scratch.mit.edu).

Τεχνικά θέματα

Αντικεραυνική προστασία των τηλεπικοινωνιακών κυκλωμάτων

Εν όψει του χειμώνα θα πρέπει να ληφθούν κατάλληλα μέτρα για την προστασία των υπολογιστικών και τηλεπικοινωνιακών υποδομών που υπάρχουν στις σχολικές και διοικητικές μονάδες από ανωμαλίες της τάσης του ηλεκτρικού ρεύματος και από υπερτάσεις που προκαλούνται από κεραυνούς.

Οι περισσότεροι κάτοχοι τέτοιων υποδομών γνωρίζουν για τη χρήση και την προστασία που παρέχουν τα Τροφοδοτικά Αδιάλειπτης Παροχής Ισχύος (UPS - Uninterruptible Power Supply).

Ωστόσο, πολλοί αγνοούν ότι σε περίπτωση πτώσης κεραυνού είναι δυνατό να πληγεί ο εξοπλισμός από υπέρταση που μπορεί να εμφανιστεί στην τηλεπικοινωνιακή γραμμή σύνδεσης με το Διαδίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, μέσω τηλεφωνικών γραμμών είναι δυνατό να καταστραφούν και τηλέφωνα, φαξ, τηλεφωνικά κέντρα, modem, δρομολογητές, κ.ά.

Τα περισσότερα UPS έχουν δυνατότητα για προστασία και της τηλεφωνικής γραμμής. Αλλά και πολλά πολύμπριζα προστασίας (Surge Arrestors) έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Όμως, πολλοί χρήστες, ενώ διαθέτουν τέτοιου είδους UPS ή πολύμπριζο, δεν έχουν εφαρμόσει την κατάλληλη συνδεσμολογία.

Συγκεκριμένα, η τηλεφωνική γραμμή θα πρέπει να συνδέεται στην υποδοχή «IN» (ή «LINE») του UPS ή του πολύμπριζου προστασίας, ενώ με ξεχωριστό καλώδιο ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός θα πρέπει να συνδέεται στην υποδοχή «OUT» (ή «TEL»).

Πολύμπριζο προστασίας

Πολύμπριζο προστασίας

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/tech/ups.php