ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο «Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση»

Τεύχος 22 / Δεκέμβριος 2008

Στο τελευταίο τεύχος του Ε.Δ. για το 2008 μπορείτε να ενημερωθείτε για ένα πλήθος διαγωνισμών και εκδηλώσεων που έγιναν ήδη, ή θα πραγματοποιηθούν στη νέα χρονιά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω των σχολικών διακοπών, παρουσιάζουν οι παραστάσεις που προβάλλονται αυτόν τον καιρό στο ψηφιακό πλανητάριο. Επίσης, στο 3ο μέρος του αφιερώματος για τις Κοινωνικές Επιδράσεις του Internet υπάρχει αναφορά για τις «Κινητοποιήσεις των Bloggers», θέμα πολύ επίκαιρο τις τελευταίες, δύσκολες για την εκπαιδευτική κοινότητα, ημέρες.

Ευχόμαστε σε όλους χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο και δημιουργικό νέο έτος.

Για το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νίκος Αδαμόπουλος

comic

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Infoδρόμιο

Εκπαιδευτικά θέματα

Ημερολόγιο

31 Δεκεμβρίου 2008 Λήξη υποβολής προτάσεων για εισηγήσεις 1ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία» (Βόλος)
9 Ιανουαρίου 2009 Λήξη υποβολής συμμετοχών 2ος Διαγωνισμός Επιστημονικού Πειράματος «Μάγοι της Επιστήμης» (Αθήνα)
10 Ιανουαρίου 2009 Λήξη υποβολής προτάσεων για εισηγήσεις 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (Φλώρινα)
15 Ιανουαρίου 2009 Λήξη συμμετοχής Πανευρωπαϊκός Διαγωνισμός - Κουίζ γνώσεων για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2009
1 Φεβρουαρίου 2009 Λήξη υποβολής λύσεων
Α΄ Φάσης
21ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής
10 Φεβρουαρίου 2009 Εκδηλώσεις - Εορτασμός Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2009

Νέα & ανακοινώσεις

11o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

του Βασίλη Αγγελόπουλου, εκπαιδευτικού ΠΕ20
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και ΝέουςΜε μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε και φέτος το 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους. Ένα φεστιβάλ που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες αλλά και σε νέους από ολόκληρο τον κόσμο και που αποτελεί το μεγαλύτερο πολιτιστικό γεγονός του νομού Ηλείας.

Έτσι, την εβδομάδα από 29 Νοεμβρίου μέχρι 6 Δεκεμβρίου 2008 «οι πιστοί του φεστιβάλ» είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν 12 ταινίες μεγάλου μήκους, 12 ταινίες μικρού μήκους και 12 ταινίες animation με πρωταγωνιστές παιδιά από όλο τον κόσμο. Παράλληλα λειτουργούσαν και πολλά εργαστήρια, όπως μοντάζ, φωτογραφίας κ.λπ., ενώ έγιναν και πολλές εκδηλώσεις, όπως συναυλίες, εκθέσεις, παρουσιάσεις βιβλίων και ημερίδες σε δεκάδες πόλεις και χωριά του νομού.

Επίσης, το Φεστιβάλ, θέλοντας να ενθαρρύνει τα παιδιά και τους νέους να εκφράζονται με εικόνες και ήχους ώστε να δημιουργούν τα δικά τους οπτικοακουστικά έργα, διοργάνωσε από 22 Νοεμβρίου μέχρι 6 Δεκεμβρίου, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, την 8η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera Zizanio, όπου φέτος οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις 300 από 21 ευρωπαϊκά κράτη αλλά και τις Η.Π.Α, Κορέα και Ιορδανία. Oι δε Ελληνικές συμμετοχές ήταν πάνω από 70.

8η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας Camera ZizanioΚατά τη διάρκεια της τελετής λήξης του Φεστιβάλ δόθηκαν και τα βραβεία τόσο της κριτικής επιτροπής των μεγάλων όσο και της κριτικής επιτροπής των παιδιών. Από την κριτική επιτροπή των μεγάλων βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους πήρε η ταινία «Ταχαάν – Το παιδί με την χειροβομβίδα» από την Ινδία του Santosh Sivan, βραβείο καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους πήρε η ταινία «Ο ζωγράφος του πανικού» από την Σουηδία του Johan Hagelback. Από την κριτική επιτροπή των παιδιών βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους πήρε η ταινία «Χωρίς σήμα» από την Γαλλία, βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους μυθοπλασίας πήρε η ταινία «Πράγματα που δεν ξεχνιούνται ποτέ» από τη Ιταλία, ενώ βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων πήρε η ταινία «Σταγόνα στον ωκεανό» από τη Ελλάδα των Θοδωρή Βένερη και Δημήτρη Χελιώτη.

URLs:
http://www.olympiafestival.gr
http://www.neanikoplano.gr


Ελληνική διάκριση στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό eLearning Awards 2008

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του 2ου Γυμνασίου Ζεφυρίου στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό eLearning Awards 2008, η σχολική εργασία του σχολείου για την ανακύκλωση κατέλαβε την 2η θέση ανάμεσα σε 366 συμμετοχές από 32 χώρες. Πιο συγκεκριμένα το βραβείο: SMART Silver Award for Mathematics and Science, Athanasios Tsagatakis (Greece) from 2nd Junior High School of Zefyri for «Reduce - Reuse – Recycle».

eLearning Awards 2008

URLs:
http://elearningawards.eun.org
http://2gym-zefyr.att.sch.gr/recycle/recycle.html


Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για τη Βέλτιστη Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των Εκπαιδευτικών Λογισμικών

του Δημήτρη Δαούση, εκπαιδευτικού ΠΕ19
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

Το τελευταίο διάστημα θα έχετε αντιληφθεί ότι έχει φτάσει στα σχολεία ένα νέο πακέτο με εκπαιδευτικά λογισμικά από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, που καλύπτουν τις ανάγκες αρκετών κλάδων της Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης. Για την ειδικότητα της Πληροφορικής έχουμε δύο νέα εκπαιδευτικά λογισμικά, και τα δύο αφορούν το Γυμνάσιο. Αυτά είναι το Informaticus από την MLS Πληροφορική Α.Ε. και την Πληροφορική Α’ – Γ’ Γυμνασίου από την Κόρυμβος Ανώνυμη Εμπορική Βιομηχανική.

Για την καλύτερη ενημέρωση και εξοικείωση των εκπαιδευτικών Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο υλοποίησε το Έργο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για τη Βέλτιστη Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των Εκπαιδευτικών Λογισμικών» επιδιώκοντας τη διεύρυνση και την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχονται στην Α’θμια και Β’θμια Εκπαίδευση με χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών από συγκεκριμένους κλάδους εκπαιδευτικών.

Στόχοι του Έργου

Βασικός στόχος του Έργου είναι η βέλτιστη αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και των εκπαιδευτικών λογισμικών που έχει προμηθευτεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Οι ειδικότεροι στόχοι του Έργου είναι να:

Η ομάδα-στόχος του Έργου ήταν περίπου 600 Εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής και, συγκεκριμένα, 210 Εκπαιδευτικοί της Α’θμιας Εκπαίδευσης (Κλάδου ΠΕ70) και 390 Εκπαιδευτικοί της Β’θμιας Εκπαίδευσης (Κλάδων ΠΕ02, ΠΕ04, ΠΕ06 και ΠΕ19-20) σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα και Ηράκλειο.

Από το Νομό της Ηλείας παρακολούθησαν το πρόγραμμα και ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις εξετάσεις πιστοποίησης που έλαβαν μέρος στην Πάτρα το χρονικό διάστημα από 29/11/2008 έως 06/12/2008 οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής: Δημήτρης Δαούσης (ΠΕ19, Τεχνικός υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας), Ελένη-Φωτεινή Αλικανιώτη (ΠΕ20, Τεχνικός υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας), Βασίλης Νταλούκας (ΠΕ19, Γενικό Λύκειο Ανδραβίδας) και Θεανώ Γαζάκη (ΠΕ19, ΕΠΑ.Λ. Κρεστένων).

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://www.eetpe.gr


3η Ημερίδα «Διδακτική της Πληροφορικής» στην Πάτρα

3η Ημερίδα «Διδακτική της Πληροφορικής»Πραγματοποιήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 2008, στην Πάτρα, η 3η Ημερίδα «Διδακτική της Πληροφορικής» που διοργάνωσε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Αχαΐας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Στο 1ο μέρος «Διδακτικά Παραδείγματα από την Εκπαιδευτική πράξη» παρουσιάστηκαν:

Στο 2ο μέρος «Τάσεις και εξελίξεις στο χώρο της πληροφορικής» παρουσιάστηκαν:


3η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Δ.Ε. (Αλεξανδρούπολη)

Σύμφωνα με την 144893/Γ2/10-11-2008 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, σας γνωρίζουμε ότι η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής Δ.Ε. και τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Έβρου και Ροδόπης διοργανώνουν σε συνεργασία με το Γραφείο Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης, το Tμήμα Στ΄ Μελετών της Διεύθυνσης Σ.Ε.Π.Ε.Δ του ΥΠΕΠΘ και το Τμήμα Δ.Ε. Πληροφορικής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, την 3η Πανελλήνια Διημερίδα Πληροφορικής με θέμα «Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση – Καινοτομία και Δημιουργικότητα». Η Διημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 3 και 4 Απριλίου 2009 στην Αλεξανδρούπολη και μπορούν να συμμετάσχουν, εφόσον το επιθυμούν:

Βασικός στόχος είναι η επικοινωνία και η ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ των καθηγητών Πληροφορικής Δ.Ε., στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και όλων όσων ενδιαφέρονται για τα θέματα της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, προκειμένου να ενισχυθεί η ανάπτυξη και αξιοποίηση της επιστημονικής και εκπαιδευτικής κοινότητας.

Θεματικοί άξονες:

Υποβολή εργασιών προς κρίση μέχρι 30 Ιανουαρίου 2009.

Για περισσότερες πληροφορίες:

URL: http://pdkap.sch.gr


Κατάρτιση Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων του Υπ.Ε.Π.Θ.

Κατάρτιση Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων του Υπ.Ε.Π.Θ.Το Υπ.Ε.Π.Θ., δεδομένης της ανάγκης συγκρότησης Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων με σκοπό τη διασφάλιση της διαρκούς αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών δια βίου μάθησης, μέσω της συνεχούς αναβάθμισης της ποιότητας των εκπαιδευτών ενηλίκων, της συνεχούς εκπαίδευσης και επιμόρφωσής τους, της διαφανούς και αξιοκρατικής διαχείρισης των εκπαιδευτών ενηλίκων, του διαρκούς εμπλουτισμού με νέους εκπαιδευτές και της αποτελεσματικότερης αντιμετώπισης των διαδικασιών εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και διαχείρισης των εκπαιδευτών ενηλίκων, αποφάσισε:

α) Να αναθέσει την εκπαίδευση και επιμόρφωση σε θέματα δια βίου μάθησης των εκπαιδευτών ενηλίκων στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.).

β) Την κατάρτιση Ενιαίου Μητρώου Εκπαιδευτών Ενηλίκων του Υπ.Ε.Π.Θ. το οποίο αφορά τη δια βίου εκπαίδευση και την αρχική επαγγελματική κατάρτιση, από το οποίο και μόνο είναι δυνατή η απορρόφηση εκπαιδευτών ενηλίκων για τους ακόλουθους φορείς:

Έτσι, η Γ.Γ.Δ.Β.Μ. του Υπ.Ε.Π.Θ. έχει ανακοινώσει ότι από την Τετάρτη 5-11-2008 έχουν αρχίσει οι διαδικασίες ένταξης των Εκπαιδευτών Ενηλίκων στο Ενιαίο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων μέσω ενός διαδικτυακού πληροφοριακού συστήματος υποβολής των σχετικών αιτήσεων.

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί θα «κλειδώνουν» ώστε να γίνεται έλεγχος – διασταύρωση με τα αποσταλθέντα δικαιολογητικά. Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, οι υποψήφιοι προς ένταξη στο Ενιαίο Μητρώο Εκπαιδευτές που έχουν ήδη υποβάλει αιτήσεις δεν θα μπορούν να παρέμβουν για τροποποιήσεις, παρά μόνο να βλέπουν τα στοιχεία που έχουν ήδη καταχωρήσει. Ταυτόχρονα, το σύστημα θα μπορεί να δέχεται νέες αιτήσεις υποψηφιότητας για εγγραφή στο Ενιαίο Μητρώο, οι οποίες θα είναι ανοικτές για οποιαδήποτε επεξεργασία. Στην περίπτωση που κάποιος δεν έχει αποστείλει φάκελο δικαιολογητικών, η αίτησή του θα παραμένει σε «εκκρεμότητα» και θα ελεγχθεί την επόμενη φορά που θα πραγματοποιηθεί έλεγχος.

Μετά την πραγματοποίηση των ελέγχων, θα ανακοινώνονται στο διαδίκτυο τα προσωρινά αποτελέσματα της μοριοδότησης καθώς επίσης και τα τυχόντα προβλήματα που κάποιες αιτήσεις παρουσιάζουν, ώστε να γίνονται οι απαραίτητες διορθώσεις.

Οι ημερομηνίες στις οποίες θα γίνουν τα «κλειδώματα» και ο έλεγχος των αιτήσεων θα είναι για την πρώτη περίοδο της λειτουργίας του Μητρώου (2008-9) στις 15 Δεκεμβρίου 2008, 15 Φεβρουαρίου 2009 και 15 Απριλίου 2009.

Με νεότερη ανακοίνωση στο διαδίκτυο, όλοι οι ενταγμένοι Εκπαιδευτές μέχρι και την 15η Απριλίου 2009 στο Ενιαίο Μητρώο, θα κληθούν να δηλώσουν ηλεκτρονικά το ενδιαφέρον τους για τα προβλεπόμενα προγράμματα των Δομών Διά Βίου Μάθησης σε Νομούς της επιλογής τους, ώστε να αξιοποιηθούν την Εκπαιδευτική περίοδο 2009 – 2010.

URL: http://www.gslll.edu.gr


3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βράβευσης Σχολικών Δικτυακών Τόπων

Η «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (http://e-diktyo.eu) και η «Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες "Μιχάλης Δερτούζος"» (http://ekped.gr) σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) προκηρύσσουν διαγωνισμό για την βράβευση των καλύτερων σχολικών δικτυακών τόπων Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων οι οποίοι φιλοξενούνται σε διακομιστές του ΠΣΔ.

Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε παράλληλη εκδήλωση στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη» (Σύρος, 8-10 Μαΐου 2009). Αυτή η εκδήλωση αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας που ξεκίνησε με τη βράβευση σχολικών δικτυακών τόπων Δημοτικών Σχολείων στο 4ο Συνέδριο για τις ΤΠΕ-Ε της Σύρου (4-6 Μαΐου 2007) και συνεχίστηκε στο 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας (9-11 Μαΐου 2008) συμπεριλαμβάνοντας και σχολικές ιστοσελίδες της B/θμιας Εκπαίδευσης.

Σκοπός

Ο σκοπός του διαγωνισμού είναι η ηθική και υλική επιβράβευση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών τους – δημιουργών που διατηρούν ενδιαφέροντες δικτυακούς τόπους. Είναι γνωστό ότι από πολλούς εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς και ερευνητές των ΤΠΕ έχει επισημανθεί η παιδαγωγική αξία και η χρησιμότητα των σχολικών δικτυακών τόπων. Εδώ και αρκετά χρόνια το ΥΠΕΠΘ, μέσω του ΠΣΔ, προσφέρει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας τη δυνατότητα να αποκτήσουν παρουσία στο διαδίκτυο. Η αξιοποίηση της αξιόλογης προσφοράς του ΠΣΔ από τα σχολεία επαφίεται στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και όποτε έχουμε κάποιο αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με το μεράκι ενός εκπαιδευτικού.

Ελπίζουμε πως η καθιέρωση της ετήσιας βράβευσης στα συνέδρια (Σύρου και Ημαθίας) των παραπάνω Ενώσεων θα οδηγήσει και άλλες σχολικές μονάδες να προχωρήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Από την άλλη ευελπιστούμε αυτή η βράβευση να καθιερωθεί ως θεσμός – κίνητρο έτσι ώστε ολοένα και περισσότεροι σχολικοί δικτυακοί τόποι να προσφέρουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες με ποιοτικό παιδαγωγικό περιεχόμενο για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Διαδικασία αξιολόγησης

Ο έλεγχος και η αξιολόγηση των δικτυακών τόπων θα διεξαχθεί το διάστημα από 1 Φεβρουαρίου 2009 έως 10 Απριλίου 2009.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι ενεργοί σχολικοί δικτυακοί τόποι που φιλοξενούνται σε διακομιστές του ΠΣΔ τις 31 Δεκεμβρίου 2008 και έχουν ενημερωθεί επαρκώς μέσα στο 2008. Αυτό σημαίνει πως την 31/12/2008 με ένα αυτοματοποιημένο τρόπο θα επιλεγούν από το ΠΣΔ οι σχολικές ιστοσελίδες που ενημερώθηκαν μέσα στο 2008 και θα αποσταλούν στην επιτροπή αξιολόγησης. Αυτή θα αξιολογήσει αρχικά και θα επιλέξει τις 20 καλύτερες που θα περάσουν στην τελική φάση αξιολόγησης. Στη φάση αυτή θα επιλεγούν οι τρεις καλύτερες από κάθε βαθμίδα. Αξιολογητές θα είναι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που έχουν επιλεγεί από την Επιτροπή Διαγωνισμού.

Στη διαδικασία δεν συμμετέχουν, τουλάχιστον για φέτος, άλλες υπηρεσίες όπως Σχολικές Βιβλιοθήκες, ΕΚΦΕ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, κ.λπ. Θα συμμετέχουν όμως στο επόμενο συνέδριο, στη Νάουσα το Μάιο του 2010.

Όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης θα αναρτώνται στη διεύθυνση:

URL: http://e-diktyo.eu


Πανευρωπαϊκός Διαγωνισμός - Κουίζ γνώσεων για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2009

Πανευρωπαϊκός Διαγωνισμός - Κουίζ γνώσεων για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2009Αν είσαι μαθητής/τρια ηλικίας 10 έως και 15 ετών οι γνώσεις σου μπορούν να σε «ταξιδέψουν»!

Φέτος για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2009, η οποία θα εορταστεί στις 10 Φεβρουαρίου σε πάνω 50 χώρες σε όλο τον κόσμο, το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κόμβων Ασφαλούς Διαδικτύου Insafe διοργανώνει κουίζ που εξετάζει τις γνώσεις σου στα νέα μέσα, αλλά και σε θέματα όπως ο πολιτισμός, η γεωγραφία και η ιστορία των χωρών της Ευρώπης.

Μπες στο δικτυακό τόπο του διαγωνισμού και λάβε μέρος στο διαγωνισμό μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2009.

Οι νικητές του πανευρωπαϊκού διαγωνισμού, που θα ανακοινωθούν στις 16 Ιανουαρίου, θα προσκληθούν στην ειδική εκδήλωση που θα διοργανωθεί στο Λουξεμβούργο στις 10 Φεβρουαρίου για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου!

URL: http://www.insafequiz.eun.org


2ος Διαγωνισμός Επιστημονικού Πειράματος «Μάγοι της Επιστήμης»

2ος Διαγωνισμός Επιστημονικού Πειράματος «Μάγοι της Επιστήμης»Το CAID (Centre of Applied Industrial Design) είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία η οποία διοργανώνει, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου, το 2ο Διαγωνισμό Επιστημονικού Πειράματος «Μάγοι της Επιστήμης», στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 2009, στην Αθήνα, ώστε να προσελκύσει την προσοχή των νέων στην επιστήμη και να εξάψει την περιέργεια των παιδιών για το πείραμα και τη γνώση.

Έτσι, το CAID καλεί και φέτος νέους επιστήμονες, δασκάλους και καθηγητές από όλη την Ελλάδα, και όχι μόνο, να σκεφτούν και να εκτελέσουν μια πρωτότυπη ιδέα πειράματος η οποία θα απευθύνεται κυρίως σε παιδιά. Οι συμμετέχοντες καλούνται, εκτός από την παρουσίαση του πειράματός τους, να συνομιλούν με το κοινό και να απαντούν σε ενδεχόμενες ερωτήσεις που θα τεθούν. Σχετικά επιστημονικά πεδία: φυσική, χημεία, μαθηματικά, μηχανική, βιολογία, γεωλογία, περιβάλλον, φυτολογία, νέες τεχνολογίες και πληροφορική.

Οι 3 καλύτερες συμμετοχές θα αποσπάσουν βραβεία.

Προθεσμία συμμετοχής: 9 Ιανουαρίου 2009.

URL: http://www.caid.gr/gr/index_WoS.html


Μια πρόταση αξιοποίησης των παιχνιδιών, του διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Πρόκειται για εισήγηση του συναδέλφου Βασίλη Νταλούκα στο 4o Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ «ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Φυσικοί Πόροι – Κοινωνία - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» 12-14 Δεκεμβρίου 2008, Ναύπλιο.

Περίληψη:

Πολλές φορές επισκεφτήκαμε ένα Περιβαλλοντικό Κέντρο ή ένα Μουσείο και φεύγοντας από εκεί πήραμε κάποιο φυλλάδιο το οποίο κάποιες φορές το πετάξαμε στα σκουπίδια ή στην καλύτερη περίπτωση το καταχωνιάσαμε κάπου. Αυτό το φυλλάδιο είχε κάποιο οικονομικό κόστος. Τι ωραία που θα ήταν με την επίσκεψή μας να μας έδιναν ένα «δωράκι» το οποίο να ήταν και παιχνίδι, που θα μπορούσαμε να το κουβαλάμε μαζί μας και ταυτόχρονα να μην είχε οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος. Αυτό που φαίνεται ουτοπία μπορεί να υλοποιηθεί εύκολα αξιοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, που οι περισσότεροι έχουμε μαζί μας, καθώς και το λογισμικό Moodle.

Η εργασία αποτελεί μια πρόταση αξιοποίησης του Moodle στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα εκπαιδευτικά παιχνίδια που περιλαμβάνει τα οποία ο μαθητής μπορεί να παίξει είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του κινητού του. Στα παιχνίδια αυτά ανήκουν το σταυρόλεξο, η κρεμάλα, το φιδάκι, το κρυπτόλεξο, ο εκατομμυριούχος, η κρυμμένη εικόνα, το sudoku και το βιβλίο με ερωτήσεις.

URL: http://peekpe.gr

Infoδρόμιο

Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του Internet (3ο μέρος)

από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας

Οι συνάδελφοι από το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Φλώρινας μας απέστειλαν συλλογή κειμένων που έχουν δημοσιευθεί στον αθηναϊκό τύπο («Τα Νέα», «Το Βήμα», «Η Καθημερινή», «Η Ελευθεροτυπία», κ.ά.).

Όλα τα κείμενα έχουν αναρτηθεί στη διεύθυνση:
http://dide.flo.sch.gr/Plinet/Tutorials/Tutorials-InternetSocialConsequences-1.html

Η Αλόγιστη Άντληση Πληροφοριών από το Internet

Μια Βρετανίδα καθηγήτρια Πανεπιστημίου έθεσε σε μια ομιλία της το πολύ σοβαρό θέμα της αλόγιστης αντιγραφής πληροφοριών από το Internet, τακτική που ακολουθούν πολλοί μαθητές αλλά και φοιτητές για να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους. Η ίδια τόνισε ότι οι μαθητές και οι φοιτητές πρέπει να εξοπλιστούν με τις ερμηνευτικές δεξιότητες που απαιτούνται και όχι να αφήνονται ελεύθεροι να αντλούν αλόγιστα πληροφορίες από το Internet, αμφιβόλου πολλές φορές περιεχομένου, κάνοντας απλή αντιγραφή και επικόλληση του περιεχομένου της πρώτης ιστοσελίδας που θα εμφανισθεί στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης.

Η πολύ απλουστευμένη πρόσβαση σε πληροφορίες στο Διαδίκτυο κάνει τους φοιτητές παθητικούς αποδέκτες και τους αφαιρεί το πλεονέκτημα να αξιοποιήσουν την περιέργειά τους αλλά και να εκφράσουν τη δική τους γνώμη και άποψη σε μια έτοιμη πληροφορία. Είναι πάντως γεγονός ότι οι φοιτητές έχουν αρχίσει να απομακρύνονται από τις παραδοσιακές πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες καθώς η διάδοση του ευρυζωνικού Internet, οι πολλές μηχανές αναζήτησης αλλά και οι διαδικτυακές εγκυκλοπαίδειες με τον τεράστιο πλούτο των έτοιμων πληροφοριών που προσφέρουν έχουν κάνει τη δουλειά τους πολύ πιο εύκολη αλλά και αποσπασματική και όχι τόσο ουσιώδη όσο θα έπρεπε.

Εκτός από το θέμα της αντιγραφής έτοιμων φοιτητικών εργασιών μέσω του Internet, έχει τεθεί πολλές φορές και θέμα αξιοπιστίας του περιεχομένου που υπάρχει δημοσιευμένο στο Διαδίκτυο. Όπως πάντα, υπάρχουν κι αυτοί που πιστεύουν ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση, ότι δηλαδή δεν θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον παραδοσιακό τρόπο αναζήτησης πληροφοριών και στοιχείων για τις εργασίες μας, αλλά δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε και την τεράστια ευκολία και τον πλούτο των πληροφοριών που μας παρέχει το Internet.

Το Τεχνολογικό Χάσμα των Γενεών

Η νέα γενιά, η επονομαζόμενη και «Γενιά των Πολυμέσων», που ζει την έντονη ανάπτυξη του Internet, μπορεί και κάνει πολλά ταυτόχρονα. Παίζει βιντεοπαιχνίδια, κάνει chat με γνωστούς και αγνώστους, κατεβάζει μουσική από το Διαδίκτυο, βλέπει τηλεόραση, στέλνει SMS και μιλάει στο κινητό τηλέφωνο.

Εκτός από το κλασικό, παραδοσιακό χάσμα των γενεών, τώρα έχουμε και το τεχνολογικό χάσμα. Η παλιά γενιά βλέπει τα εντυπωσιακά επιτεύγματα της τεχνολογίας ως μια εξυπηρέτηση, ενώ η νέα γενιά ως έναν τρόπο ζωής. Τα χάσμα, βέβαια, πάντα θα υπάρχει. Σημασία έχει να μην χάνεται το μέτρο.

Η Τεχνολογία Ενάντια στην Τεχνολογία!

Στην Silicon Valley των ΗΠΑ, την καρδιά της παγκόσμιας τεχνολογικής προόδου, μεγάλες εταιρείες της Πληροφορικής πήραν την απόφαση να απαγορεύσουν στα στελέχη τους τη χρήση των φορητών υπολογιστών, των κινητών τηλεφώνων και των λοιπών ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς αποσπούν την προσοχή τους όταν γίνονται κρίσιμες συσκέψεις και συναντήσεις.

Το εντυπωσιακό αυτό μέτρο έλαβε το όνομα topless meeting και ήταν αναγκαίο και αναμενόμενο καθώς οι συνεχείς διακοπές από τις κλήσεις των κινητών τηλεφώνων και η ενασχόληση των στελεχών με τους φορητούς τους υπολογιστές την ώρα των συναντήσεων γινόταν ολοένα και πιο ενοχλητική.

Το μέτρο δεν αφορά, όμως, μόνο τα στελέχη των μεγάλων επιχειρήσεων αλλά και τους φοιτητές πολλών αμερικανικών πανεπιστημίων καθώς η ασύρματη δικτύωση αποτέλεσε δέλεαρ γι’ αυτούς και έτσι την ώρα του μαθήματος στέλνουν μηνύματα και πλοηγούνται συνεχώς στο Διαδίκτυο, αγνοώντας επιδεικτικά το μάθημα και τους καθηγητές.

Η Ανωνυμία στο Διαδίκτυο

Δεν είναι λίγοι οι πολίτες που καταφεύγουν στην ανωνυμία που τους προσφέρει το Internet για να ασκήσουν κριτική στην κυβέρνησή τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μιας νεαρής Κινέζας που, παρά την αυστηρή αστυνομική επιτήρηση, έχει το θάρρος να στέλνει καθημερινά δεκάδες ηλεκτρονικά μηνύματα μέσα από το blog της σ’ όλον τον κόσμο.

Οι Κινητοποιήσεις των Bloggers

Οι κινητοποιήσεις των bloggers ξεκίνησαν αρχικά με ρομαντική διάθεση αλλά η απρόσμενα μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη. Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2007 όταν ένα απλό μήνυμα που αναρτήθηκε σε εκατοντάδες ελληνικά blogs ήταν η αφορμή για να γίνουν δύο μεγάλες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα για τις πυρκαγιές της Πάρνηθας και της Πελοποννήσου.

Η επόμενη κινητοποίηση έγινε τον Δεκέμβριο του 2007, οπότε κλήθηκαν οι πολίτες να κατεβάσουν τους διακόπτες για ένα 15λεπτο μποϊκοτάζ ενάντια στις αυξήσεις των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος. Στις 9 Φεβρουαρίου 2008, οι bloggers μέσα από το ιστολόγιο της γενιάς των 700 € (G700) κάλεσαν τους χρήστες του Internet σε συγκέντρωση στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα για να δηλώσουν την υποστήριξή τους στην επέκταση του ωραρίου του Μετρό. Στις 11 Φεβρουαρίου 2008, μια άλλη πρωτοβουλία των bloggers με τίτλο «Κλείστε την τηλεόραση! Για μια μέρα έστω», αποτέλεσε μια αντίδραση στην τηλεόραση και μια παρότρυνση στο κοινό να κατανοήσει τη δύναμή του.

Εκπαιδευτικά θέματα

Ψηφιακές Παραστάσεις και Ταινίες Θόλου στο Ψηφιακό Πλανητάριο

Στο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου προβάλλονται ψηφιακές παραστάσεις, που είναι παραγωγές του Ιδρύματος, αλλά και ταινίες θόλου μεγάλης επιφάνειας. Μέχρι τις 4 Ιανουαρίου 2009 θα προβάλλονται οι ψηφιακές παραστάσεις «Το Άστρο των Χριστουγέννων», «Το Τραίνο της Φαντασίας» και «Τα 7 Θαύματα του Κόσμου» και η ταινία θόλου «Θαλάσσιοι Γίγαντες». Από τις 5 Iανουαρίου έως την 1 Φεβρουαρίου 2009 θα προβάλλονται οι ψηφιακές παραστάσεις «Το Βίαιο Σύμπαν», «Το Τραίνο της Φαντασίας» και «Τα 7 Θαύματα του Κόσμου» και η ταινία θόλου «Θαλάσσιοι Γίγαντες». Το Πλανητάριο θα παραμείνει κλειστό ανήμερα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά.

Ψηφιακό Πλανητάριο

Οι ψηφιακές παραστάσεις «Το Άστρο των Χριστουγέννων» και «Το Βίαιο Σύμπαν» έχουν παρουσιαστεί στο Ε.Δ. τ. 12 – Δεκέμβριος 2007.

Λίγα λόγια για τις υπόλοιπες:

Το Τραίνο της ΦαντασίαςΤο Τραίνο της Φαντασίας. Είναι μία νέα πρωτότυπη Ψηφιακή Παράσταση από την Ιαπωνία που ζωντανεύει, μέσα από εντυπωσιακές εικόνες, το παραμύθι του Mιγιαζάβα Κέντζι με τον ομώνυμο τίτλο. «Το Τραίνο της Φαντασίας» δημιουργήθηκε πολύ πριν υπάρξουν πύραυλοι ή ανθρώπινα χνάρια πάνω στη Σελήνη. Είναι η ιστορία ενός ταξιδιού στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και ταυτόχρονα μία περιπλάνηση στο απέραντο Σύμπαν. Πρόκειται για ένα παραμύθι γεμάτο ευαισθησίες, υπέροχα χρώματα και εικόνες, κατάλληλο για να φέρει τα μικρά παιδιά (κάθε ηλικίας) σε επαφή με τον πανέμορφο νυκτερινό ουρανό που μας περιβάλλει. Μας δίνει την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με τον πολιτισμό της Ιαπωνίας και να γνωρίσουμε από κοντά, τόσο έναν συγγραφέα του περασμένου αιώνα, τον Μιγιαζάβα Κέντζι, όσο και να έρθουμε σε επαφή με την εικαστική αντίληψη ενός σύγχρονου δημιουργού, του Kagaya.

Ο Μιγιαζάβα Κέντζι, δάσκαλος, συγγραφέας και ποιητής, γεννήθηκε στην Ιαπωνία στο τέλος του 19ου αιώνα (1896). Ήταν γνωστός για τα ποιήματα και τα παιδικά του βιβλία. Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 37 χρονών αφήνοντας πολλά από τα έργα του αδημοσίευτα. Το χειρόγραφο από «Το Τραίνο της Φαντασίας» βρέθηκε ημιτελές δίπλα στο κρεβάτι του. Πρόκειται για ένα έργο που έγραφε και ξαναέγραφε συνεχώς για περισσότερα από δέκα χρόνια.

Ο Κagaya είναι γνωστός «ψηφιακός» καλλιτέχνης από την Ιαπωνία. Γεννημένος το 1968, έχει δημιουργήσει έργα τέχνης σχετικά με το Σύμπαν, έργα που περιλαμβάνουν κυρίως γραφικά και ψηφιακές εκτυπώσεις, εικόνες για βιβλία και περιοδικά που αφορούν σε αστρονομικά θέματα. Στο «Τραίνο της Φαντασίας» υπογράφει ταυτόχρονα το σενάριο, την σκηνοθεσία, τις ψηφιακές εικόνες και τα γραφικά της παράστασης.

Τα 7 Θαύματα του ΚόσμουΤα 7 Θαύματα του Κόσμου. Είναι για παραγωγή του Ιδρύματος Ευγενίδου και πρόκειται για ένα μοναδικό ταξίδι στο χώρο και το χρόνο. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας αιχμής και μέσα από εντυπωσιακές ψηφιακές αναπαραστάσεις η παράσταση ταξιδεύει τον θεατή στο παρελθόν ως την Πυραμίδα του Χέοπα και το Άγαλμα του Διός στην Ολυμπία, αλλά και τους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας, τον Φάρο της Αλεξάνδρειας, το Ναό της Αρτέμιδος στη Έφεσο, τον Κολοσσό της Ρόδου και το Μαυσωλείο της Αλικαρνασσού για να δει «από κοντά» την αρχιτεκτονική δομή των δημιουργημάτων εκείνων του αρχαίου Κόσμου που δίκαια χαρακτηρίστηκαν «Θαύματα».

Αλλά επειδή παραφράζοντας τον Άμλετ «υπάρχουν πολλά περισσότερα εκεί έξω από όσα μπορούμε να ονειρευτούμε», η συνέχεια της παράστασης ξεφεύγει πέρα από τα όρια του μικρού μας πλανήτη για να φέρει τον θεατή σε επαφή με τα 7 Θαύματα του Ηλιακού μας Συστήματος αλλά και τα 7 Θαύματα του Σύμπαντος. Κομήτες και Διαστημικές Καταιγίδες, Ηφαίστεια και παγωμένοι Πλανήτες, Σφαιρωτά σμήνη και βρεφοκομεία άστρων, Μαύρες Τρύπες ή εκρήξεις Σούπερ Νόβα είναι μερικά μόνο από τα υπέροχα μυστικά που κρύβει η απεραντοσύνη του Διαστήματος και τα οποία προβάλλονται στον τεράστιο θόλο του Πλανηταρίου. Ο επίλογος της παράστασης στέκεται σε ένα και μοναδικό θαύμα: σε αυτό της Δημιουργίας για να βοηθήσει όλους να αναλογιστούμε τη δική μας παρουσία «σε αυτόν τον κόσμο τον μικρό τον μέγα»!

Θαλάσσιοι Γίγαντες. Πρόκειται για μία νέα ταινία θόλου που έχει ξεκινήσει να προβάλλεται στο Πλανητάριο από τις 6 Νοεμβρίου 2008. Η ταινία φέρει την έγκυρη υπογραφή του Νational Geographic Cinema Ventures στην παραγωγή, αλλά και του αμερικανικού National Science Foundation, που την επιχορήγησε μερικώς και αποτελεί την πρώτη ταινία θόλου που ζωντανεύει τα μυθικά όσο και ξεχασμένα προϊστορικά θαλάσσια πλάσματα. Η ταινία περιγράφει τι ακριβώς συνέβαινε στους ωκεανούς την εποχή που στη ξηρά κυριαρχούσαν οι Δεινόσαυροι, μέσα από ολοζώντανες αναπαραστάσεις, που στον τεράστιο θόλου του Πλανηταρίου δημιουργούν την αίσθηση ότι τα υπέροχα αυτά πλάσματα θα κολυμπήσουν έξω από την ταινία για να βρεθούν ανάμεσα στο κοινό. Mε συντροφιά την υποβλητική μουσική των Peter Gabriel and the Footnotes θα ξεκινήσουμε από το Κάνσας των Ηνωμένων Πολιτειών και μαζί με μια ομάδα Παλαιοντολόγων θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τα ίχνη που μας άφησαν τα θαλάσσια αυτά πλάσματα, ώστε να τα γνωρίσουμε καλύτερα και να κατανοήσουμε τις συνήθειές τους. Με τη βοήθεια της τρέχουσας επιστημονικής γνώσης και χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η υψηλή τεχνολογία, θα μεταφερθούμε στις προϊστορικές θάλασσες και παρέα με μία οικογένεια Δολυχορύγχοπες θα βουτήξουμε σε άγνωστα νερά, γεμάτα αμμωνίτες, προϊστορικούς καρχαρίες, γιγάντια καλαμάρια και πολλά άλλα παράξενα πλάσματα.

Ταυτόχρονα στο Περιστύλιο Ισογείου του Πλανηταρίου φιλοξενείται η Έκθεση «Ο θαυμαστός Κόσμος των Απολιθωμάτων», που αποτελεί μέρος των εκθεμάτων του Μουσείου Γεωλογίας-Παλαιοντολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έκθεση «Ο θαυμαστός Κόσμος των Απολιθωμάτων», η οποία θα διαρκέσει από 6 Νοεμβρίου 2008 έως 31 Ιανουαρίου 2009, αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους μικρούς και μεγάλους φίλους του Πλανηταρίου να παρατηρήσουν τα «ζωντανά» ίχνη που άφησαν μέσα στους αιώνες τα θαλάσσια πλάσματα της εποχής των δεινοσαύρων και «να δουν με τα μάτια τους» Κρινοειδή ηλικίας 400 εκατομμυρίων ετών, καθώς και Αμμωνίτες, κάθε μεγέθους, από το Μαρόκο, Κνιδόζωα (μέδουσες) ηλικίας 650 εκατομμυρίων ετών από την Ουκρανία, τον εντυπωσιακό σκελετό ενός Ιχθυοσαύρου, και βέβαια απολιθωμένες πατημασιές δεινοσαύρων αλλά και οστά Απατοσαύρων.

URL: http://www.eugenfound.edu.gr