ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Καθορισμός εξεταστέας - διδακτέας ύλης για το μάθημα "Δομημένος Προγραμματισμός"
για το σχολικό έτος 2010-11

Για το μάθημα «ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ» της Ειδικότητας «Υποστήριξη Συστημάτων, Εφαρμογών & Δικτύων Η/Υ» της Γ΄ τάξης του του ημερησίου και Δ΄ τάξης Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου προτείνεται ως διδακτέα-εξεταστέα ύλη για το σχολικό έτος 2010-2011 η παρακάτω:

Από το βιβλίο της Κατεύθυνσης ‘Υποστήριξη Συστημάτων Υπολογιστών’ της Β΄ τάξης του 1ου Κύκλου του Τομέα Πληροφορικής – Δικτύων Η/Υ των Τ.Ε.Ε: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ» των Α. Σιδερίδη, Κ. Γιαλούρη, Σπ. Μπακογιάννη, Κ. Σταθόπουλου.

ΕΝΟΤΗΤΑ I. Ανάλυση Προβλήματος

Κεφάλαιο 1. Κατανόηση, Καθορισμός και Δομή του Προβλήματος
Κεφάλαιο 2. Καθορισμός Απαιτήσεων

ΕΝΟΤΗΤΑ II. Σχεδίαση και Ανάπτυξη Αλγορίθμων

Κεφάλαιο 3. Αλγόριθμοι – Βασικές έννοιες
   3.1. Βασικές Έννοιες
Κεφάλαιο 4. Ανάπτυξη Αλγορίθμων
   4.1. Εργαλεία Αναπαράστασης Αλγορίθμου
   4.2. Ψευδοκώδικας
   4.3. Λογικό Διάγραμμα
   4.4. Βασικές Αλγοριθμικές Δομές
      4.4.1. Ακολουθία
      4.4.2. Επιλογή (Αν ... τότε ... αλλιώς ...)
      4.4.3. Επανάληψη
Κεφάλαιο 5. Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
   5.1. Δομημένος Προγραμματισμός
   5.2. Τεχνικές Προγραμματισμού
      5.2.1. Ιεραρχικός Προγραμματισμός
      5.2.2. Τμηματικός Προγραμματισμός
Κεφάλαιο 6. Έλεγχος Αλγορίθμων
   6.1. Διαδικασίες Τερματισμού Αλγορίθμων
   6.2. Δοκιμή Αλγόριθμου – Εντοπισμού Λαθών Αλγορίθμων
   6.3. Έλεγχος Δεδομένων
   6.4. Αξιολόγηση Αλγόριθμου

ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙΙ. Υλοποίηση σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

Κεφάλαιο 7. Είδη, Τεχνικές και Περιβάλλοντα Προγραμματισμού
   7.1. Ανάπτυξη Προγράμματος
   7.2. Γλώσσες Προγραμματισμού
      7.2.1. Γλώσσες μηχανής
      7.2.2. Συμβολικές Γλώσσες
      7.2.3. Γλώσσες Υψηλού Επιπέδου
      7.2.4. Γλώσσες 4ης γενιάς
   7.3. Είδη Προγραμματισμού
      7.3.1. Διαδικασιακός Προγραμματισμός
      7.3.2. Δομημένος Προγραμματισμός
      7.3.3. Παράλληλος Προγραμματισμός
      7.3.4. Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός
      7.3.5. Συναρτησιακός Προγραμματισμός
      7.3.6. Λογικός Προγραμματισμός
   7.4. Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα
      7.4.1. Μεταγλωττιστής
      7.4.2. Γραφή Εκτέλεση Προγράμματος
      7.4.3. Σύγχρονα Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα
Κεφάλαιο 8. Η Γλώσσα Pascal
   8.1. Εισαγωγή
   8.2. Βασικοί Τύποι Δεδομένων
      8.2.1. Ακέραιος
      8.2.2. Πραγματικός
      8.2.3. Λογικός
      8.2.4. Χαρακτήρας
      8.2.5. Αλφαριθμητικός τύπος
   8.3. Δομή Προγράμματος Pascal
      8.3.1. Επικεφαλίδα
      8.3.2. Δηλώσεις
      8.3.3. Κύριο Πρόγραμμα
Κεφάλαιο 9. Βασικές Εντολές
   9.1. Εντολές Εισόδου / Εξόδου
      9.1.1. read, readln
      9.1.2. write, writeln
   9.2. Εντολή Αντικατάστασης
   9.3. Ακολουθία
Κεφάλαιο 10. Εντολές Επιλογής και Αποφάσεων
   10.1. if
   10.2. case
Κεφάλαιο 11. Εντολές Επανάληψης
   11.1. Η Έννοια της Επανάληψης
   11.2. while
   11.3. repeat – until
   11.4. for
Κεφάλαιο 12. Υποπρογράμματα
   12.1. Διαδικασίες
      12.1.1. Διαδικασίες οριζόμενες από τον χρήστη
   12.2. Συναρτήσεις
      12.2.1. Συναρτήσεις οριζόμενες από τον χρήστη (εξαιρούνται ΑΝΑΔΡΟΜΗ και Παράδειγμα χρήσης αναδρομής)
Κεφάλαιο 13. Τύποι Δεδομένων
   13.1. Κατηγορίες Τύπων Δεδομένων
   13.2. Οι Συναρτήσεις Τακτικών Τύπων

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

1) Δεν θα διδαχθεί ούτε θα χρησιμοποιηθεί το προγραμματιστικό περιβάλλον της γλώσσας QBASIC ούτε οι προτάσεις που περιέχονται στο βιβλίο για υλοποίηση αλγορίθμων στο περιβάλλον αυτό. Επίσης, δεν θα δοθούν Ερωτήσεις, Ασκήσεις ή Δραστηριότητες για την επεξεργασία των οποίων απαιτείται ύλη που έχει εξαιρεθεί.

2) Σε ασκήσεις ή προβλήματα για την επίλυση των οποίων απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου, αυτή μπορεί να γίνει: α) Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γλώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών, β) με λογικό διάγραμμα όπως περιγράφεται στις παραγράφους 4.3 και 4.4 (4.4.1, 4.4.2 και 4.4.3) του βιβλίου, γ) με τη γλώσσα προγραμματισμού Pascal.