Το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πληροφορικής πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα από 10 έως 12 Σεπτεμβρίου 2009 (http://pci2009.ionio.gr).
Η ΟΥΝΕΣΚΟ προκήρυξε για 4η φορά Βραβείο για τη Χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ) για το 2009. Το Βραβείο απονέμεται σε πρόσωπα, ιδρύματα, φορείς και μη κυβερνητικές οργανώσεις για προγράμματα ή δραστηριότητες που αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα καλής πρακτικής και δημιουργικής χρήσης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών έτσι ώστε να αναβαθμιστεί η εκμάθηση, η διδασκαλία και συνολικά οι εκπαιδευτικές επιδόσεις στις ΤΠΕ. Οι αιτήσεις γίνονταν μέχρι 15 Σεπτεμβρίου 2009.
Παγκόσμια Ημέρα Ελεύθερου Λογισμικού ήταν η 19η Σεπτεμβρίου (http://www.ellak.gr). 500 ομάδες, σε 90 κράτη, ένωσαν τις φωνές τους για να διεκδικήσουν ελεύθερο λογισμικό, που διατίθεται δωρεάν, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα, καταργεί τους περιορισμούς. Και στην Ελλάδα γιορτάστηκε το Ελεύθερο & Ανοικτό Κώδικα Λογισμικού (ΕΛΛΑΚ) με κύριο στόχο την ενημέρωση του κοινού για τα οφέλη από την χρήση του ΕΛΛΑΚ στην εκπαίδευση, στο σπίτι, στις επιχειρήσεις, παντού!
Ξεκινάει η Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη (Β’ επιπέδου) (http://b-epipedo2.cti.gr) (βλ. σχετικό θέμα στο Ε.Δ.). Υποβολή αιτήσεων από τα ενδιαφερόμενα ΚΣΕ για την 1η επιμορφωτική περίοδο μέχρι 25 Σεπτεμβρίου 2009.
Το 4o Μεσογειακό Συνέδριο Πληροφοριακών Συστημάτων διεξάγεται στην Αθήνα από 25 έως 27 Σεπτεμβρίου 2009 (http://www.mcis2009.org).
Ξεκίνησε ο 22ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής και ανακοινώθηκε το θέμα της Α’ φάσης (http://www.pdp.gr). Οι εγγραφές στο ηλεκτρονικό σύστημα του διαγωνισμού για την υποβολή των λύσεων από τους μαθητές ξεκινούν στις 5 Οκτωβρίου 2009. Στο δικτυακό τόπο του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας έχουν αναρτηθεί παλιότερα θέματα και ενδεικτικές λύσεις τους.
Η έκθεση e-Learning Expo είναι η πρώτη προσπάθεια στην Ελλάδα για την παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης (e-Learning). Το διήμερο, 10 & 11 Οκτωβρίου 2009, στον χώρο της Αίγλης Ζαππείου θα γίνουν ενδιαφέρουσες τεχνολογικές παρουσιάσεις, ανοιχτές συζητήσεις με ανταλλαγή τεχνογνωσίας, επιδείξεις εκπαιδευτικού λογισμικού, προβολή μαθησιακού περιεχομένου, εκπαιδευτικών παιχνιδιών και εξοπλισμού ηλεκτρονικής μάθησης (http://www.elearningexpo.gr).
Πανελλήνιος Φοιτητικός Διαγωνισμός Δημιουργίας Λογισμικού με αντικείμενο τη δημιουργία ανοικτού καινοτόμου λογισμικού, με θέμα τη Ψηφιακή Προστασία του Περιβάλλοντος στον ευρωπαϊκό χώρο (http://xirafia.gr). Τα λογισμικά πακέτα που θα κατατίθενται θα πρέπει να υποβάλλονται και σε πηγαίο κώδικα και σε εκτελέσιμο κώδικα, να συνοδεύονται από σύντομη τεκμηρίωση – περιγραφή της πρότασης και από οδηγίες μεταγλώττισης του πηγαίου κώδικα. Ο διαγωνισμός αποτελεί δράση Αριστείας της Ψηφιακής Στρατηγικής και χρηματοδοτείται από Εθνικούς πόρους και πόρους της Ε.Ε., στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας». Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν υποβάλει την πρότασή τους μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2009.
Ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου «Φορητός Μαθητικός Ηλεκτρονικός Υπολογιστής» στο πλαίσιο της Δράσης «Ψηφιακή Τάξη» (http://pupilslaptop-portal.digitalaid.gr) (βλ. σχετικό θέμα στο Ε.Δ.). Βέβαια υπάρχουν κάποιες ανησυχίες σε σχέση με το ποιοι εκπαιδευτικοί θα επιλεγούν να διδάξουν αξιοποιώντας αυτούς τους υπολογιστές αφού αυτοί θα πρέπει να κατέχουν την πιστοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης Β’ επιπέδου στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Να σημειώσουμε ότι πολύ λίγοι εκπαιδευτικοί έχουν τέτοια πιστοποίηση αφού το σχετικό έργο παρόλο που σχεδιάστηκε από νωρίς, ωστόσο επιμόρφωσε συναδέλφους μόλις στην εκπνοή του 3ου ΚΠΣ. Η εναλλακτική λύση να επιλεγούν εκπαιδευτικοί που κατέχουν γενικές γνώσεις πληροφορικής και Η/Υ πιστεύουμε πως δεν θα οδηγήσει σε σωστά εκπαιδευτικά αποτελέσματα, αφού πιθανότατα δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις.
Μια άλλη παράμετρος που ενδεχομένως να μην έχει συζητηθεί αρκετά είναι ο ρόλος των γονέων. Θα έχουν δηλαδή οι γονείς τις γνώσεις και τη δυνατότητα να επιβλέπουν τον τρόπο χρήσης του φορητού υπολογιστή από τους μαθητές στο σπίτι; Ειδικά αφού αυτοί θα έχουν δυνατότητα για ασύρματη δικτύωση; Τα λογισμικά γονικού ελέγχου και ελεγχόμενης πλοήγησης στο διαδίκτυο που θα είναι εγκατεστημένα, θεωρούμε ότι πολύ γρήγορα θα παρακαμφτούν από τους μαθητές. Μήπως θα έπρεπε να προβλεφθεί σχετική επιμόρφωση και των γονέων, ανάλογα με το έργο «Γονείς.gr» που όμως αφορούσε σε γονείς με παιδιά που ήδη φοιτούσαν στο Γυμνάσιο πέρυσι;
Επίσης, πώς οι μαθητές θα μαθαίνουν τη χρήση του υπολογιστή τους; Θα θεωρείται ότι ξέρουν ήδη να τον χρησιμοποιούν; Πώς όμως; Έχουν όλα τα παιδιά μάθει από το Δημοτικό ή μήπως έχουν ήδη φροντίσει οι γονείς τους; Θα μάθουν τώρα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς; Από ποιόν όμως; Από τον εκπαιδευτικό που θα διδάσκει εκείνη τη στιγμή τη Γεωγραφία, την Ιστορία, τη Βιολογία ή τα Μαθηματικά; Είναι αυτό εφικτό; Ή μήπως στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής; Τότε όμως σίγουρα δεν αρκεί η 1 ώρα εβδομαδιαία που διδάσκεται το μάθημα αυτό στο Γυμνάσιο!
Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής θα συμπεριληφθούν στους εκπαιδευτικούς που θα εφοδιαστούν από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. με φορητό υπολογιστή, μιας και χρησιμοποιούν υπολογιστή και λογισμικό για τις ανάγκες της διδασκαλίας του αντικειμένου τους, όχι μόνο πιλοτικά ή αποσπασματικά ή για ένα τμήμα της ύλης του μαθήματός τους, αλλά για το σύνολο των ωρών διδασκαλίας τους, με οικονομικό κόστος που για χρόνια επωμίζονται οι ίδιοι; Ή μήπως θεωρείται ότι δεν θα εμπλακούν καθόλου στο έργο αυτό οπότε η επιδότηση δεν τους αφορά; Να θυμίσουμε ότι ενώ όλες οι άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών έχουν επιδοτηθεί στο παρελθόν για αγορά υπολογιστή, μέσα από την επιμόρφωση και πιστοποίηση Α’ επιπέδου που πραγματοποιήθηκε από το 2000 έως την άνοιξη του 2009, ωστόσο ποτέ δεν προβλέφθηκε κάτι τέτοιο για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, παρά την καθοριστική συμβολή τους στην επιμόρφωση αυτή!
Στην εγκύκλιο «Διαδικασία ορισμού Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. και Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δ/θμιας Εκπαίδευσης – Εφαρμογή Τρίωρης Εργαστηριακής απασχόλησης», με υπ’ αριθ. πρωτ. 86214/Γ7/ 17-07-2009 που αντικατέστησε την 100084/Γ7/25-07-2008, μια σημαντική αλλαγή είναι η αναφορά ότι ο Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. δεν απαλλάσσεται πλέον από εξωδιδακτικές εργασίες. Ποιες είναι όμως αυτές οι εργασίες; Άραγε αυτές καταγράφονται ποτέ στο σχετικό πρακτικό του σχολείου;
Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο συμπλήρωσε δέκα (10) χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του και με την επιτυχημένη υλοποίησή του έχει δημιουργήσει μία νέα γενιά εκπαιδευτικών κοινοτήτων που χρησιμοποιούν καθημερινά τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο εκπαιδευτικό έργο. Μερικά από τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την ευρύτατη χρήση και αξιοποίηση του σχολικού δικτύου είναι: Συνδεδεμένα σχολεία: 14.319, Συνδεδεμένες διοικητικές υπηρεσίες: 3.001 - Δείκτης ευρυζωνικότητας: 69% - Εκπαιδευτικοί με προσωπικό λογαριασμό: 73.727 - Μαθητές Γυμνασίου με προσωπικό λογαριασμό: 24.671 - Μεταβολή της συνολικής δικτυακής κίνησης την τελευταία πενταετία: +80% ετησίως - Πλήθος ενεργών γραμματοκιβωτίων: 123.113 - Πλήθος φιλοξενούμενων εκπαιδευτικών ιστοσελίδων: 4.656 - Πλήθος εκπαιδευτικών ιστολογίων: 5.050 τα οποία διαβάζονται από περισσότερους από 95.000 μοναδικούς επισκέπτες ανά μήνα. - Πλήθος ψηφιακών μαθημάτων: 2.305 μόνο για το σχολικό έτος 2008-9 - Επισκεψιμότητα δικτυακής πύλης http://www.sch.gr : περισσότεροι από 130.000 μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα - Επισκεψιμότητα ηλεκτρονικού περιοδικού http://e-emphasis.sch.gr : περισσότεροι από 11.000 μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα - Ιδιαίτερα υψηλή χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των ηλεκτρονικών λιστών επικοινωνίας των υπηρεσιών του Υπ.Ε.Π.Θ. με τα σχολεία.
Athens Digital Week 2009. Για άλλη μια φορά, η Τεχνόπολις στο Γκάζι μεταμορφώθηκε από την Τετάρτη 14 ως τη Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009 σε μία ανεπανάληπτη διαδραστική εμπειρία για μικρούς και μεγάλους, με ελεύθερη είσοδο, προσφέροντας ψυχαγωγία και γνώσεις γύρω από τα εξαιρετικά επιτεύγματα και τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής εποχής. Ήταν μια σπάνια ευκαιρία για χιλιάδες κόσμου να ζήσουν κυριολεκτικά την τεχνολογία, να εκφραστούν μέσα από αυτήν, να παίξουν και να επικοινωνήσουν μαζί της. Εννιά θεματικές περιοχές του ψηφιακού κόσμου εκπροσωπήθηκαν σε αυτό το μοναδικό πάρτι τεχνολογίας: Visual Art, Open Source, Digital Music, Telecom, Space, Social
Networking, Robotics, Modding, Gaming (http://www.athensdigitalweek.org).
Το νέο λειτουργικό σύστημα της Microsoft Windows 7 άρχισε να διατίθεται στις 22 Οκτωβρίου, ενώ η ελληνική έκδοση αναμένεται στις 31 Οκτωβρίου 2009. Με αυτήν, η εταιρεία ελπίζει ότι θα δώσει νέα πνοή στην ίδια αλλά και εν γένει στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών. Ουσιαστικά θέλει να επαναλάβει αυτό που είχε πετύχει πριν από οχτώ χρόνια, όταν είχε λανσάρει τα Windows XP, τα οποία και πολλοί χρήστες Η/Υ επέλεξαν να διατηρήσουν έως σήμερα, αρνούμενοι να εγκαταστήσουν τα Windows Vista. Την έκδοση αυτή του λειτουργικού συστήματος που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2007, η Microsoft θέλει μάλλον την ξεχάσει. Είχε θεωρηθεί αποτυχημένη, καθώς επιχειρήσεις και απλοί καταναλωτές διαμαρτύρονταν ότι ήταν αργή, όχι ιδιαίτερα εύχρηστη και μη συμβατή με αρκετές συσκευές.
Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού διοργανώνει σε συνεργασία με το ACM SIGCHI (Association for Computing Machinery - Special Interest Group Computer-Human Interaction) το 5ο Διεθνές Συνέδριο ACE 2009 (Advances in Computer Entertainment Technology 2009), από 29 έως και 31 Οκτωβρίου 2009, στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (http://www.ace2009.org).
Συλλογική αγωγή κατά της Μicrosoft κατατέθηκε σε δικαστήριο της Ουάσινγκτον, με αφορμή το Windows Genuine Advantage (WGA), την on-line εφαρμογή της Μicrososft, που σκοπό έχει τον περιορισμό της πειρατείας των Windows XP. Η εφαρμογή αναγκάζει το χρήστη να επαληθεύει το αντίγραφο του λειτουργικού συστήματος που διαθέτει μέσω μιας σύνδεσης στο διαδίκτυο. Εφόσον η εταιρεία θεωρήσει ότι πρόκειται για πειρατικό αντίγραφο των Windows XP, περιορίζει ορισμένες λειτουργίες του συστήματος και αυξάνει τα προειδοποιητικά μηνύματα. Οι ενάγοντες ισχυρίζονται ότι η εταιρεία παρουσίασε το WGA ως αναγκαία αναβάθμιση του συστήματος των Windows, χωρίς να διευκρινίσει περί τίνος ακριβώς πρόκειται αλλά και ότι το WGA συλλέγει και μεταφέρει στην εταιρεία ευαίσθητες πληροφορίες, όπως τη διεύθυνση IP του χρήστη. Η Microsoft αντιτείνει ότι δε συλλέγει ούτε αποστέλλει κανενός είδους πληροφορία, η οποία να μπορεί να οδηγήσει στην ταυτοποίηση των χρηστών. Το ύψος της αιτούμενης αποζημίωσης ανέρχεται στα 5.000.000 δολάρια.
Νέες εκδόσεις των λογισμικών περιήγησης για τον παγκόσμιο ιστό (web browsers). Η Mozilla έχει σχεδόν ολοκληρώσει την πρώτη beta του επερχόμενου Firefox 3.6 ενώ η τελική έκδοσή του πρόκειται να κυκλοφορήσει μέσα στο Νοέμβριο. Η Google έθεσε οριστικό τέλος στη φάση beta testing του Chrome 3 και ο νέος browser είναι ήδη διαθέσιμος από την ιστοσελίδα της εταιρείας. Η Opera Software ανακοίνωσε ότι πάνω από 10 εκατομμύρια χρήστες του Internet κατέβασαν στους υπολογιστές τους τον Opera 10 μέσα σε χρονικό διάστημα μίας εβδομάδας από την επίσημη κυκλοφορία.
Η Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο για την Ελληνοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ Λογισμικών που είναι χρήσιμα για τον δημόσιο τομέα. Η ΕΕΛ/ΛΑΚ, εταιρεία με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, έχει ως κύριο στόχο να συμβάλλει στην προώθηση και ανάπτυξη του ΕΛ/ΛΑΚ στο χώρο της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Η ΕΕΛ/ΛΑΚ, ανταποκρινόμενη στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα οφέλη της χρήσης του Ελεύθερου Λογισμικού, φιλοδοξεί να αποτελέσει κέντρο γνώσης και πλατφόρμα διαλόγου για το Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα, και θα αναλάβει πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν και θα επιταχύνουν την χρήση του. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι ανοικτή σε όλους τους ενδιαφερόμενους (http://www.ellak.gr).
Το κοινωνικό δίκτυο «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό Κατερίνα Γλέζου στα τέλη Ιούνη 2009 στην πλατφόρμα δημιουργίας κοινωνικών δικτύων Ning (http://logogreekworld.ning.com). Σκοπό του δικτύου αποτελεί η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων σε θέματα που αφορούν στην παιδαγωγική αξιοποίηση Logo-like περιβαλλόντων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Στόχος η λειτουργία του δικτύου ως βήμα διαλόγου και αλληλοϋποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.
Σε σχέση με την Πράξη «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του ΕΣΠΑ (http://b-epipedo2.cti.gr):
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. πρωτ. 114880/Γ1/18-9-2009 του ΥΠΕΠΘ με θέμα “Ενημέρωση για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»”, πρόκειται να ξεκινήσει νέο έργο επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου. Η επιμόρφωση θα αφορά τους κλάδους: ΠΕ02 (φιλόλογοι), ΠΕ03 (μαθηματικοί), ΠΕ04 (φυσικών επιστημών), ΠΕ60/70 (νηπιαγωγοί/ δάσκαλοι), ΠΕ05/06/07 (γαλλικής, αγγλικής και γερμανικής γλώσσας) και ΠΕ19/20 (πληροφορικής). Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα διεξαχθούν σε τρεις επιμορφωτικές Περιόδους, στο διάστημα 2009-2012, αν και στην 1η Περίοδο (Οκτώβριος 2009 - Μάιος 2010) δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μόνο των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ60/70. Η επιμόρφωση για τους κλάδους εκπαιδευτικών ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ19/20 θα διεξαχθεί σε επόμενες επιμορφωτικές περιόδους.
Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι “τα ακόλουθα Μητρώα: α) Μητρώο ΚΣΕ Α’ επιπέδου, β) Μητρώο ΚΣΕ Β’ επιπέδου, γ) Μητρώο Επιμορφωτών Β’ επιπέδου, δ) Μητρώο Κέντρων Πιστοποίησης (ΚεΠις), που έχει συγκροτήσει το ΥπΕΠΘ θα αξιοποιηθούν από τη σύμπραξη φορέων που υλοποιούν την παρούσα Πράξη και οι οποίοι με νεότερη πρόσκληση θα προβούν, όπου κρίνεται αναγκαίο, στον εμπλουτισμό και τη συμπλήρωση αυτών”.
Όμως, στη σχετική “Ανακοίνωση - Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων κατά την 1η επιμορφωτική περίοδο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»”, αναφέρεται επιπλέον ότι θα παραχωρηθούν από το ΥπΕΠΘ και οι “ε) Επιτροπές Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου”. Να τονίσουμε ότι οι αυτές οι Επιτροπές ορίστηκαν βάσει των προσκλήσεων 5830/16-8-2007, 6605/14-9-2007 και 8486/19-11-2007 του ΥπΕΠΘ/ΕΥΕ, και σύμφωνα με αυτές δεν μπορούσαν να ενταχθούν ως μέλη στις Επιτροπές εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ19/20, πιθανώς με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη επιμόρφωση αφορούσε αποκλειστικά σε ΠΕ02, ΠΕ03, Π04 και ΠΕ60/ΠΕ70.
Αν και θεωρούμε ότι η αναφορά για τις «Επιτροπές Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου» μπήκε εκ παραδρομής στην εν λόγω Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της νέας Πράξης, η οποία προηγήθηκε χρονικά της υπ’ αριθ. πρωτ. 114880/Γ1/18-9-2009 ενημέρωσης του υπουργείου, ωστόσο επισημαίνουμε την ανάγκη για εκ νέου σύσταση των Επιτροπών Επιμόρφωσης της Πράξης με ειδική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στις οποίες θα πρέπει να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ19/20 αλλά και ΠΕ05/06/07.
1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο με θέμα: «Έρευνα, πρόληψη και αντιμετώπιση των κινδύνων στη χρήση του Διαδικτύου» (Λάρισα, 27-29 Νοεμβρίου 2009 - Ξενοδοχείο Imperial). Το θέμα επίκαιρο και άκρως σοβαρό, καλύπτεται από επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων που ασχολούνται με παιδιά και εφήβους (http://congress2009.hasiad.gr).
5o Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση - ICODL 2009 (Αθήνα, 27-29 Νοεμβρίου 2009 - Πολυχώρος ΑΠΟΛΛΩΝ). Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, το Ελληνικό Δίκτυο της Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και το Διεθνές Περιοδικό: OPEN EDUCATION – The Journal for Open & Distance Education & Educational Development, σας προσκαλούν εγκάρδια στο 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση – Μορφές Δημοκρατίας στην Εκπαίδευση: Ανοικτή Πρόσβαση και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (http://artemis.eap.gr/icodl2009/).
Στο πρόγραμμα του συνεδρίου περιλαμβάνεται και η εργασία «Παίζω και μαθαίνω στο Moodle - Μία εφαρμογή, παράδειγμα καλής πρακτικής» των Β. Νταλούκα (Καθηγ. Πληροφορικής ΓΕ.Λ. Ανδραβίδας Ηλείας), Κ. Κωνσταντούλα (Καθηγ. Πληροφορικής 1ο ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας), Δ. Δαούση (Καθηγ. Πληροφορικής ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας) και Ε. Λιακοπούλου (Καθηγ. Πληροφορικής Πειρ/κό Γυμν. Τρίπολης).
Συντονιστείτε στο «λεπτό του Saferinternet»! Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σερφάρει και στα ερτζιανά. Κάθε πρωί στις 07:59 συντονιστείτε στη ΝΕΤ 105,8 FM και ακούστε το «λεπτό του Saferinternet» με τη δημοσιογράφο Βάλια Καϊμάκη. Μέσω της εκπομπής θα μαθαίνετε νέα από τις δραστηριότητες του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ενδιαφέρουσες μελέτες και ειδήσεις από το χώρο του Διαδικτύου και της ψηφιακής επικοινωνίας, καθώς και πληροφορίες και συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στους εικονικούς κόσμους!
Πού είναι ο Μήτσος; Το νέο σποτ της δράσης ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου αποτελεί ένα στοχευμένο κοινωνικό μήνυμα γύρω από την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Δημιουργήθηκε από το Γερμανικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου klicksafe.de και έχει προσαρμοστεί και προβληθεί με μεγάλη επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το σποτ έχει αποσπάσει το ασημένιο βραβείο AME Award στη Νέα Υόρκη καθώς και δύο ασημένια βραβεία KLAPPE στο Αμβούργο. Με έναν ιδιαίτερα ευφάνταστο τρόπο το τηλεοπτικό σποτ θίγει σημαντικά θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, όπως βία, εξτρεμισμό, πορνογραφία και παιδοφιλία, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους γονείς ώστε να προστατεύουν τα παιδιά τους στο Διαδίκτυο όπως το κάνουν και στον πραγματικό κόσμο. Δείτε το στο http://www.savemitsos.gr
Ανοιχτός Διαγωνισμός Ιδεών για τη δημιουργία ολοκληρωμένης πλατφόρμας ψηφιακού αναγνώστη βιβλίων (e-book reader) προκηρύχθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών και την Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού /Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (EEΛ/ΛΑΚ) (http://b.ook.gr).
Καταγραφή του σεισμού στις 07:26 το πρωί της 3ης Νοεμβρίου 2009 από το Διαδικτυακό Σεισμόμετρο του 1ου ΕΠΑ.Λ. Πύργου. Ο σεισμός είχε μέγεθος 5,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, επίκεντρο 334 χιλιόμετρα δυτικά της Αθήνας και ανατολικά της Ζακύνθου, στο Ιόνιο, σε βάθος 10 χιλιομέτρων. Στην εικόνα φαίνεται ότι ο σεισμός είχε κυρίως οριζόντια σεισμική κύμανση (http://1epal-pyrgou.ilei.sch.gr).
Διόρθωση στο θέμα της Α’ φάσης του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής μάς επισήμανε ο Παύλος Σινιγάλιας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 νομού Ηλείας: Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία δεν παρέχουν ηλεκτρικά φορτία, αλλά ενέργεια. Ομοίως και για να γίνει η ηλεκτρόλυση δεν χρειάζεται ηλεκτρικά φορτία, αλλά ηλεκτρική ενέργεια.
Η ζωφόρος του Παρθενώνα, ένα μοναδικό έργο τέχνης, παρουσιάζεται σε ψηφιακή μορφή μέσα από μία διαδικτυακή εφαρμογή που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης - Τομέας Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης) και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Η εφαρμογή απευθύνεται στους ειδικούς επιστήμονες, στο ευρύτερο κοινό, αλλά και στα παιδιά μέσα από τα ψηφιακά της παιχνίδια. Στον δικτυακό τόπο της ζωφόρου έχουν συγκεντρωθεί και υπομνηματισθεί, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, φωτογραφίες όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου των μουσείων Ακρόπολης, Βρετανικού και Λούβρου, οι οποίες έχουν συμπληρωθεί με τα σωζόμενα σχέδια του J. Carrey (1674) και του J. Stuart (1751), με σκοπό να δοθεί η κατά το δυνατόν πληρέστερη εικόνα του συνόλου. Το περιεχόμενο της διαδικτυακής εφαρμογής είναι οργανωμένο σε τρεις ενότητες με τους τίτλους: Ο Παρθενώνας, Γνωρίστε τη Ζωφόρο, Παίξτε με τη Ζωφόρο. (http://www.parthenonfrieze.gr).
H Aρχαία Αγορά των Αθηνών στο Google Earth. Την τρισδιάστατη αναπαράσταση της Αρχαίας Αγοράς των Αθηνών μπορούν πλέον να βλέπουν όλοι οι χρήστες του Διαδικτύου στο Google Earth, χάρη στo έργο «Αρχαία Αγορά των Αθηνών» που ανέπτυξε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Με τον τρόπο αυτό, η εμπειρία της τρισδιάστατης περιήγησης στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας γίνεται πλέον εφικτή και εξ αποστάσεως, καθώς κάθε πολίτης του κόσμου μπορεί μέσα από το Google Earth να περιπλανηθεί στα κτήρια και τα μονοπάτια της Αρχαίας Αγοράς, ακριβώς όπως ήταν στην Αρχαιότητα. Η αναπαράσταση της Αγοράς γίνεται σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της, την Κλασική, την Ελληνιστική και τη Ρωμαϊκή περίοδο, δίνοντας τη δυνατότητα στον επισκέπτη νααντιληφθεί την εξέλιξή της μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή. Το έργο αυτό έλαβε το 1ο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό που αφορούσε την ανάπτυξη 3D περιεχομένου στο Web με τη χρήση του COLLADA, ενός διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου για την αξιοποίηση τρισδιάστατων εφαρμογών στο Διαδίκτυο (http://3d.athens-agora.gr).
Oι εκπομπές της Ψηφιακής Ελλάδας με τον Νίκο Βασιλάκο, που για δύο χρόνια προβάλλονταν μέσα από το κανάλι της ΕΤ1, έχουν αναρτηθεί στο YouTube, μέσα σε ειδικό κανάλι: http://www.youtube.com/psifiakiellada
Με Χάλκινο επέστρεψε η Εθνική Ομάδα Πληροφορικής από το Shumen της Βουλγαρίας. Ο μαθητής της Β’ τάξης του 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων Κοσινάς Ευάγγελος κατέκτησε χάλκινο μετάλλιο στην 3η Βαλκανική Ολυμπιάδα Πληροφορικής Νέων. Ήδη οι Έλληνες μαθητές Γυμνασίου καθιερώνονται στα Βαλκάνια μια που σε τρεις διοργανώσεις έχουν κατακτήσει δύο μετάλλια. Η νέα διάκριση έρχεται να προστεθεί σε μια 5ετή πορεία συνεχών διακρίσεων που ξεκίνησε το 2005. Διευθύνσεις: http://www.pdp.gr, http://www.epy.gr.
Οι δέκα νικητές των eLearning βραβείων του 2009 ανακοινώθηκαν στις 26 Νοεμβρίου στο Vilnius της Λιθουανίας. Το έργο του Βαγγέλη Κολτσάκη από τη Θεσσαλονίκη με τίτλο «Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων» κέρδισε το ασημένιο βραβείο στην κατηγορία Μαθηματικά - Επιστήμες και Τεχνολογία. Συγχαρητήρια στον συνάδελφο αλλά και εύσημα σε όλες τις ελληνικές συμμετοχές.
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚαΠ) διοργανώνει την καθιερωμένη ημερίδα σε συνδυασμό με τις αρχαιρεσίες για το επόμενο Δ.Σ., και θέμα «ΠΕΚαΠ 2.0 10 > Από το έτος της δια βίου μάθησης (1996) στο έτος της δημιουργικότητας και της καινοτομίας (2009)», στην αίθουσα Ζακλίν Ντε Ρομιγί του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο Μαρούσι (Παπανδρέου 37), στις 22/1/2010.
Την ημερίδα μπορούν να παρακολουθήσουν συνάδελφοι ΠΕ19 και ΠΕ20, η συμμετοχή των οποίων θα γίνει χωρίς δαπάνη για το δημόσιο. Η κεντρική παρουσίαση θα έχει ως θέμα τις υπηρεσίες που προσφέρει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στους εκπαιδευτικούς και ειδικότερα στους Πληροφορικούς, ενώ θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάδοση της ημερίδας διαδικτυακά.
Λογισμικό Γραμματειακής Υποστήριξης e-School. Σύμφωνα με την υπ' αριθ. 155066/15-12-2009 του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, παρακαλούνται όλες οι Σχολικές Μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ), Δημόσιες και Ιδιωτικές, να λειτουργήσουν το λογισμικό Γραμματειακής Υποστήριξης του e-School. Ειδικότερα για τα Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, Δημόσια και Ιδιωτικά, παρακαλούνται να εγκαταστήσουν άμεσα το λογισμικό του e-School υποχρεωτικά, παράλληλα με το υπάρχον λογισμικό ΝΕΣΤΩΡ. Σκοπός της διαδικασίας είναι να γίνει η πληθύσμωση της Κεντρικής Βάσης με τα αναγκαία στοιχεία ώστε να είναι δυνατή η πλήρης χρήση τουσυστήματοςσε όλες τις Σχολικές Μονάδες της Δευτεροβάθμιας για το σχολικό έτος 2010-2011.
H λέξη «unfriend» επιλέχθηκε από το New Oxford Dictionary ως λέξη του έτους 2009, αναδεικνύοντας την όλο και μεγαλύτερη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινή ζωή. Ο ορισμός που δίνει το λεξικό σε αυτό τον νεολογισμό είναι: «καταργώ κάποιον από "φίλο" σε μία ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, όπως για παράδειγμα στο Facebook».