ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

Τεύχος 17 / Μάιος 2008

Στο 17ο τεύχος του Ε.Δ. μπορείτε να διαβάσετε για τις εργασίες του 1ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας «Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών» και για τη 2η θέση που κατέλαβε το Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα Ηλείας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βράβευσης Σχολικών Δικτυακών Τόπων.

Επίσης, μπορείτε να ενημερωθείτε για την εκδήλωση «Παιδιά και Διαδίκτυο» που διοργανώθηκε στον Πύργο από την Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια «DART» του ΥΠΟΙΟ.

Υπάρχουν πληροφορίες για την αξιοποίηση της υπηρεσίας της Τηλεδιάσκεψης & Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, αλλά και για τη νέα δυνατότητα υποστήριξης σελίδων ASP και βάσης δεδομένων MS-SQL του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Για το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νίκος Αδαμόπουλος

comic

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Εκπαιδευτικά θέματα

Infoδρόμιο

Τεχνικά θέματα

Ημερολόγιο

30 Μαΐου 2008 Εξέταση μαθήματος: «Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» Απολυτήριες εξετάσεις Δ’ τάξης εσπερινών Γενικών Λυκείων
31 Μαΐου 2008 Εξέταση μαθήματος: «Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» Απολυτήριες εξετάσεις Γ’ τάξης ημερήσιων Γενικών Λυκείων
14 Ιουνίου 2008 Εξέταση μαθήματος: «Μετάδοση Δεδομένων & Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ» Ειδικές Εισιτήριες Εξετάσεις πτυχιούχων Β’ Κύκλου ημερήσιων ΤΕΕ για τα ΤΕΙ
23 Ιουνίου 2008 Λήξη υποβολής συμμετοχών Μαθητικός Διαγωνισμός «Ξεμπλόγκαρε»
25-28 Σεπτεμβρίου 2008 Εργασίες συνεδρίου (Λεμεσός) 6o Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση

Νέα & ανακοινώσεις

1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας «Ψηφιακό υλικό για την υποστήριξη του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών»

imageΠραγματοποιήθηκε το 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας στη Νάουσα 9, 10 και 11 Μαΐου 2008, υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ημαθίας.

Κύριος σκοπός του συνεδρίου ήταν να φέρει όσο το δυνατόν περισσότερους εκπαιδευτικούς σε επαφή με το εκπαιδευτικό λογισμικό, το διαδίκτυο και τη χρήση τους στις αίθουσες διδασκαλίας και τα σχολικά εργαστήρια. Επιπλέον, να γνωστοποιήσει τις εξελίξεις και τις τάσεις στην παιδαγωγική αξιοποίηση του ψηφιακού υλικού στην εκπαίδευση.

Η θεματολογία του συνεδρίου περιελάμβανε τις παρακάτω ενότητες:

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν κεντρικές ομιλίες, workshops (εργαστήρια), tutorials, προφορικές ανακοινώσεις, παρουσιάσεις αφισών και στρογγυλά τραπέζια σχετικά με τη θεματολογία του συνεδρίου που πλαισιώνονταν από παράλληλες συνεδρίες ειδικοτήτων.

Δόθηκε ιδιαίτερο βάρος σε ζητήματα της εκπαιδευτικής πράξης με τη διεξαγωγή μεγάλου αριθμού εργαστηριακών δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 3 κεντρικές ομιλίες, παρουσιάστηκαν 151 εργασίες με τη μορφή εισηγήσεων, 10 εργασίες τύπου αφίσας (poster), 2 στρογγυλά τραπέζια με 13 ομιλητές και πραγματοποιήθηκαν 31 εργαστηριακές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα.

Με τη λήξη του συνεδρίου δόθηκαν 721 βεβαιώσεις παρακολούθησης συνέδρων και 287 βεβαιώσεις εισηγητών/εκπαιδευτών/κριτών/μελών Ο.Ε. Το σύνολο των συμμετεχόντων ξεπέρασε τα 800 άτομα.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου διανεμήθηκαν συνολικά 688 τόμοι πρακτικών (1024 σελίδων - 2 τόμοι), 500 οπτικοί δίσκοι με λογισμικό για την Β΄/θμια εκπαίδευση, 300 οπτικοί δίσκοι με λογισμικό για την Α΄/θμια εκπαίδευση και 700 δίσκοι με άλλο υλικό που προσέφεραν εισηγητές, χορηγοί κ.λπ.

Οι 3 ημέρες του συνεδρίου καλύφθηκαν online από κλιμάκιο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (24 ώρες συνολικά ζωντανής μετάδοσης). Το σύνολο των εργασιών έχει ήδη αναρτηθεί σε ηλεκτρονική μορφή στο δικτυακό τόπο του συνεδρίου.

Επίσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου βραβεύτηκαν οι πληρέστεροι Δικτυακοί Τόποι των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που φιλοξενούνται σε διακομιστές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Στο συνέδριο ο νομός Ηλείας είχε αρκετά καλή παρουσία, αφού το Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα βραβεύθηκε καταλαμβάνοντας τη 2η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχολικών Δικτυακών Τόπων (βλ. περισσότερες λεπτομέρειες στο επόμενο θέμα του Ε.Δ.), αλλά και με συμμετοχή στο πρόγραμμα των εισηγήσεων με την εργασία: «Μια υλοποίηση διδακτικού περιβάλλοντος με τη χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών στο πρόγραμμα moodle. Β. Νταλούκας, Θ. Χρονόπουλος, Σ. Συρμακέσης».

Το Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας φιλοδοξεί να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ένα χώρο συνάντησης όλων των εκπαιδευτικών που θέλουν να καταθέσουν τις προτάσεις τους, τα ερευνητικά τους πορίσματα ή τους προβληματισμούς τους σχετικά με την παιδαγωγική αξιοποίηση του ψηφιακού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

URL: http://naousa08.ekped.gr


2η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βράβευσης Σχολικών Δικτυακών Τόπων για το Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα Ηλείας

Το Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα βραβεύθηκε καταλαμβάνοντας τη 2η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχολικών Δικτυακών Τόπων, ανάμεσα σε 681 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των οποίων οι δικτυακοί τόποι αξιολογήθηκαν. Από το νομό Ηλείας συνολικά 9 δικτυακοί τόποι κρίθηκαν ενεργοί και εντάχθηκαν στην αξιολόγηση από τη σχετική επιτροπή.

Πιο αναλυτικά, τα αποτελέσματα του διαγωνισμού:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

image

Ο δάσκαλος Χρήστος Παπανδρέου παραλαμβάνει το βραβείο
για το Δημοτικό Σχολείο Καράτουλα Ηλείας
από τον πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής Μιλτιάδη Δοδοντσή.

Το έπαθλο για τη 2η θέση ήταν ένα αντίγραφο του χρυσού στεφανιού βελανιδιάς από τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας. Επίσης, μια φωτογραφική μηχανή, λευκώματα με αφιέρωμα στο νομό Ημαθίας και τη Νάουσα για τη βιβλιοθήκη, καθώς και ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό για το Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου.

image

Αναμνηστική φωτογραφία με το συνάδελφο
και ψυχή της οργάνωσης του συνεδρίου Ιωάννη Σαλονικίδη.

Να σημειώσουμε ότι ο συνάδελφος κ. Χρήστος Παπανδρέου πέρυσι συμμετείχε με εργασία του σχολείου του, μια ψηφιακή παρουσίαση του Μουσείου των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ολυμπία, στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό E-Learning Awards 2007 στις Βρυξέλλες, όπου βραβεύθηκε στον τομέα «Τέχνες και Πολιτισμός» (βλ. Ε.Δ. τ. 14 – Φεβρουάριος 2008).

URLs:
http://naousa08.ekped.gr
http://dim-karat.ilei.sch.gr


1ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία»

H Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, συνδιοργανώνουν στο Βόλο, από 24 έως 26 Απρίλη 2009, το 1ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία». Σκοπός του Συνεδρίου είναι να δώσει βήμα σε «μάχιμους», αλλά και σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, με ενδιαφέρον για τις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνίας) στην Εκπαίδευση, να παρουσιάσουν - μέσα από ένα επιστημονικά αξιόπιστο οπτικό πρίσμα - τις θεωρητικές, αλλά κυρίως τις έμπρακτες προτάσεις τους αναφορικά με την ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στο σχολικό περιβάλλον.

image

Απευθύνεται σε:

URL: http://www.1ecicte.gr


Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Παιδιά και Διαδίκτυο» στον Πύργο από την Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια «DART»

imageΠραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Μαΐου 2008, στο συνεδριακό κέντρο της Νομαρχίας Ηλείας στον Πύργο, ενημερωτική εκδήλωση σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο Διαδίκτυο την οποία παρακολούθησαν με ενδιαφέρον περισσότεροι από 400 μαθητές Δημοτικών και Γυμνασίων.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την «Ομάδα Δράσης για την Ψηφιακή Ασφάλεια» DART (Digital Awareness & Response to Threats) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας, ύστερα από πρόταση του Βουλευτή Ηλείας και Προέδρου της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Παναγιώτη Αδρακτά, ο οποίος και εκφώνησε εναρκτήριο χαιρετισμό στην εκδήλωση.

Η Ομάδα Δράσης DART έχει στόχο την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού των χρηστών στα νέα μέσα. Άμεσος στόχος της ομάδας είναι η ενημέρωση, η πρόληψη και η ανταλλαγή τεχνογνωσίας για την αντιμετώπιση κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

imageΣτην εκδήλωση αναλύθηκαν οι ενότητες:

Παρουσιάστηκαν στους μαθητές πρακτικές συμβουλές ασφάλειας για τη χρήση του Διαδικτύου, ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο και το σπίτι, το ηλεκτρονικό παιχνίδι, καθώς και αναφορές στα συνηθέστερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social networking websites) όπως τα facebook, Hi5, Myspace, Instant Messengers, κ.λπ.

image

Η κ. Άντα Γιαννοπούλου, Συντονίστρια της Ομάδας Δράσης, ο κ. Βασίλης Γκάμας, εκπρόσωπος από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο / ΕΑΙΤΥ, ο κ. Νίκος Βασιλάκος, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ, η κ. Έλενα Σπυροπούλου, Νομικός Σύμβουλος της Ομάδας Δράσης.

image

Η κ. Βανέσσα Χατζηθανάση, εκπρόσωπος από το Χαμόγελο του Παιδιού.

(Ευχαριστούμε τον κ. Γιάννη Μίχα, από το Γραφείο Δημοσιότητας της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού του ΥΠΟΙΟ, για τη διάθεση του οπτικού υλικού της εκδήλωσης)

Εκπαιδευτικά θέματα

Υπηρεσίες του ΠΣΔ: Τηλεδιάσκεψη & Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση

του Δημήτρη Δαούση, εκπαιδευτικού ΠΕ19
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

Με τον όρο σύγχρονη τηλεδιάσκεψη εννοούμε την αμφίδρομη επικοινωνία με ανταλλαγή εικόνας (video), ήχου (audio) και κειμένου (chat) σε πραγματικό χρόνο μεταξύ δύο ή και περισσότερων ατόμων. Σαν επιπλέον στοιχεία σε μια τηλεδιάσκεψη μπορούμε να αναφέρουμε τη δυνατότητα της παρουσίασης υλικού (π.χ. μέσω του powerpoint) από έναν χρήστη που συμμετέχει στην τηλεδιάσκεψη προς τους άλλους καθώς και τη δυνατότητα να μοιράζονται οι χρήστες μια εφαρμογή.

Μπορούμε να διακρίνουμε δύο μεγάλες κατηγορίες στις υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης σε σχέση με το πόσα άτομα συμμετέχουν στην τηλεδιάσκεψη και με το πώς γίνεται η διασύνδεση μεταξύ τους. Οι κατηγορίες αυτές, οι οποίες θα εξηγηθούν και αναλυτικότερα παρακάτω, είναι:

Οι υπηρεσίες αυτές χρησιμοποιούν ως μέσο το IP δίκτυο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Σαν βασικό λογισμικό από τη μεριά ενός χρήστη χρησιμοποιούν: α) τα λογισμικά Netmeeting και ILS της εταιρείας Microsoft (για τηλεδιασκέψεις point to point) και β) το λογισμικό Netmeeting της εταιρίας Microsoft, το Conference Server 6 της εταιρείας FVC και τα προγράμματα Java VC-Client και VC-Moderator που έχουν αναπτυχθεί από το ΠΣΔ.

Τηλεδιασκέψεις σημείου προς σημείο (point to point)

Απευθείας σύνδεση. Σε αυτή την περίπτωση η σύνδεση μεταξύ δύο (μόνο) χρηστών γίνεται απευθείας χωρίς τη μεσολάβηση εξυπηρετητή.

image

Εικόνα 1: Τηλεδιάσκεψη με χρήση του Netmeeting.

Με τον τρόπο αυτό επικοινωνούν ταυτόχρονα μόνο δύο χρήστες. Το μόνο λογισμικό που χρησιμοποιείται από τον χρήστη είναι το Netmeeting. Ο χρήστης ο οποίος επιθυμεί να ξεκινήσει μια τηλεδιάσκεψη θα πρέπει αρχικά να αναζητήσει την IP διεύθυνση που έχει ο χρήστης με τον οποίο επιθυμεί να συνομιλήσει. Η αναζήτηση της IP διεύθυνσης γίνεται μέσω του δικτυακού τόπου http://www.ath.aegean.gr/edunet.

Σύνδεση μέσω εξυπηρετητή ILS. Ένας εναλλακτικός και σαφώς προτιμότερος τρόπος για να μπορέσει ένας χρήστης να βρει έναν άλλο και να ξεκινήσει μια τηλεδιάσκεψη είναι μέσω ενός εξυπηρετητή ILS (Internet Location Service).

image

Εικόνα 2: Τηλεδιάσκεψη με χρήση του Netmeeting μέσω του ILS εξυπηρετητή.

Ένας εξυπηρετητής ILS λειτουργεί σαν ένα σημείο συνάντησης για τους χρήστες του Netmeeting, στο οποίο εγγράφονται με μια διαδικασία πιστοποίησης (login), και στη συνέχεια μπορούν να εντοπίσουν άλλους χρήστες που χρησιμοποιούν την ίδια υπηρεσία και να ξεκινήσουν μια point to point τηλεδιάσκεψη.

Η υπηρεσία ILS έχει εγκατασταθεί σε έναν server του ΠΣΔ, τον rts.thess.sch.gr στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να τονιστεί ότι η τηλεδιάσκεψη στην περίπτωση αυτή γίνεται πάλι με απευθείας σύνδεση των δύο χρηστών και όχι μέσω του εξυπηρετητή ILS. Ο εξυπηρετητής ILS χρησιμεύει απλά σαν ένας εύκολος τρόπος για την εύρεση κάποιου χρήστη με τον οποίο θέλει κάποιος να ξεκινήσει μια τηλεδιάσκεψη.

Η ευκολία της τηλεδιάσκεψης μέσω ενός εξυπηρετητή ILS γίνεται φανερή από το γεγονός ότι ο χρήστης δεν χρειάζεται να ψάξει την IP διεύθυνση του χρήστη με τον οποίο θέλει να επικοινωνήσει, αλλά απλά μπορεί να τον ψάξει σε αυτόν τον κατάλογο. Έτσι, η διαδικασία απλοποιείται κατά πολύ και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να προτιμάται έναντι της απευθείας τηλεδιάσκεψης. Για να μπορέσει βέβαια να λειτουργήσει αποτελεσματικά αυτή η υπηρεσία, οι χρήστες θα πρέπει να έχουν εγγραφεί στον κατάλογο και να είναι συνδεδεμένοι (online) ώστε να μπορέσει κάποιος άλλος να τους βρει.

Τηλεδιάσκεψη μεταξύ δύο ή περισσοτέρων χρηστών με τη χρήση ενός κεντρικού εξυπηρετητή τηλεδιασκέψεων (MCU)

Σε αυτήν την κατηγορία, μια τηλεδιάσκεψη επιτυγχάνεται με τη σύνδεση περισσοτέρων των δύο χρηστών σε έναν εξυπηρετητή, στον οποίο είναι εγκατεστημένο ειδικό λογισμικό με το οποίο επιτυγχάνεται η επικοινωνία μεταξύ πολλών σημείων. Αυτός ο εξυπηρετητής ονομάζεται MCU (Multipoint Control Unit).

Τέτοιοι εξυπηρετητές υπάρχουν δύο στο ΠΣΔ, ένας στην Θεσσαλονίκη (rts.thess.sch.gr) και ένας στην Πάτρα (rts.ach.sch.gr), οι οποίοι διασυνδέονται μεταξύ τους προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετούν καλύτερα τα αιτήματα για τηλεδιάσκεψη αλλά και για την καλύτερη διαχείριση του εύρους ζώνης (bandwidth) των τηλεδιασκέψεων. Σημειώνεται ότι η δυνατότητα παρέχεται μόνο στους πιστοποιημένους χρήστες.

image

Εικόνα 3: Τηλεδιάσκεψη με χρήση του Netmeeting μέσω του MCU εξυπηρετητή.

Αφού η αίτηση εγκριθεί ο χρήστης θα πρέπει να ακολουθήσει τις οδηγίες που παρέχονται ώστε να μπορέσει να δημιουργήσει την τηλεδιάσκεψη στον εξυπηρετητή MCU. Στη συνέχεια καλεί τους υπόλοιπους χρήστες να συμμετάσχουν και ξεκινάει η τηλεδιάσκεψη. Ο αρχικά αιτών χρήστης θεωρείται και ο συντονιστής της τηλεδιάσκεψης και έχει το δικαίωμα να ορίζει ποιος έχει το λόγο και ποιος όχι κατά την διεξαγωγή της. Το λογισμικό που χρησιμοποιείται από την πλευρά του απλού χρήστη (αλλά και του συντονιστή) για τη συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη είναι πάλι το Netmeeting σε συνδυασμό όμως με δύο προγράμματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί για το ΠΣΔ από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τα προγράμματα αυτά είναι φτιαγμένα σε Java πλατφόρμα και λέγονται VC-Client και VC-Moderator.

Αυτό που ουσιαστικά κάνουν είναι να ενσωματώνουν το Netmeeting και να ελέγχουν τις αιτήσεις για φωνή και για γραπτό λόγο που κάνουν οι χρήστες που συμμετέχουν. Το πρόγραμμα VC-Moderator που χρησιμοποιεί ο διαχειριστής της τηλεδιάσκεψης του επιτρέπει να αποδίδει το δικαίωμα φωνής, video ή γραπτού λόγου στον χρήστη που θέλει. Το πρόγραμμα VC-Client επιτρέπει στον απλό χρήστη που το χρησιμοποιεί να κάνει τα ανάλογα αιτήματα για την απόδοση του δικαιώματος φωνής, video ή γραπτού λόγου.

image

Εικόνα 4: Η κεντρική οθόνη του VC-Moderator.

Τηλεδιάσκεψη με χρήση του Click to Meet

Επιπλέον, το ΠΣΔ προσφέρει την υπηρεσία της τηλεδιάσκεψης μεταξύ δύο ή περισσοτέρων χρηστών μέσω της ιστοσελίδας http://conf.sch.gr, κάνοντας χρήση της εφαρμογής Click to Meet, που είναι πιο εύχρηστη και με περισσότερες δυνατότητες από το Netmeeting.

Απαιτήσεις Συστήματος για το Click to Meet Conference Client:

Λειτουργικό Σύστημα:

Φυλλομετρητής:

Χαρακτηριστικά υπολογιστή:

Η οθόνη που εμφανίζεται είναι η ακόλουθη:

image

Εικόνα 5: Η οθόνη που εμφανίζεται την πρώτη φορά που επισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα http://conf.sch.gr

Στη συνέχεια πατάμε το «Install Now!» για εγκατάσταση της εφαρμογής στον υπολογιστή. Η οθόνη που θα εμφανιστεί είναι η ακόλουθη. Στο αριστερό μέρος, εισάγοντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης (εφόσον έχουμε αποκτήσει από το ΠΣΔ), μπορούμε να εισέλθουμε ως πιστοποιημένοι χρήστες. Διαφορετικά επιλέγουμε από δεξιά κάποιο θέμα συζήτησης.

image

Εικόνα 6: Η αρχική οθόνη της υπηρεσίας.

Επιλέγοντας κάποιο θέμα που δεν απαιτεί κλειδί εγγραφής, θα εμφανιστεί η παρακάτω οθόνη, όπου στο αριστερό τμήμα μπορούμε να βλέπουμε τον συνομιλητή μας (εφόσον διαθέτει web κάμερα), τους συμμετέχοντες στη τηλεδιάσκεψη και υπάρχει και η δυνατότητα ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων. Στο κεντρικό τμήμα εμφανίζονται οι δυνατότητες που προσφέρονται, όπως π.χ. η δυνατότητα διαμοιρασμού μιας εφαρμογής, της παρουσίασης ενός αρχείου στους συμμετέχοντες, κ.λπ.

image

Εικόνα 7: Παράδειγμα Τηλεδιάσκεψης με χρήση κάμερας και κοινής χρήσης εφαρμογής.

URL: http://conf.sch.gr

Infoδρόμιο

Εστία μικροβίων τα πληκτρολόγια

imageΌπως δείχνουν έρευνες, το πληκτρολόγιο και το ποντίκι αποτελούν καταφύγιο και πηγή μικροβίων, αφού μπορούν να φιλοξενούν ακόμα και κολοβακτηρίδια ή σταφυλόκοκκο.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την οργάνωση καταναλωτών Which σε διάφορους χώρους εργασίας, έδειξε ότι τα περισσότερα πληκτρολόγια περιέχουν μικρόβια, τα οποία προκαλούν τροφική δηλητηρίαση. Ο μικροβιολόγος Peter Wilson, της συγκεκριμένης οργάνωσης, διαπίστωσε ότι στα γραφεία της στο Λονδίνο, κάποια πληκτρολόγια είχαν 150 φορές περισσότερα βακτήρια από το επιτρεπτό όριο.

Ο Βρετανός μικροβιολόγος James Francis εξέτασε σε περιβάλλον γραφείου 33 πληκτρολόγια, κάθισμα τουαλέτας και πόμολο πόρτας τουαλέτας και ανακάλυψε ότι 4 πληκτρολόγια αποτελούσαν πιθανό κίνδυνο για την υγεία καθώς είχαν κατά 5 φορές υψηλότερα επίπεδα μικροβίων από το κάθισμα της τουαλέτας.

Τα ευρήματα ευθυγραμμίζονται με αυτά άλλων ερευνών που δείχνουν ότι η καθημερινή ρουτίνα μάς φέρνει κοντά σε δυνητικά επικίνδυνα μικρόβια. Αν σκεφτούμε το πόσο συχνά ερχόμαστε σε επαφή με το πληκτρολόγιο δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι τα πλήκτρα, όπως και τα κενά που υπάρχουν ανάμεσά τους, αποτελούν «παράδεισο» για βακτήρια και άλλα μικρόβια.

Η ερώτηση για το πόσο επικίνδυνα μπορεί να είναι τα μικρόβια που κρύβονται στα πληκτρολόγια παραμένει. Ο ερευνητής Aaron Glatt, που παλαιότερα είχε διερευνήσει τα επίπεδα μόλυνσης στους χώρους του μετρό της Νέας Υόρκης, σημειώνει ότι δεν υπάρχει κανένα μέρος πάνω στη γη που να είναι «αποστειρωμένο», αλλά θεωρεί ότι αυτό δεν αποτελεί κίνδυνο για τους περισσότερους ανθρώπους. Όταν τα μικρόβια αντιμετωπίζουν την αδιάβροχη μεμβράνη, το δέρμα, τα περισσότερα παραμένουν εκεί. Αν όμως μέσω κάποιας αμυχής στο δέρμα ή μέσω του στόματος εισχωρήσουν στο σώμα, τότε μπορούν να φτάσουν στους πιο ευάλωτους ιστούς και να γίνουν επικίνδυνα.

Η καλύτερη μέθοδος προφύλαξης έρχεται με τη μορφή του σαπουνιού. Το πλύσιμο των χεριών αποτελεί τον καλύτερο και οικονομικότερο τρόπο να περιορίσουμε την έκθεσή μας σε δυνητικά επικίνδυνα βακτήρια.

Ο τακτικός καθαρισμός του πληκτρολογίου είναι ακόμα μια έξυπνη λύση που πολλοί αγνοούν. Ωστόσο, το να μοιράζεστε το πληκτρολόγιο με άλλους το καθιστά περισσότερο επικίνδυνη επιφάνεια όσον αφορά τη μετάδοση ασθενειών.

Τεχνικά θέματα

Ενεργοποίηση Αναφορών Τελικών Χρηστών για θέματα Σχολικής/Διοικητικής Μονάδας στο http://helpdesk.sch.gr

Σας ενημερώνουμε πως ενεργοποιήθηκε η λειτουργικότητα των Αναφορών Τελικών Χρηστών στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) http://helpdesk.sch.gr, για τεχνικά προβλήματα της Σχολικής/Διοικητικής Μονάδας. Με τον τρόπο αυτό οι Χρήστες καταχωρούν αιτήματα ή προβλήματα του ΣΕΠΕΗΥ απευθείας μέσα από το ΠΣ. Ως Τελικοί Χρήστες θεωρούνται ο επίσημος λογαριασμός της Σχολικής Μονάδας και οι Εκπαιδευτικοί (οι Καθηγητές και οι Δάσκαλοι) που είναι καταχωρημένοι στην υπηρεσία καταλόγου (LDAP) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Οι Αναφορές που σχετίζονται με κατηγορία Σχολικής/Διοικητικής Μονάδας δρομολογούνται στα στελέχη του οικείου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. του Χρήστη, τα οποία φροντίζουν για τη διεκπεραίωσή του.


Φιλοξενία σελίδων ASP και Βάση Δεδομένων MS-SQL στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) παρέχει πλέον τη δυνατότητα δημιουργίας Δυναμικών Ιστοσελίδων κάνοντας χρήση ASP (Active Server Pages) ή ASP.NET καθώς και νέα βάση δεδομένων που βασίζεται στον Microsoft SQL Server 2000. Η σύνδεση στην βάση δεδομένων Microsoft SQL Server είναι δυνατή τόσο μέσω ASP και ASP.NET όσο και μέσω PHP.

Διαδικασία ενεργοποίησης Βάσης Δεδομένων MS-SQL: Όπως και για την MySQL, πηγαίνουμε: Στη δικτυακή πύλη του ΠΣΔ (http://www.sch.gr) > mySch (απαιτείται είσοδος στο λογαριασμό της μονάδας ή του εκπαιδευτικού συμπληρώνοντας κατάλληλα το Όνομα Χρήση και τον Κωδικό) > Ο δικτυακός μου τόπος > Στοιχεία Δικτυακού Τόπου και Βάσης Δεδομένων.

Στην περίπτωση του Microsoft SQL Server 2000 υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας περισσότερων από μία βάση δεδομένων, με ανώτατο όριο 10 βάσεις.

Επεξεργασία των βάσεων δεδομένων Microsoft SQL Server: Η επεξεργασία των βάσεων μπορεί να γίνει από τη θέση που προαναφέρθηκε στη δικτυακή πύλη του ΠΣΔ. Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει από το http://www.<νομός>.sch.gr/phpmsadmin (για το νομό Ηλείας http://www.ilei.sch.gr/phpmsadmin).

Οδηγίες: Για αναζήτηση πληροφοριών σχετικών με τη φιλοξενία ιστοσελίδων πηγαίνουμε: Στη δικτυακή πύλη του ΠΣΔ > Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο > Για τους χρήστες μας > Οδηγίες.

Εκεί περιγράφεται και ο τρόπος σύνδεσης στη νέα βάση δεδομένων μέσω ASP, ASP.NET και PHP.

Υποστήριξη: Για προτάσεις, παρατηρήσεις ή απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Υπηρεσία Υποστήριξης Ιστοσελίδων του ΠΣΔ ανοίγοντας σχετικό δελτίο στο Πληροφοριακό Σύστημα http://helpdesk.sch.gr.


image Ονόματα κελιών σε υπολογιστικά φύλλα

Στις εφαρμογές υπολογιστικών φύλλων υπάρχει η δυνατότητα να δίνουμε στα κελιά πιο συγκεκριμένα ονόματα, όπως Έσοδα, Έξοδα, Συντελεστής, Φόρος, Βαθμοί, κ.ά., στη θέση των προκαθορισμένων, όπως A5, Β12, G30, κ.ά.

Στην εφαρμογή MS Excel 2003 για να δώσουμε ένα όνομα σε κάποιο κελί ή σε μια περιοχή κελιών που έχουμε επιλέξει, τότε πηγαίνουμε: Μενού Εισαγωγή > Όνομα > Ορισμός. Στο παράθυρο Ορισμός ονόματος που ανοίγει πληκτρολογούμε το επιθυμητό όνομα και πατάμε Προσθήκη.

Εναλλακτικό και πιο γρήγορο τρόπο για ορισμό κάποιου ονόματος αποτελεί η χρήση του Πλαισίου ονόματος που βρίσκεται αριστερά από τη Γραμμή τύπων και δείχνει το όνομα του επιλεγμένου κελιού. Κάνουμε κλικ στο Πλαίσιο ονόματος, πληκτρολογούμε το επιθυμητό όνομα και πατάμε Enter.

image

Όταν έχουμε ονομάσει κάποια συγκεκριμένα κελιά ή περιοχές κελιών, τότε μπορούμε να κάνουμε χρήση των ονομάτων για εύκολη και αυτόματη μετάβαση στα κελιά αυτά, σε όποιο φύλλο κι αν βρίσκονται. Για το σκοπό αυτό πηγαίνουμε: Μενού Επεξεργασία > Μετάβαση. Εναλλακτικό και πιο γρήγορο τρόπο για τη μετάβαση αποτελεί πάλι η χρήση του Πλαισίου ονόματος. Απλά επιλέγουμε εκεί το όνομα από τη λίστα ονομάτων.

Εκτός από τη μετάβαση, τα ονόματα αξιοποιούνται και στους τύπους των υπολογισμών. Έτσι, στη θέση δυσνόητων τύπων, όπως: =A5-B12, =G30*Α2, =AVERAGE(C20:C35), θα προκύπτουν τύποι περισσότερο ευανάγνωστοι, όπως: =Έσοδα-Φόρος, =Έξοδα* Συντελεστής, =AVERAGE(Βαθμοί).