ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Το Στέκι των Πληροφορικών

SaferInternet.gr

SafeLine.gr

 

Εφαρμογή Χαρτογράφησης Μονάδων Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

Ενημερωτικό Δελτίο «ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» - ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

25ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πληροφορικής

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO (World Robot Olympiad)

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2013

Ανακύκλωση Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Συσκευών

 

Ιστοσελίδες μονάδων

Αναφορά προβλημάτων

Διαδικτυακά εργαλεία τεχνικού ελέγχου

Ενημερωτικό Δελτίο ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ηλείας

Τεύχος 15 / Μάρτιος 2008

Στο 15ο τεύχος του Ε.Δ. μπορείτε να ενημερωθείτε για την «Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» και την «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία» (επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου). Επίσης, θα βρείτε μια καταγραφή των πιο σημαντικών επιμορφώσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο. Στο Infoδρόμιο υπάρχει ένα επίκαιρο άρθρο με τίτλο «Blogs = ευκολία, δωρεάν, ελευθερία» και τα αποτελέσματα μιας έρευνας για τον «Εθισμό των εφήβων στο διαδίκτυο».

Για το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. Ηλείας
Νίκος Αδαμόπουλος

comic

Εικόνα από τη συμμετοχή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Καπαρελλίου
στον Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2008

Περιεχόμενα

Νέα & ανακοινώσεις

Infoδρόμιο

Τεχνικά θέματα

Ημερολόγιο

28 - 30 Μαρτίου 2008 Εργασίες συνεδρίου (Πάτρα) 4o Πανελλήνιο Συνέδριο: «Διδακτική της Πληροφορικής»
11 - 12 Απριλίου 2008 Εργασίες διημερίδας (Ρόδος) 2η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
12 Απριλίου 2008 Παρουσίαση εργασιών & απονομή βραβείων (Πάτρα) Διαγωνισμός ΙΤΕ/ΕΙΧΗΜΥΘ: «Eρευνώ και Μαθαίνω: Νέα Υλικά - Νανοτεχνολογία - Ενέργεια - Περιβάλλον»
12 - 13 Απριλίου 2008 Διεξαγωγή του διαγωνισμού (Αθήνα) 1ος Διαγωνισμός Επιστημονικού Πειράματος «Μάγοι της Επιστήμης»
9 - 11 Μαΐου 2008 Εργασίες συνεδρίου (Νάουσα) 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας
16 Μαΐου 2008 Λήξη υποβολής συμμετοχών Μαθητικός Διαγωνισμός «Ξεμπλόγκαρε»

Νέα & ανακοινώσεις

Δελτίο Επιμορφώσεων – Χαρτογραφώντας τις επιμορφώσεις που πραγματοποιούνται

του Νίκου Αδαμόπουλου, εκπαιδευτικού ΠΕ19
Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

Στον πρόλογο του Ε.Δ. τ. 13 – Ιανουάριος 2008 κάναμε λόγο για τον επερχόμενο «καταιγισμό επιμορφώσεων». Ήδη, αυτή τη στιγμή, επιμορφωτές ενός έργου είναι ταυτόχρονα επιμορφούμενοι σε άλλο, επιμορφωτές εκπαιδεύονται για να επιμορφώσουν στη συνέχεια τους συναδέλφους τους, εκπαιδευτικοί σπεύδουν να πιστοποιηθούν στα πλαίσια κάποια επιμόρφωσης για να μπορέσουν μετά να παρακολουθήσουν άλλη επιμόρφωση, κ.ο.κ. Και από ό,τι φαίνεται όλες αυτές οι πράξεις και τα έργα των επιμορφώσεων θα πρέπει να ολοκληρωθούν εντός του 2008.

Λόγω της πληθώρας των επιμορφώσεων, που πολλοί συνάδελφοι συγχέουν μεταξύ τους, επιχειρούμε παρακάτω μία καταγραφή των πιο σημαντικών από αυτές που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο.

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Η Πράξη αυτή του Ε.Π. ΚτΠ, η οποία υλοποιήθηκε στο διάστημα 2000 έως 2005 ήταν η πρώτη προσπάθεια επιμόρφωσης και πιστοποίησης στη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση σε ευρεία κλίμακα και είχε ως αποτέλεσμα την επιμόρφωση 83.315 εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης.

Τα γνωστικά αντικείμενα ήταν αυτά του Α’ Επιπέδου: α) Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής, χρήση προσωπικού Η/Υ, β) Επεξεργασία κειμένου, γ) Υπολογιστικά φύλλα, δ) Λογισμικό παρουσίασης, ε) Διαδίκτυο και επικοινωνίες, στ) Εκπαιδευτικό λογισμικό.

Τα προγράμματα πιστοποίησης στα πλαίσια αυτής της Πράξης συνεχίζονται ακόμα.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε βασικές δεξιότητες των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση

Η Πράξη αυτή του Ε.Π. ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση και πιστοποίηση 35.000 εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων και γνώσεων στις Τ.Π.Ε., στο χρονικό διάστημα 2006 έως 2008.

Τα γνωστικά αντικείμενα είναι αυτά του Α’ Επιπέδου. Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί η 1η Περίοδος Επιμόρφωσης (Μάιος – Ιούνιος 2006), ενώ κοντεύει να ολοκληρωθεί και η 2η Περίοδος.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3104/27-2-2008 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, θα πραγματοποιηθεί η 3η και τελευταία Περίοδος Επιμόρφωσης με έναρξη μαθημάτων την εβδομάδα που ξεκινάει στις 14 Απριλίου 2008.

Στο Ν. Ηλείας έχει σταλεί ήδη από την Επιτροπή Επιμόρφωσης στις εκπαιδευτικές και διοικητικές μονάδες το ενημερωτικό υλικό για τα προγράμματα που έχουν υποβληθεί από τα Κ.Σ.Ε. και καλούνται οι ενδιαφερόμενοι μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων (που δεν έχουν επιμορφωθεί στη χρήση των Τ.Π.Ε. στα πλαίσια άλλων Περιόδων Επιμόρφωσης και με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν προβεί σε αντίστοιχη πιστοποίηση) να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω των σχολικών μονάδων μέχρι την Τρίτη 1-4-2008 (βλ. Ε.Δ. τ. 14 – Φεβρουάριος 2008).

Επίσης, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 2223/20-2-2008 εγκύκλιο της ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ, έχει ξεκινήσει νέα Περίοδος Πιστοποίησης για τους εκπαιδευτικούς που επιμορφώθηκαν στα πλαίσια αυτής της Πράξης. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναζητήσουν και να δηλώσουν κάποιο πρόγραμμα πιστοποίησης στη διεύθυνση http://epimorfosi.cti.gr/certification.

URL: http://epimorfosi.cti.gr

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία

Αφορά στην επιμόρφωση Β’ Επιπέδου, δηλαδή στην περισσότερο εξειδικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στη χρήση των ΤΠΕ για τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου του κλάδου τους, με την προϋπόθεση ότι έχουν πιστοποιηθεί ήδη στο Α’ Επίπεδο της επιμόρφωσης.

Στα πλαίσια αυτής της Πράξης έχουν επιλεγεί 400 επιμορφωτές από τους κλάδους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ60/ΠΕ70, ώστε να αξιοποιηθούν ως επιμορφωτές Β’ επιπέδου. Αυτοί οι επιμορφωτές εκπαιδεύονται μέσω Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Επιμορφωτών που διεξάγονται σε επιλεγμένα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης σε όλη τη χώρα. Η διάρκεια των προγραμμάτων αυτών είναι 350 ώρες. Ήδη κάποια προγράμματα έχουν ολοκληρωθεί.

Με την υπ’ αριθ. 5830/16-8-2007 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και 6605/14-9-2007 Εγκύκλιο (για παράταση προθεσμίας) της ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ προσκλήθηκαν οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας και οι μόνιμοι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί των προαναφερόμενων κλάδων να υποβάλουν αιτήσεις για τη συγκρότηση σε κάθε νομό των Επιτροπών Επιμόρφωσης της Πράξης (βλ. Ε.Δ. τ. 9 – Σεπτέμβριος 2007).

Με την υπ’ αριθ. 4087/12-3-2008 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ πρόκειται να συσταθεί μητρώο Κέντρων Στήριξης της Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) Β΄ Επιπέδου. Η υποβολή των αιτήσεων-δηλώσεων θα γίνεται μέχρι τις 31-3-2008 (βλ. παρακάτω στο σχετικό θέμα του Ε.Δ.).

Τα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται να διεξαχθούν από τον Απρίλιο έως το Νοέμβριο 2008, σε δύο Περιόδους, στα πιστοποιημένα Κ.Σ.Ε. Β’ Επιπέδου όλης της χώρας. Για το Ν. Ηλείας έχουν προβλεφθεί 8 προγράμματα για την Α’ Περίοδο Επιμόρφωσης. Συγκεκριμένα, 1 για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ02, 2 για ΠΕ03, 2 για ΠΕ04, 3 για ΠΕ60-70.

URL: http://b-epipedo.cti.gr

Επαγγελματικό λογισμικό στην ΤΕΕ: Επιμόρφωση και Εφαρμογή

Η Πράξη αυτή του Ε.Π. ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ αποσκοπεί στην ένταξη επαγγελματικού-εκπαιδευτικού λογισμικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικότητας που διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΔΕΕ). Στα πλαίσια αυτής θα υλοποιηθούν προγράμματα επιμόρφωσης 10.000 περίπου εκπαιδευτικών ειδικότητας στην παιδαγωγική αξιοποίηση λογισμικού για την επίτευξη των στόχων των Προγραμμάτων Σπουδών της ΔΕΕ. Η 1η Επιμορφωτική Περίοδος πραγματοποιείται από 7 Ιανουαρίου 2008 έως 19 Μαΐου 2008 (βλ. Ε.Δ. τ. 13 – Ιανουάριος 2008).

Στο Ν. Ηλείας Κ.Σ.Ε. αποτελεί το 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου όπου αυτή την περίοδο (11 Μαρτίου έως 18 Απριλίου 2008) βρίσκονται σε εξέλιξη δύο επιμορφωτικά προγράμματα: α) Σχεδίαση μηχανολογικών εξαρτημάτων με υπολογιστή, β) Εκπαιδευτική αξιοποίηση του διαδικτύου.

Σχετικές πληροφορίες διατίθενται από τις Περιφερειακές Επιτροπές Επιμόρφωσης της Πράξης και στο δικτυακό τόπο της.

URL: http://iasonas.cti.gr

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής

Στα πλαίσια του Υποέργου 1 «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» της Πράξης «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής», ξεκίνησαν στο Ν. Ηλείας, την Τετάρτη 26-3-2008, τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ΠΕ19 και ΠΕ20 στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου. Η επιμόρφωση αποτελείται από το Μέρος Α (τεχνολογίες αιχμής πληροφορικής, επικαιροποίηση γνώσεων), Μέρος Β (Εισαγωγή στις έννοιες παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ με εφαρμογή στη διδακτική της Πληροφορικής), Μέρος Γ (Εκμάθηση των τεχνικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών βασικών κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού). Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών έγιναν ηλεκτρονικά μέχρι 19/3/2008.

Επίσης, έγινε η επιλογή των 120 επιμορφωτών στη «Διδακτική της Πληροφορικής», σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 3143/27-2-2008 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ, οι οποίοι θα αναλάβουν το Μέρος Β της προαναφερόμενης επιμόρφωσης. Οι επιμορφωτές αυτοί θα εκπαιδευτούν στο διάστημα 26 Μαρτίου έως 4 Απριλίου 2008 σε ταχύρρυθμα προγράμματα διάρκειας 50 ωρών που θα διεξαχθούν στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Από το Ν. Ηλείας επιλέχθηκαν 2 επιμορφωτές.

Για σχετική ενημέρωση βλ. στο Ε.Δ. τ. 13 – Ιανουάριος 2008 και στο Ε.Δ. τ. 14 – Φεβρουάριος 2008.

URL: http://edu19-20.cti.gr

Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής

Σύμφωνα με την 32934/Γ7/14-3-2008 εγκύκλιο του Υπ.Ε.Π.Θ., τo Υποέργο 2 «Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» της Πράξης «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» του Ε.Π. ΚτΠ θα πραγματοποιηθεί εντός του 2008 (βλ. παρακάτω στο σχετικό θέμα του Ε.Δ.).

Αποδέκτες της επιμόρφωσης θα είναι 3200 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, με προτεραιότητα στους Υπεύθυνους των Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ). Η εκπαίδευση θα υποστηρίξει την αρτιότερη εκπλήρωση των καθηκόντων τους, όπως αυτά περιγράφονται στον κανονισμό «Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ». Η συμμετοχή των Υπευθύνων ΣΕΠΕΗΥ είναι υποχρεωτική.

Στα πλαίσια αυτού του έργου έχει προγραμματιστεί σχετική ημερίδα στον Πύργο, στις 19 Μαΐου 2008.


Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 32934/Γ7/14-3-2008 εγκύκλιο του Υπ.Ε.Π.Θ., τo Υποέργο 2 «Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» της Πράξης «Δράσεις Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πληροφορικής» του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) θα πραγματοποιηθεί εντός του 2008.

Στόχος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε θέματα χρήσης και τεχνικής υποστήριξης των υποδομών Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε, αφ’ ενός να συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαχείριση των υποδομών αυτών και αφ’ ετέρου να μεταδώσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες αυτές και σε άλλους χρήστες, μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η επίτευξη του στόχου αυτού αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη χρήση των υποδομών ΤΠΕ των σχολικών μονάδων και να εξασφαλίσει την εκπαιδευτική αξιοποίησή τους κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αποδέκτες της επιμόρφωσης θα είναι 3200 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, με προτεραιότητα στους Υπεύθυνους των Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ). Η εκπαίδευση θα υποστηρίξει την αρτιότερη εκπλήρωση των καθηκόντων τους, όπως αυτά περιγράφονται στον κανονισμό «Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ». Η συμμετοχή των Υπευθύνων ΣΕΠΕΗΥ είναι υποχρεωτική.

Το έργο της επιμόρφωσης αποτελείται από:

1. Ημερήσια Σεμινάρια Εκπαίδευσης. Για την εκπαίδευση των 3.200 καθηγητών Πληροφορικής θα οργανωθούν τμήματα. Το κάθε τμήμα θα έχει το πολύ 45 άτομα και θα πραγματοποιηθούν 7 ώρες εκπαίδευσης στο καθένα από αυτά. Οι εκπαιδεύσεις θα λάβουν χώρα στις πόλεις της έδρας κάθε Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ). Τα αντικείμενα των Ημερήσιων Σεμιναρίων Εκπαίδευσης είναι:

2. Επιτόπια Εκπαίδευση. Όσον αφορά στις επιτόπιες εκπαιδεύσεις, προβλέπεται να πραγματοποιηθεί μια επίσκεψη ανά σχολική μονάδα σε σύνολο 3200 σχολικών μονάδων και παροχή πρακτικής εκπαίδευσης 4 ωρών ανά επίσκεψη. Η εκπαίδευση θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά αντικείμενα (διάρκειας 100 λεπτών) και αντικείμενα επιλογής του υπευθύνου (διάρκειας 80 λεπτών). Για τον προγραμματισμό των επισκέψεων καθώς και για την επιλογή των αντικειμένων εκπαίδευσης ο εκπαιδευτής θα επικοινωνεί με τον Υπεύθυνο ΣΕΠΕΗΥ. Τις επιτόπιες εκπαιδεύσεις θα μπορούν να παρακολουθήσουν εκτός από τον Υπεύθυνο του ΣΕΠΕΗΥ και όσοι καθηγητές Πληροφορικής υπηρετούν στη σχολική μονάδα. Τα αντικείμενα αφορούν συνοπτικά τα κάτωθι:

3. Τηλεκπαίδευση. Στα πλαίσια της πρακτικής εκπαίδευσης από απόσταση και για τις ανάγκες της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, θα χρησιμοποιηθεί αντίστοιχη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης – τηλεκπαίδευσης. Θα περιλαμβάνει ενότητες μαθημάτων σχετικά με το αντικείμενο των εκπαιδεύσεων, στις οποίες θα έχουν πρόσβαση οι εκπαιδευτικοί μέσα από ένα κατάλληλο σύστημα εγγραφής και πιστοποίησης. Μέσα από το on-line σύστημα διαχείρισης της εκμάθησης, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση σε οργανωμένα αντικείμενα εκπαίδευσης, θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε βιβλιοθήκες μαθημάτων, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα δημιουργίας ομάδων συζήτησης. Οι υπηρεσίες εκπαιδεύσεων από απόσταση θα παρέχονται κατά το ωράριο λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Κάθε εκπαιδευτικός θα παρακολουθήσει μία δίωρη εκπαίδευση από απόσταση σε θέμα της επιλογής του.

4. Κεντρική υπηρεσία υποστήριξης (helpdesk). Σε όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου, θα λειτουργεί κεντρική υπηρεσία υποστήριξης (helpdesk) της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών πληροφορικής σε θέματα χρήσης και τεχνικής υποστήριξης των υποδομών στις σχολικές μονάδες. Σε αυτήν την υπηρεσία θα απευθύνονται οι Υπεύθυνοι Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) και οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής για τα διαδικαστικά θέματα του έργου.

Για το χρόνο και τις λεπτομέρειες υλοποίησης του έργου, οι φορείς υλοποίησης του έργου θα επικοινωνήσουν με τις σχολικές μονάδες και θα συνεργαστούν με τους αρμόδιους Υπεύθυνους ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.

Οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων ΔΕ θα διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής στις μετακινήσεις τους, κατά τις ημέρες που θα πραγματοποιηθούν οι επιμορφώσεις. Επίσης, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων ΔΕ θα διευκολύνουν την πραγματοποίηση των επιτόπιων εκπαιδεύσεων που θα πραγματοποιηθούν στα εργαστήρια πληροφορικής των σχολικών μονάδων τους, απαλλάσσοντας τους εκπαιδευόμενους από τα διδακτικά τους καθήκοντα για το χρονικό διάστημα που διεξάγεται η εκπαίδευση. Ειδικά για τους επιμορφούμενους που διδάσκουν το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ Λυκείου, να ληφθεί μέριμνα από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων για την κατάλληλη αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια διδακτικών ωρών του μαθήματος αυτού.

URL: http://www.eye-ypepth.gr


Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία (Β΄ Επίπεδο)

imageΣύμφωνα με την υπ’ αριθ. 4087/12-3-2008 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ του ΥπΕΠΘ (ΕΥΕ/ΥπΕΠΘ), με θέμα «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων και ένταξη στο μητρώο Κέντρων Στήριξης της Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) Β΄ Επιπέδου της Πράξης "Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική - Διδακτική Διαδικασία", του Μέτρου 2.1 του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ», καλούνται τα Κέντρα Στήριξης της Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) που ανήκουν στα Μητρώα των Πράξεων:

να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και να ενταχθούν στο Μητρώο Κ.Σ.Ε. Β’ Επιπέδου.

Προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι να πληρούν τις προδιαγραφές που περιλαμβάνονται στην Πρόσκληση. Τα Κ.Σ.Ε. που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον θα ενταχθούν στο προκαταρκτικό – προσωρινό Μητρώο Κ.Σ.Ε. Β΄ Επιπέδου και στη συνέχεια, αφού ελεγχθούν ως προς την πληρότητα συγκεκριμένων προδιαγραφών, θα πιστοποιηθούν και θα έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου για εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ60/70 που θα οργανωθούν σε εθνική κλίμακα.

Η υποβολή αίτησης–δήλωσης γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://b-epipedo.cti.gr, με τη χρήση του αναγνωριστικού και του κωδικού πρόσβασης που διαθέτουν όλα τα πιστοποιημένα Κ.Σ.Ε. των ανωτέρω Πράξεων, μέχρι τις 31-3-2008.

Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκτός από τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και πιστοποίησης καταλληλότητας των Κ.Σ.Ε. για το σχετικό μητρώο, περιγράφεται, επίσης, η διαδικασία έγκρισης προγραμμάτων και επιλογής επιμορφούμενων, τα οικονομικά στοιχεία, ενώ περιλαμβάνονται τα Παραρτήματα:

Περιγραφή της Πράξης

Στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία» υλοποιούνται:

Α) Προγράμματα επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς της Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης, και ειδικότερα των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ60/ΠΕ70, τα οποία αφορούν στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για την παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία του γνωστικού τους αντικειμένου (επιμόρφωση Β’ επιπέδου). Η επιμόρφωση αυτή αποτελεί το επόμενο βήμα μετά την επιμόρφωση Α’ επιπέδου, που υλοποιήθηκε στις προαναφερόμενες Πράξεις και αφορούσαν στην απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων στην χρήση των ΤΠΕ.

Σε κάθε Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου θα επιμορφώνονται 11 έως 15 εκπαιδευτικοί. Η διάρκεια θα είναι 96 ώρες (Γενικό μέρος: 18 ώρες, Ειδικό μέρος: 78 ώρες), οι οποίες πραγματοποιούνται εκτός σχολικού ωραρίου, ενώ κάθε επιμορφωτική συνάντηση είναι τρίωρης διάρκειας.

Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα διεξαχθούν από τον Απρίλιο 2008 έως το Νοέμβριο 2008, σε δύο επιμορφωτικές περιόδους, στα πιστοποιημένα Κ.Σ.Ε. Β' Επιπέδου σε όλη τη χώρα και θα είναι οργανωμένα κατά το πρότυπο των επιμορφωτικών προγραμμάτων Α΄ Επιπέδου.

Συνοπτικά, τα Προγράμματα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Β’ Επιπέδου περιλαμβάνουν:

  1. Την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις παιδαγωγικές αρχές – μεθοδολογικές και διδακτικές – στις οποίες βασίζεται η μάθηση με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
  2. Την εκπαίδευση στην παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού, λογισμικού γενικής χρήσης και άλλων σχετικών εργαλείων.
  3. Την επιμόρφωση σε θέματα εφαρμογής των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

Β) Προγράμματα εκπαίδευσης 400 επιμορφωτών, τα οποία αφορούν στην εκπαίδευση 400 μόνιμων εκπαιδευτικών των προαναφερθέντων κλάδων ώστε να αξιοποιηθούν ως επιμορφωτές Β’ επιπέδου. Η διάρκεια κάθε Προγράμματος Εκπαίδευσης Επιμορφωτών είναι 350 ώρες. Τα Προγράμματα Εκπαίδευσης Επιμορφωτών διεξάγονται σε επιλεγμένα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ) σε όλη τη χώρα.

URL: http://www.eye-ypepth.gr

Infoδρόμιο

Blogs = ευκολία, δωρεάν, ελευθερία

του Νίκου Δήμου, συγγραφέα
(από την Καθημερινή της Κυριακής, 2-3-2008)

Ορισμός: Blogs από το web logs (ελληνιστί «ιστολόγια») ονομάζονται προσωπικές ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο. Φιλοξενούνται δωρεάν από μεγάλες δικτυακές εταιρείες (η μεγαλύτερη blogspot.com ανήκει στην Google) και μπορούν να περιέχουν κείμενα, εικόνες, ήχους και μικρά βίντεο. Επίσης, αν το θέλει ο δημιουργός τους, δέχονται και σχόλια που μπορεί να είναι ανώνυμα, επώνυμα, ελεύθερα ή να περνάνε από έλεγχο.

Τα δύο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι το δωρεάν και η ευκολία. Δεν χρειάζονται γνώσεις πληροφορικής για να δημιουργηθεί ένα blog, ούτε χρήματα. Το τρίτο που πρέπει να τονιστεί είναι η απόλυτη ελευθερία. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τα δημοσιεύματα αυτά.

Τα τρία αυτά στοιχεία – ευκολία, δωρεάν και ελευθερία – οδήγησαν σε έκρηξη των ιστολογίων. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 100.000.000 σε όλο τον κόσμο, από τα οποία 40.000 είναι στην Ελλάδα. Η θεματολογία τους ποικίλει ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του δημιουργού τους: από φιλοσοφία και λογοτεχνία, μέχρι πολιτική, οικονομία, επιστήμη, αθλητισμό, ταξίδια, ζωοφιλία, κλπ. Η απήχησή τους επίσης διαφέρει: μερικά διαβάζονται μόνο από τους συγγενείς και φίλους του blogger, ενώ άλλα από εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες. Αρκετά από τα τελευταία έχουν μεταβληθεί σε επιχειρήσεις: φιλοξενούν διαφημίσεις, έχουν συνεργάτες και παίζουν ρόλο δικτυακών εφημερίδων. Το μεγαλύτερο μέρος των bloggers είναι ανώνυμο. Η ανωνυμία αυτή βοηθάει πολύ στην υπονόμευση απολυταρχικών καθεστώτων, και την ελεύθερη διακίνηση πληροφοριών (π.χ. από τη Myanmar ή το Ιράν). Επίσης διευκολύνει την καταγγελία των κακώς κειμένων (π.χ. υπάλληλοι επιχειρήσεων έχουν καταγγείλει επικίνδυνα προϊόντα – πράγμα που οδήγησε στην απόσυρσή τους). Η άλλη – αρνητική – πλευρά της ανωνυμίας: ενέχει τον πειρασμό της διασποράς ψευδών ειδήσεων ή συκοφαντιών. Στις περιπτώσεις αυτές είναι δυνατόν να ζητηθεί δικαστική συνδρομή και να αποκαλυφθούν τα ονόματα των υπεύθυνων.

Από την πρώτη στιγμή της διάδοσής του το Διαδίκτυο ενοχλούσε τις πάσης φύσεως εξουσίες που προσπαθούν να το ελέγξουν. Ευτυχώς αυτό δεν είναι τεχνολογικά δυνατόν. Καμία κυβέρνηση δεν μπόρεσε να λογοκρίνει το περιεχόμενο του Internet – ούτε καν οι ΗΠΑ. Το μόνο που μπορεί να ελεγχθεί είναι η πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Αυτό το κάνουν καθεστώτα όπως η Βόρεια Κορέα, η Κίνα και το Ιράν…

Άρα οι επαπειλούμενοι νόμοι και κανόνες θα είναι τόσο αποτελεσματικοί όσο οι πύραυλοι με τους οποίους ο πάλαι ποτέ υπουργός Τύπου Δημήτριος Μαρούδας απειλούσε να καταρρίψει τους επικοινωνιακούς δορυφόρους. Οι υπάρχοντες νόμοι που εφαρμόζονται στα άλλα ΜΜΕ είναι υπεραρκετοί για τις ακραίες περιπτώσεις παραβατικότητας.

Η αντίδραση στο press.gr υπήρξε υπερβολική. (Αν ανάλογα κείμενα είχαν δημοσιευτεί σε έντυπο, η δημοσιότητα θα ήταν πολύ μικρότερη). Αυτό οφείλεται στην άγνοια του χώρου και την τεχνοφοβία μας, στην αντίδραση των ΜΜΕ προς ένα απειλητικά ανταγωνιστικό χώρο και τον τρόμο της εξουσίας μπροστά σε αυτά που δεν ελέγχει. Αντί να παρακολουθείτε υστερικές αντιδράσεις και διενέξεις από τα τηλεοπτικά παράθυρα, σας προτείνω να εξερευνήσετε τον θαυμαστό κόσμο των blogs. 40.000 ιστολόγια είναι ισοδύναμα με 40.000 βιβλία. (Πολλά από αυτά έγιναν βιβλία). Είναι ένας απίθανος πολιτισμικός πλούτος προσιτός σε όλους. Κολλήσαμε στο δέντρο και δεν βλέπουμε το (υπέροχο) δάσος.


Εθισμός των εφήβων στο διαδίκτυο

του Γιώργου Κορμά, ιατρού
Επιστημονικού συνεργάτη Μονάδας Εφηβικής Υγείας,
Πρόεδρου Ελληνικής Εταιρείας Πρόληψης και Αγωγής υγείας

imageΕίκοσι αγόρια (14 – 16 ετών) με συμπτώματα εξάρτησης από το διαδίκτυο παρακολουθεί η επιστημονική ομάδα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β’ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο νοσοκομείο «Αγλαΐα Κυριακού».

Εξειδικευμένες ομάδες με παιδοψυχολόγους και παιδοψυχίατρους εφαρμόζουν γνωσιακές συμπεριφορηκές θεραπείες και ψυχοθεραπεία.

Τα συμπτώματα του εθισμού στο διαδίκτυο, μερικά από τα οποία εμφανίζουν τα παιδιά αυτά, είναι: ανοχή (συνεχή παραμονή στο Διαδίκτυο που αυξάνεται καθημερινά), συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης (θλιμμένη συμπεριφορά, μειωμένη ανταπόκριση στα εξωτερικά ερεθίσματα, απώλεια ενδιαφέροντος), αδυναμία τήρησης προκαθορισμένου χρόνου παραμονής στο διαδίκτυο, έκπτωση της λειτουργικότητάς τους, άγχος, αίσθηση αποδιοργάνωσης εκτός διαδικτύου.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η σχολική αποτυχία, οι διαταραχές ύπνου, κατάθλιψη, μειωμένη αυτοεκτίμηση, διαταραχή των διαπροσωπικών σχέσεων με τους φίλους και την οικογένεια, μοναξιά, μειωμένη φυσική δραστηριότητα, χαμηλή ποιότητα ζωής.

Η έρευνα που πραγματοποιεί η Μ.Ε.Υ. του Πανεπιστήμιου Αθηνών έδωσε σημαντικά στοιχεία όσο αφορά τον χρόνο που καταναλώνουν οι έφηβοι στο διαδίκτυο καθώς και με τι ασχολούνται όταν βρίσκονται εντός:

Τα ποσοστά είναι υψηλά και ανησυχητικά. Το φαινόμενο της εξάρτησης από το διαδίκτυο είναι συχνότερο στα αγόρια, σε μονογονεϊκές ή δυσλειτουργικές οικογένειες, σε παιδιά με καταθλιπτικό συναίσθημα ή υπερκινητικότητα.

Η αύξηση της επίπτωσης του διαζυγίου, η μοναξιά, η απουσία επίβλεψης από τους γονείς συμβάλλουν στην ανάπτυξη του φαινομένου.

Εδώ πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και τις ιδιαιτερότητες που έχει η εφηβεία. Ο πειραματισμός, ο μιμητισμός, η περιέργεια, η μη συνειδητοποίηση του κινδύνου και η φυσιολογική αντίδραση σε κάθε καταπίεση γίνονται βασικά χαρακτηριστικά του εφήβου και τον καθιστούν ευάλωτο και ευαίσθητο σε εξαρτήσεις.

Τα on line παιχνίδια βίας του διαδικτύου, πέρα από την εξάρτηση που μπορούν να προκαλέσουν, εξοικειώνει τα παιδία με τη βία και άρει τις αναστολές τους στο αποτρόπαιο αυτό φαινόμενο.

Στα μάτια των παιδιών η άσκηση βίας μπορεί να φέρεται σαν μια συνηθισμένη πράξη χωρίς να συνειδητοποιούν πολλές φορές τις επιπτώσεις που έχει η άσκησή της σε παιδιά και ενήλικες. Συχνά συμβαίνει τα παιδιά να δημιουργούν ομάδες στα πλαίσια των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αλλά μετέπειτα να εξελίσσονται μερικές φορές σε συμμορίες με εγκληματική δράση.

Παραβατικότητα στο διαδίκτυο

Ιδιαίτερο κίνδυνο διατρέχουν τα παιδία στα chat rooms. Επικοινωνούν με άγνωστους, αποστέλλουν φωτογραφίες και αλλά προσωπικά στοιχεία χωρίς να γνωρίζουν ότι υπάρχει πιθανότητα να πέσουν θύματα εκβιαστών ή παιδοφιλικών οργανώσεων.

Η νεανική παραβατικότητα στο διαδίκτυο είναι μεγάλη. Έφηβοι εκβιάζουν και εκβιάζονται, διοχετεύουν φωτογραφίες και video συμμαθητών τους με προσβλητικό και παράνομο περιεχόμενο, εντάσσονται σε ρατσιστικές και άλλες παράνομες οργανώσεις, μπαίνουν σε σελίδες πορνό, διαδικτυακά καζίνο και παράνομα στοιχήματα.

Δυστυχώς, τα παιδιά είναι απροστάτευτα από τους κινδύνους που ανέφερα πιο πάνω. Τα internet café βρίσκονται τα περισσότερα δίπλα στα σχολεία, χωρίς να υπάρχει κανένας περιορισμός στην ηλικία, την θεματολογία των ιστοσελίδων, αλλά και το χρόνο που παραμένουν τα παιδιά στα internet.

Οι γονείς στην χώρα μας είναι κατά το πλείστον ψηφιακά αναλφάβητοι. Με ψυχραιμία πρέπει να συνειδητοποιήσουν δυο βασικά πράγματα: Πρώτον, ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε το διαδίκτυο, καθώς αποτελεί τμήμα της κουλτούρας των εφήβων. Δεύτερον, καμία απαγόρευση της χρήσης διαδικτύου δεν μπορεί να φέρει αποτέλεσμα, μιας και ο έφηβος έχει πλέον εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Μερικά μέτρα:

Ο ρόλος του σχολείου πρέπει να γίνει πρωταγωνιστικός στο θέμα αυτό:

Η έρευνα έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1000 μαθητών (450 αγόρια, 550 κορίτσια) της Αττικής, ηλικίας 15-16 ετών (Μ.Ο. 14,85 έτη).

Τεχνικά θέματα

Τα κινητά του χθες και του σήμερα

του Βασίλη Αγγελόπουλου, εκπαιδευτικού ΠΕ20
Τεχνικού Υπεύθυνου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΔΕ Ηλείας

imageΠριν από δεκαπέντε χρόνια μας ήταν άγνωστα, σήμερα όμως δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς αυτά και τα παίρνουμε πάντα μαζί μας. Μας είναι απαραίτητα. Ο λόγος βέβαια για τα κινητά τηλέφωνα, που όλοι μας έχουμε τουλάχιστον από ένα. Πώς ξεκίνησαν όμως; Εξυπηρετούν σήμερα μόνο τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκαν ή κάνουν και άλλα;

Τον Ιούνιο του 1993 μπήκαν στην ζωή μας, μεγάλα τότε σε μέγεθος - «παντόφλες». Τα κινητά της εποχής εκείνης διέθεταν τα βασικά, ασπρόμαυρη οθόνη μικρού μεγέθους seven segment. Μπορούσαν να πραγματοποιούν και να λαμβάνουν κλήσεις και να δέχονται SMS. Η αποστολή των SMS τότε γινόταν με κλήση σε ειδικό κέντρο. Τα μενού τους ήταν στα Αγγλικά και μπορούσαν να αποθηκεύουν στην κάρτα SIM έναν μικρό αριθμό τηλεφώνων. Η κεραία τους ήταν αρκετά μεγάλη, ενώ μεγάλη ήταν και η ισχύς εκπομπής τους που έφτανε τα 2 watt, και μπορούσαν να εκπέμπουν μόνο στο GSM900.

Το επόμενο βήμα έγινε με τα κινητά που είχαν μονόχρωμη οθόνη και μπορούσαν να συντάσσουν SMS. Επίσης, εμπλουτίστηκαν με ελληνικό μενού και αρκετά μονοφωνικά ringtones. Το άνοιγμα στο πλατύ κοινό είχε ξεκινήσει να γίνεται. Προστέθηκε επίσης μνήμη στα κινητά που μπορούσαν τώρα να αποθηκεύουν τηλεφωνικούς καταλόγους ανεξάρτητα από την μνήμη της κάρτας SMS.

Το 1998 που ξεκίνησε η λειτουργία των δικτύων GSM1800 έπρεπε τα κινητά να εξυπηρετούν τους χρήστες και των δύο δικτύων. Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκαν τα dual band κινητά που μπορούσαν να συνδέονται και στα δύο είδη δικτύων. Επίσης, τα κινητά αυτά εμπλουτίστηκαν με μεγαλύτερη μνήμη και με μεγαλύτερες οθόνες. Είχαν ακόμα τη δυνατότητα εκτέλεσης και άλλων εφαρμογών, όπως αριθμομηχανή, ημερολόγιο, ατζέντα, κ.ά.

Η επόμενη γενιά ήρθε με τα κινητά που ενσωμάτωναν το πρωτόκολλο GPRS το οποίο μπορούσε να μεταφέρει όγκο δεδομένων μέσα από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Οι οθόνες των κινητών άρχισαν να γίνονται έγχρωμες σταδιακά, ενώ προστέθηκε και κάμερα. Η νέα υπηρεσία που μπορούσαν να υποστηρίξουν τα τηλέφωνα αυτά ήταν η αποστολή και λήψη MMS. Τα MMS ήταν η εξέλιξη των SMS μόνο που τώρα μπορούσαν να σταλούν εικόνες, βίντεο και ήχος μαζί με το κείμενό μας. Τα κινητά αυτά είχαν τη δυνατότητα να τρέχουν εφαρμογές java, και να ανταλλάσουν αρχεία.

Ακολούθησε η δημιουργία κινητών που μπορούσαν να συνδέονται μεταξύ τους μέσω blue tooth. Να εκτελούν λειτουργικά συστήματα, όπως ειδικές εκδόσεις των windows, να τρέχουν εφαρμογές, όπως κειμενογράφους αλλά και παιχνίδια, να ενσωματώνουν φωτογραφικές μηχανές μεγάλης ανάλυσης, να παίζουν μουσική, όπως mp3, και να έχουν μεγάλες χωρητικότητες σε μνήμη.

Τελευταία τα κινητά ενσωματώνουν και το γεωγραφικό σύστημα GPS που, σε συνδυασμό με τους ενσωματωμένους χάρτες που διαθέτουν, μπορούν να μας βοηθούν στην εξεύρεση ενός δρόμου ή μίας περιοχής.

Οι εξελίξεις, όμως, στο τομέα αυτό προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς και σε ένα χρόνο οι συσκευές που αγοράζουμε φέτος μάλλον θα θεωρούνται παρωχημένες τεχνολογικά.

Πάντως, είναι γεγονός ότι τα σύγχρονα κινητά, σε αντίθεση με τα πρώτα που δημιουργήθηκαν, δεν είναι τίποτα άλλο από φορητοί υπολογιστές χειρός με ενσωματωμένο σύστημα κινητού τηλεφώνου!


image Καθορίζοντας το όνομα του συντάκτη

Στα αρχεία που δημιουργούμε και αποθηκεύουμε μέσα από εφαρμογές επεξεργασίας κειμένου, υπολογιστικών φύλλων και παρουσιάσεων, όπως είναι για παράδειγμα οι MS Word, MS Excel και MS PowerPoint, υπάρχει η πληροφορία του «Συντάκτη», του δημιουργού δηλαδή αυτών των αρχείων.

Αυτή η δυνατότητα είναι άγνωστη στους περισσότερους, ενώ πολλές φορές είναι άκρως αποκαλυπτικό και διασκεδαστικό να διαπιστώνουμε τον πραγματικό συντάκτη των αρχείων! Κι αυτό, γιατί όταν γίνεται δημιουργία ενός αρχείου, μέσα από τις προαναφερόμενες εφαρμογές, τότε το όνομα του συντάκτη εισάγεται ούτως ή άλλως αυτόματα.

Για να εντοπίσουμε, λοιπόν, τον συντάκτη ενός τέτοιου αρχείου, πηγαίνουμε μέσα από το αντίστοιχο πρόγραμμα: Μενού Αρχείο > Ιδιότητες > Καρτέλα Σύνοψη. Από το ίδιο σημείο μπορεί να γίνει τροποποίηση ή και διαγραφή του συντάκτη. Ειδικά το τελευταίο είναι χρήσιμο όταν δεν θέλουμε να φαίνεται ποιος είναι ο συντάκτης του αρχείου.

Τα προαναφερόμενα αφορούν στον καθορισμό του συντάκτη ενός συγκεκριμένου αρχείου κάθε φορά. Ωστόσο, υπάρχει δυνατότητα να καθορίσουμε το όνομα του συντάκτη για όλα τα αρχεία που θα δημιουργήσουμε από δω και στο εξής.

Έτσι, για το MS Word πηγαίνουμε: Μενού Εργαλεία > Επιλογές > Καρτέλα Στοιχεία Χρήστη.

Για το MS Excel πηγαίνουμε: Μενού Εργαλεία > Επιλογές > Καρτέλα Γενικά.

Για το MS PowerPoint πηγαίνουμε: Μενού Εργαλεία > Επιλογές > Καρτέλα Γενικές.